پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۶
هر چاه آب تکه‌ای از منابع ملی است و اگر به ارث می‌رسد، باید به همین شغل و برای فرد شاغل در این حرفه مصرف شود، اما عملا چنین چیزی نیست و همین سواستفاده ها، این چنین منابع آب زیرزمینی ما را نابود کرده است.

شعار سال:باغ ویلاها نماد فاجعه تجمل گرایی و جنگ تمام عیارعلیه منابع آب است، درحالیکه که استان فارس با تنش آبی شدید و خطر فرونشست دست و پنجه نرم می‌کند، در این استان هزاران باغ شهری، با از ۵۰ تا ۲۰۰۰ درخت وجود دارد که هیچ ارزش اقتصادی نداشته و فقط برای خوشگذرانی احداثی شده‌اند.

اما از آنجا که صاحبان این باغ شهرها مدیران ووابستگان شان  هم از این باغ ويلاها بهره مندند نمی‌توانند به این سوال پاسخ دهند که آب این باغ ویلاها از کجا تأمین می‌شود؟
 
در همین استان کارمندان دولت وارثان منابع آب زیرزمینی شده و با وجود اشتغال در بخش دولتی آب‌های زیرزمینی را نیز غارت می کنند.

 سوال این است که اگر کشاورزی شغل است، چرا مورد تاخت و تاز طبقه متوسط و برتر قرار گرفته و بخشی منابع آب توسط این قشر، نه به دلیل وابستگی درآمد و معیشت، بلکه برای تجمل گرایی و سرگرمی غارت و نابود می‌شود؟

چرا برای احداث یک دکه باید 20 نوع مجوز گرفت، اما برای کشاورزی چنین چیزی نبوده و مورد هجوم غیرکشاورزان است؟

هر چاه آب  تکه‌ای از منابع ملی است و اگر به ارث می‌رسد، باید به همین شغل و برای فرد شاغل در این حرفه مصرف شود، اما عملا چنین چیزی نیست و همین سواستفاده ها، این چنین منابع آب زیرزمینی ما را نابود کرده است.

 

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از روزنامه مستقل

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین