پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱
مدیرمسئول روزنامه اصلاح‌طلب «آفتاب یزد» گفت: به اعتقاد بنده ما اصلاح‌طلبان در این مناظره و در بعد اخلاق، بازنده میدان بودیم. مظفری اظهارداشت: همچنین آیت الله رئیسی در این مناظره با متانت و بزرگواری از کنار تخریب‌ها به خاطر مردم که فشار اقتصادی زیادی را تحمل هستند، گذشتند تا خاطر مردم بیش از این مکدر نشود.

شعار سال:اولین دور از مناظرات تلویزیونی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز با حواشی جالبی همراه بود و واکنش های معنادار و گسترده ای درپی داشت، بنظر می رسد این اتفاق جدی ترین رخداد ممکن برای گرم کردن فضای انتخابات تا این لحظه بود.
 
اولین حاشیه از جنس کودکانه
 
در حاشیه قرعه کشی شماره صندلی‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در مناظرات، همتی با اعتراض به مجری صداسیما  گفت: چرا همه را «آقا» صدا کردید، جناب رییسی را «جناب آقا»؟
 
این اتفاق و واکنش عجیب بازتاب گسترده ای درپی داشت که بیشتر با طنازی کاربران فضای مجازی همراه بود.
 
گزیده صحبت های کاندیدا

نقد شدید مهاجری به اصلاح طلبان و حمایت از رئیسی
 
محمد مهاجری در واکنش به مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری در یادداشتی نوشت:
 
«آقای مهرعلیزاده با حمله به آقای رییسی مدرک تحصیلی او را تمسخر کرد.این کار زشت بود. حتی اگر حرفش درست باشد نشان از ضعف در استدلال دارد. قاضی زاده هاشمی ورودی اخلاقی و منطقی داشت. زاکانی طبق معمول بی ادب و هتاک و زشتخو ظهور کرد. آقایان رییسی و قاضی زاده و جلیلی در موضوع حرف زدند و مبادی ادب مناظره بودند. اشتباه رضایی آن بود که گمان می کرد الان با حسن روحانی مناظره می کند. همتی هم شتابزده بود و به نظرم فالش می خواند.»
 
واکنش ستاد رئیسی درپی حمله به مدرک تحصیلی او
 
ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی اعلام کرد: آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، مجتهد و دارای دکترای فقه و حقوق خصوصی است.
 
وی با تکمیل تحقیقات خود در رشته فقه و حقوق، موفق به اخذ مدرک عالی ترین سطح حوزه (سطح چهار) شد و در نهایت رساله دکترای خود را با عنوان «تعارض اصل و ظاهر در فقه و حقوق» دفاع کرد. و با اخذ نمره ممتاز به درجه دکترای فقه و حقوق نائل شد.


طعنه مشاور اخراجی رئیس جمهور به مناظره


پیام معنادار و کوتاه همتی


 
واکنش دولت به مناظره اول
 
بسمه تعالی
 
جناب آقای دکتر علی‌عسگری
رئیس محترم سازمان صداوسیما
 
با سلام
 
احتراما پیرو مکاتبه پیشین و پیشنهاد 3 راهکار قانونی ایجاد امکان پاسخگویی به دولت در مقابل اتهامات فاحش، بی‌اساس و عاری از صحت و نیز پیگیری حضوری، تاکنون پاسخی نیز حاصل نشده است.
 
خواهشمند است مطابق قانون فرصتی برای پاسخ به اتهام‌زنی‌ها و نشر اکاذیب و طرح مطالب ناروا علیه دولت که در برنامه‌های تبلیغاتی انتخاباتی تاکنون پخش شده‌اند جهت زمینه اجرای قانون فراهم شود.
 
در همین راستا متاسفانه در اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری، شاهد اتهام‌زنی‌های متعدد ناشی از کم‌اطلاعاتی و نیز طرح افترائات ناروا علیه دولت از سوی برخی نامزدها بوده‌ایم، مجددا تاکید می‌نماییم در این زمینه لازم است براساس مراعات انصاف و نیز ایجاد شفافیت، در اسرع وقت فرصت مقتضی در برنامه زنده تلویزیونی برای پاسخ به اتهامات یاد شده، به نماینده دولت اختصاص یابد.
 
منتظر پاسخ مناسب از سوی آن سازمان محترم می‌باشیم.
 
 با تشکر
علی ربیعی
سخنگوی دولت
1400/3/15
 
واکنش فعالان رسانه‌ای به اولین مناظره‌


مدیر مسئول روزنامه اصلاح‌طلب: نامزد‌های اصلاح‌طلبان بازنده اخلاق بودند
 
منصور مظفری مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد با اشاره به رفتار صادقانه و اخلاق‌مدارانه آیت‌الله رئیسی در اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما اصلاح طلبان از سال ۷۶ مرتب می‌گوییم که فضا نباید تخریبی شود چراکه فضای تخریبی جواب نمی‌دهد.
 
وی افزود: متاسفانه دو کاندیدای اصلاح‌طلبان در این مناظره کارنامه خوبی از خود نشان ندادند و برای اینکه بتوانند ضعف‌های دولت را بپوشانند، از ابتدا تخریب حضرت آیت الله رئیسی را شروع کردند تا به زعم خودشان فضای دو قطبی مهرعلیزاده - رئیسی و همتی - رئیسی را ایجاد کنند.
 
به اعتقاد بنده ما اصلاح‌طلبان در این مناظره و در بعد اخلاق، بازنده میدان بودیم.مظفری اظهارداشت: همچنین آیت الله رئیسی در این مناظره با متانت و بزرگواری از کنار تخریب‌ها به خاطر مردم که فشار اقتصادی زیادی را تحمل هستند، گذشتند تا خاطر مردم بیش از این مکدر نشود.
 
در پایان
 
با همه این واکنش ها و تفاسیر متفاوت آنچه که عیان بود بی اخلاقی و عدم پاسخگویی نامزدها بود. برخی از نامزدها علیه دیگران ناجوانمردانه حمله کردند، حمله اشتباه و بدون اطلاع مهرعلیزاده به رئیسی تا عدم پاسخگویی در مورد عملکرد وعدم پاسخ به سوالات که کاملا مشهود بود.
 
بنظر می رسد رئیسی و جلیلی در مناظره از دیگران بهتر عمل کردند و همتی و مهرعلیزاده با حملات متعدد به دیگران و روخوانی از مطالب از قبل تهیه شده کمترین استقبال مردمی را بهمراه داشتند.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرنامه دانشجویان ایران  ، تاریخ انتشار:  16 خرداد 1400، کدخبر: 397507،www.iusnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین