پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
رئیس کمیته اپیدمیولوژی کوویدـ۱۹ درباره واکسیناسیون دانش‌آموزان در برابر کرونا در توضیحاتی گفت:کودکان اگرچه احتمال ابتلا به کرونا دارند و می‌توانند بیماری را به دیگران منتقل کنند، ولی احتمال شدت بیماری در آن‌ها بسیار پایین است.

شعار سال:دکتر حمید سوری رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید ۱۹ درباره واکسیناسیون کرونا در کودکان گفت: کودکان اگرچه احتمال ابتلا به کرونا دارند و می‌توانند بیماری را به دیگران منتقل کنند، ولی احتمال شدت بیماری در آنها بسیار پایین است.
 
او ادامه داد: از طرفی اغلب شرکت‌های تولیدکننده واکسن، حداقل سن واکسیناسیون را ۱۸ سال و تعداد کمی هم ۱۲ سال عنوان کرده‌اند. در کل ضرورتی ندارد که کودکان سالم که بیماری‌‎های زمینه‌ای خاص ندارند، قبل از بازگشت به مدرسه واکسینه شوند و اگر پوشش واکسیناسیون در افراد بزرگسال به حد لازم برسد، شانس ابتلا به کودکان بسیار پایین می‌آید.


سوری افزود: البته تولیدکنندگان واکسن در تلاش برای تهیه واکسن‌هایی هستند تا کودکان را هم شامل شود اما تاکنون هیچ واکسنی علیه کرونا برای کودکان تایید نشده و هیچ کشوری هم تزریق نداشته است.
 
با این حال تعدادی از کشورهای تولیدکننده واکسن کرونا در حال مطالعه روی واکسن‌های خود برای ایمن کردن کودکان و نوجوانان هم هستند. ایران نیز در واکسن تولیدی مشترک با کوبا در حال مطالعه روی این مهم است.
 
کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت امروز در صفحه توئیتر خود نوشت: «کارآزمایی بالینی واکسن تولید مشترک انستیتو پاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا در گروه سنی خردسالان و نوجوانان در کوبا کلید خورده است.»
 
وی افزود: «واکسن سوبرانا در ایران با نام «پاستوکووَک» در حال تکمیل مستندات و دریافت مجوز مصرف اضطراری برای گروه سنی ۱۸ سال به بالا است.»
 

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار: 25 خرداد1400، کدخبر:607658 ، www.hamshahrionline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین