پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۲۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۰
جلالی، نایب‌رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان تهران با اشاره به اصلاح روش سنتی و جایگزین کردن آن با روش هوشمندانه و اقتضایی ترخیص گفت: اصلاح روند ترخیص باعث کاهش رسوب کالا و تعیین تکلیف کالا‌های موجود در بنادر و گمرکات کشور و در نتیجه افزایش قابل توجه تولید قطعات و خودرو در آینده می‌شود.
شعار سال: ترخیص کالا از گمرک و مشکلات مرتبط با آن، بخشی از دغدغه هر روزه تولیدکنندگان کشور را شامل می‌شود که شامل روند ترخیص، مشکلات مربوط به سیستم، قوانین و بخشنامه‌های هر روزه و… است.

چالش‌های مرتبط با ترخیص کالا از گمرک بر صنعت خودرو نیز تاثیر گذاشته است، به طوری که فعالان این حوزه معتقدند این چالش‌ها روند تولید قطعه و خودرو را کُند کرده است.

نایب‌رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان استان تهران در این باره گفت: وقتی زمان‌بندی ترخیص قطعات از گمرک به هم می‌خورد، با اختلال در تأمین یک قطعه مواجه می‌شویم که تولید خودرو و انباشت خودرو‌های ناقص در پارکینگ خودروساز‌ها را در پی دارد.
 
 
 
ترخیص هوشمند کالا باعث افزایش تولید قطعه و خودرو می‌شود

در صورت به هم خوردن زمان‌بندی مشخص برای ترخیص قطعات از گمرک با اختلال در تأمین یک قطعه مواجه می‌شویم که تولید خودرو و انباشت خودرو‌های ناقص در پارکینگ خودروساز‌ها را در پی خواهد داشت.

امیرحسین جلالی بیان کرد: از آنجا که خودرو مجموعه‌ای از اجزا است، خروج قطعات از گمرک و ورود آن‌ها به واحد‌های تولیدی زمان مشخص خود را دارد.

وی افزود: در صورت به هم خوردن زمان‌بندی مشخص با اختلال در تأمین یک قطعه مواجه می‌شویم که تولید خودرو و انباشت خودرو‌های ناقص در پارکینگ خودروساز‌ها را در پی خواهد داشت.

وی عنوان کرد: ترخیص مواد اولیه و قطعات واسط مورد استفاده در خطوط تولید قطعه‌سازان از گمرک به صورت سنتی بسیار زمان‌بر و وقت‌گیر است، به طوری که مراحل ترخیص در بعضی موارد چند ماه به طول می‌انجامد.

وی گفت: علاوه بر مساله زمان‌بر بودن ترخیص قطعات از گمرک، کمبود منابع و مشکلات مالی باعث شده است شرکت‌های قطعه‌ساز و خودروساز کالا‌های خود را به صورت گزینشی ترخیص کنند.

تغییر رویه گمرک در دریافت حقوق و عوارض

این فعال صنعت قطعه‌سازی گفت: مدتی است تغییراتی در روش برخورد گمرک در موضوع دریافت حقوق و مزایا رخ داده است، به این صورت که تا پیش از این ابتدا مجوز‌های سند اخذ و سپس حقوق و عوارض پرداخت می‌شد.

جلالی افزود: در حال حاضر تا زمانی که حقوق و عوارض پرداخت نشود اسناد باز نمی‌شود. این کار سرعت پروسه ترخیص را کم می‌کند.

وی با اشاره به سایر مشکلات موجود در ترخیص قطعات خودرو از گمرک گفت: خروج محموله‌های دارای کد رهگیری معتبر که اظهار شده‌اند، در صورتی که قبل از خروج کامل از گمرک، اعتبار ثبت سفارش آن تمام شود، با مشکل مواجه می‌شود.
 
 
ترخیص هوشمند کالا باعث افزایش تولید قطعه و خودرو می‌شود
 


اصلاح روند ترخیص باعث کاهش رسوب کالا و تعیین تکلیف کالا‌های موجود در بنادر و گمرکات کشور و در نتیجه افزایش قابل توجه تولید قطعات و خودرو در آینده می‌شود.

ترخیص هوشمند کالا افزایش تولید قطعه و خودرو را به دنبال دارد

نایب‌رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان استان تهران گفت: هدف از بیان اشکالات موجود در روند ترخیص کالا، اصلاح روش سنتی و جایگزین کردن آن با روش هوشمندانه و اقتضایی است.

جلالی ادامه داد: اصلاح روند ترخیص باعث کاهش رسوب کالا و تعیین تکلیف کالا‌های موجود در بنادر و گمرکات کشور و در نتیجه افزایش قابل توجه تولید قطعات و خودرو در آینده می‌شود.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از قطعه نیوز، تاریخ انتشار: ۱۲ خراد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۷۳۶۹، www.ghatenews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۲
0
0
خب اگه ترخیص رو هوشمند کنن که اونوقت اون سودهای میلیاردی رو از فروش این ماشینهای آشغال و بی کیفیت رو کی به جیب بزنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین