پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴
حسن نوروزی با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم برای ایجاد کاسبی یک عده مردم را مجبور کنیم حتما به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند، افزود: بنابراین همان برگ سبز خودرو کافیست و نشان دهنده مالکیت صاحب خودروست.
شعار سال: بیش از ۵ سال است که بحث معرفی یک مرجع رسمی و معتبر برای ثبت سند خودرو، اختلافی عمیق میان نیروی انتظامی و کانون سردفتران و دفتریاران و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایجاد کرده که در این میان مردم با سردرگمی و نگرانی روبه‌رو هستند به همین دلیل مجلس شورای اسلامی به این موضوع ورود پیدا کرده تا یکبار برای همیشه مشخص کند آیا انتقال مالکیت با برگ سبز خودرو کافی‌ست یا باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود؟

حسن نوروزی، نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رویکرد مجلس شورای اسلامی درباره سند نقل و انتقال خودرو گفت: نظر شخصی بنده این است که ما باید مردم را آزاد بگذاریم یعنی اگر کسی می‌خواهد نقل و انتقالی انجام دهد یا براساس برگ سبز صورت گیرد یا اینکه به دفترخانه برود و آن را ثبت کند درواقع اجباری نباید برای مردم ایجاد کرد.

او درباره تصمیم مجلس برای خاتمه دادن دعوای بین ناجا و کانون سردفتران بیان کرد: طبق نظریه هیات عمومی دیوان عدالت اداری، برگ سبز خودرو قطعا سند رسمی است و نیازی نیست مردم به دفتر اسناد رسمی مراجعه کند بنابراین نظر ما هم همین است.
 
برگ سبز خودرو قطعا سند رسمی است

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم برای ایجاد کاسبی یک عده مردم را مجبور کنیم حتما به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند بنابراین همان برگ سبز خودرو کافی است و نشان دهنده مالکیت صاحب خودرو است.

نوروزی در پاسخ به این سوال که مجلس چه زمانی این دعوا را خاتمه خواهد داد؟ گفت: درحال حاضر این موضوع وارد کمیسیون حقوقی و قضائی شده است و در نوبت رسیدگی قرار دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۲۰۰۷۲۳، www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین