پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: اولین مناظره انتخاباتی به نوعی سقوط اخلاق بود، آنچه بیش از هر چیز در مناظرات اخیر، اذهان را به خود مشغول کرده، سقوط اخلاق سیاسی است.

شعار سال: محمدرضا عارف در ارزیابی از اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: آنچه بیش از هر چیز در مناظرات اخیر، اذهان را به خود مشغول کرده ، سقوط اخلاق سیاسی است. قرار بود در نظام جمهوری اسلامی ایران، جمهوریت ، متصف به ارزش های اسلامی ، از جمله اخلاق باشد. وقتی جمهوریت تحت الشعاع قرائت های سلیقه ای قرار می گیرد و قرائت ضد حقوق مردم میدان داری می کند، اسلام اخلاقی و انسانی  در حاشیه قرار می گیرد. معتقدم اگر با تفسیری حقوقی به بررسی صلاحیت ها پرداخته می شد،  کاندیداهای حاضر در عرصه،  بسی اخلاقی تر ، انسانی تر و اسلامی تر عمل می کردند.


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: نامزدهای محترم انتخابات می توانستند از فرصت این مناظره برای تبیین برنامه های خود بویژه در موضوع اقتصاد  استفاده بهتری  بکنند اما با کمال تاسف این فرصت عمدتا به اتهام زنی به یکدیگر و طرح مسائل حاشیه ای طی شد .
 
وی افزود: همه نامزدهای محترم در نهادهای مختلف حاکمیت اعم از قوه قضاییه،قوه مقننه و قوه مجریه مسئولیت داشته و دارند و به جای مسئولیت پذیری در قبال نارسایی های موجود وقت مناظره  به اتهام زنی به یکدیگر و نقد گذشته و  دولت مستقر که نماینده ای برای پاسخگویی به اتهامات وارده نداشت صرف شد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: روی آوردن به شعارهای موهوم و نداشتن راهکارهای دقیق و حساب شده برای فائق آمدن بر مشکلات کشور در یک زمان بندی مشخص  عمده مواردی بود که از اولین مناظره انتخاباتی برداشت شد.برخی از نامزدهای محترم به جای آنکه با نگاه به آینده برنامه های خود را تشریح کنند به گذشته برگشتند و نقد گذشته را در دستور کار خود قرار داده بودند در حالیکه قرار نیست در گذشته متوقف بمانیم.
 
عارف با بیان اینکه اولین مناظره انتخاباتی به نوعی سقوط اخلاق بود،تاکید کرد: به عنوان یک شهروند ایرانی از نامزدهای محترم انتخابات میخواهم با شفافیت برنامه های اقتصادی  خود را در موضوعاتی به مانند مهار تورم،اشتغال،قیمت ارز،قیمت حامل های انرژی و نیز قیمت اقلام مصرفی نظیر  گوشت و مرغ  اعلام کنند و متعهد شوند اگر در یک بازه زمانی مشخص  به عنوان مثال یکساله به وعده های  خود در خصوص موارد اعلام شده عمل نکردند و یا نتوانستند عمل کنند ،با عذرخواهی از مردم برای ادامه مسیر در راستای پاسخ به مطالبات بحق مردم چاره اندیشی کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا  ، تاریخ انتشار:  17 خرداد1400، کدخبر: 1400031711839، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین