پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۸۳۵۲
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
«مت هنکاک» وزیر سابق بهداشت انگلیس به دلیل رسوایی اخلاقی در سایه محدودیت‌های کرونایی از مقام خود کناره گیری کرد. آخرین سمت او در سال ۲۰۱۹ وزارت کلیدی دارایی بود که به دلیل مخالفت با برخی سیاست‌های بوریس جانسون از مقام خود کناره‌گیری کرد.

شعار سال: کمتر از دو ساعت پس از کناره‌گیری فضاحت‌بار «مت هنکاک» از وزارت بهداشت انگلیس، «ساجد جاوید» مسلمان به عنوان جانشین او برای هدایت سکان مدیریت بحران کرونا معرفی شد.

به گزارش مشرق، دفتر وزارت بهداشت انگلیس شامگاه شنبه اعلام کرد که الیزابت دوم ملکه این کشور انتصاب نامبرده را تائید کرده است.

جاوید پیشتر وزیر کشور، مسکن و جوامع محلی و تجارت بین‌الملل انگلیس بوده است. آخرین سمت او در سال ۲۰۱۹ وزارت کلیدی دارایی بود که به دلیل مخالفت با برخی سیاست‌های بوریس جانسون از مقام خود کناره‌گیری کرد.

جاوید فاش کرد که نخست وزیر انگلیس برای ابقاء او در این سمت، شرط گذاشته بود که مشاورانش را کنار بگذارد. او هم ضمن رد شرط جانسون، ناگزیر از سمتش استعفا کرد و بیان داشت که هیچ سیاستمدار عاقلی چنین پیشنهادی را نمی‌پذیرد.

جاوید اینک در شرایطی سکان وزارت بهداشت انگلیس را عهده دار شده که جهان با بحران همه‌گیری کرونا مواجه است. منحنی آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس باردیگر روندی صعودی به خود گرفته و گونه دلتا که برای نخستین بار در هند شناسایی شد و قدرت انتشار بیشتری دارد در انگلیس شایع شده است.

گزارش‌ها حاکیست که هر یازده روز آمار بیماران کرونایی در انگلیس دوبرابر می‌شود و دولت در تلاش است تا از طریق سرعت بخشیدن به اجرای طرح واکسیناسیون سراسری، گسترش این ویروس را مهار کند.

تاکنون بالغ بر ۴۴ میلیون نفر در انگلیس واکسینه شده‌اند که از این تعداد ۳۲ میلیون نفر هر دو واحد واکسن را دریافت کرده‌اند.

«مت هنکاک» وزیر سابق بهداشت انگلیس به دلیل رسوایی اخلاقی در سایه محدودیت‌های کرونایی از مقام خود کناره گیری کرد.

ساجد جاوید درمیانه بحران کرونا وزیر بهداشت انگلیس شد

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۶ تیز ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۳۷۸۳۸، www.irna.ir

 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین