پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۷۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۱
وزیر علوم با بیان اینکه مباحث علمی و دانشگاهی در اولویت مناظره‌های انتخاباتی قرار نگرفت، گفت: متاسفانه سئوالی از سوی صدا و سیما از حوزه دانشگاه و مباحث علم و فناوری در مناظرات انتخاباتی پرسیده نشد. در نتیجه در جریان برنامه‌ها و سیاست‌های کاندیدا‌ها در این عرصه قرار نگرفتیم.
شعار سال: دکتر منصور غلامی ضمن بیان این مطلب در خصوص برنامه کاندیدا‌های ریاست جمهوری در حوزه مباحث علمی و دانشگاهی اظهار کرد: در دو مناظره انتخاباتی که بنده مشاهده کردم اشاره‌ای به این مباحث از سوی تلویزیون و همچنین کاندید‌اهای ریاست جمهوری نشد.

وی در ادامه با بیان اینکه اولویت صدا و سیما در مناظرات انتخاباتی مباحث علمی و دانشگاهی نبود، تصریح کردَ: با توجه کمبود زمان در مناظرات انتخاباتی مشخص است که سئوالات از قبل طراحی شده بود و کاندیدا‌ها مجبور بودند در حیطه سئوالات مطرح شده پاسخ گو باشند. اما متاسفانه سئوالی از سوی صدا و سیما از حوزه دانشگاه و مباحث علم و فناوری در مناظرات انتخاباتی پرسیده نشد. در نتیجه در جریان برنامه‌ها و سیاست‌های کاندیدا‌ها به این عرصه قرار نگرفتیم.
 
تاثیرگذاری علم و دانشگاه در استقلال و پیشرفت کشور

وزیر علوم همچنین خاطرنشان کرد: علم و فناوری اساس توسعه کشور‌ها در دنیا است. همچنان که این عرصه در گذشته مورد توجه کشور قرار گرفته باید در آینده نیز به آن بها داده شود.

دکتر غلامی بر نقش و تاثیرگذاری علم و دانشگاه در استقلال و پیشرفت کشور تاکید و خاطر نشان کرد: با توجه به تاثیرگذاری علم و فناوری و دانشگاه‌ها در آینده کشور و اینکه همه مباحث توسعه بر فناوری‌های جدید تکیه می‌کند بنابراین انتظار این است به پایه فناوری‌های جدید یعنی علم بیش از بیش بها داده شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۳۲۶۱۹۷۲۱، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین