پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۱۶۹
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۲
این اولین باری نیست که چنین رفتاری از سوی نتانیاهو سر می‌زند. او در سال ۱۹۹۹ هم بعد از شکستی که از ایهود باراک متحمل شد برای چند هفته اسناد سری و محرمانه که برخی از آن‌ها به کلی محرمانه دسته‌بندی و به صورت رمز نوشته شده بودند را در اختیار داشته و حاضر نمی‌شد به نخست‌وزیر بعدی تسلیم کند.
شعار سال: چند روز بعد از خروج بنیامین نتایاهو از قدرت خبر رسید نخست وزیر سابق اسرائیل در آخرین لحظات حضور در دفتر خود مقادیر قابل توجهی اسناد و مدارک را از بین برده است.
رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند، بسیاری از این مدارک در دستگاه‌های کاغذ خردکن انداخته شده و شماری از دستیاران نزدیک به نتانیاهو کار از بین بردن این اوراق را به عهده داشتند.
در این بین اطلاعات ضد و نقیض در مورد آنچه که در «آکواریوم» از بین رفته، منتشر می‌شود. در اسرائیل اصطلاحا به دفتر شخصی نخست‌وزیر این رژیم که در مقر نخست‌وزیری در قدس اشغالی واقع است آکواریوم گفته می‌شود، چون این مکان یکی از محرمانه‌ترین مکان‌ها بوده و هر فردی حتی در دفتر نخست‌وزیری هم اجازه ورود و دسترسی به آن را ندارد.
همین امر ابهامات زیادی در رابطه با آنچه که در این دفتر نگهداری می‌شد و نتانیاهو نمی‌خواست به دست سلفش نفتالی بنت برسد، به وجود می‌آورد.
گرچه کارشناسان حقوقی اسرائیلی تاکید می‌کنند طبق قانون تمامی اسناد و مدارک موجود در این مکان در مالکیت اسرائیل بوده و هیچ فردی حق تصمیم‌گیری شخصی در مورد آن‌ها را ندارد، اما طرفداران نتانیاهو ادعا می‌کنند آنچه که از بین رفت فقط اسناد، مدارک و اوراق شخصی نتانیاهو بود که طی ۱۲ سال در این مکان انباشته شده بودند.
 
از بین رفتن اسناد در آکواریوم!

در این بین روزنامه هاارتص تاکید می‌کند نتانیاهو خود شخصا دستور انجام این اقدام را صادر و بر امر خرد کردن آن‌ها اشراف و نظرات داشت.
این روزنامه عبری زبان در این رابطه می‌افزاید: این اولین باری نیست که چنین رفتاری از سوی نتانیاهو سر می‌زند. او در سال ۱۹۹۹ هم بعد از شکستی که از ایهود باراک متحمل شد برای چند هفته اسناد سری و محرمانه که برخی از آن‌ها به کلی محرمانه دسته‌بندی و به صورت رمز نوشته شده بودند را در اختیار داشته و حاضر نمی‌شد به نخست‌وزیر بعدی تسلیم کند.
هنوز مشخص نیست که آیا این اقدام برای به چالش کشیدن کابینه بعدی و تسلیم زمین سوخته به آن‌ها انجام گرفته یا آن که نتانیاهو برای فرار از یک رسوایی دیگر دست به چنین کاری زده است؟

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۹۸۶۳۸، etemadonline.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین