پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
کلنگ زنی پایگاه اورژانس جاده ای بندرپل با حمایت مالی خیران انجام شد

شعارسال: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرخمیر، دکتر فریدون صمصام پور ضمن عرض خیر مقدم به کلیه حضار از زحمات فرماندار شهرستان مهندس نصری و محمدطیب ملایی پلی یکی از خیرین این پروژه و همچنین به عنوان نماینده خیران که در جذب خیر جهت تقبل هزینه احداث اورژانس 115 بندرپل اقدام نموده بودند ، تقدیر و تشکر کردند.

دکتر صمصام پور گفت : با توجه به تعیین محل احداث پایگاه اورژانس جاده ای 115 بندرپل در محور اسکله بندرپل و اهمیت استراتژیک خاص و پر تردد بودن این مسیر به خصوص در ایام تعطیل و همچنین ایام عید نوروز که بار سنگینی از تردد مسافرین و هموطنان عزیز به جزیره قشم شاهد هستیم نیاز به احداث پایگاه امداد و نجات جاده‌ای احساس می‌شود،بر همین مبنا پایگاهی برای رفاه مردم منطقه و حتی تمام کسانی که از این مسیر عبور می‌کنند، باید احداث شود تا در صورت خطرات احتمالی پاسخگوی نیاز مردم باشد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان، دکتر حسنیان گفت : احساس امنیت در ذهن افرادی که دچار حادثه می‌شوند از حضور نیروهای امدادگر ناشی می‌شود که از اهداف اساسی این پایگاه است، پایگاه امداد و نجات در تصادفات و حوادث جاده‌ای ضمن داشتن برکات زیاد می‌تواند یاری‌رسان خوبی برای مردم باشد.

وی افزود : هدف از افتتاح پایگاه اورژانس روستای بندرپل، بالا بردن سطح کمی و کیفی خدمات رسانی به بیماران نیازمند و مصدومین ناشی از حوادث می باشد و افزودن پایگاه اورژانس 115 می تواند کمک شایانی به مردم منطقه و هموطنان گرامی در جهت ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان دکتر عبدالله غریب زاده در این مراسم گفت: زمین این مرکز به مساحت 1500 مترمربع و ساختمان آن با زیر بنا 200 مترمربع با اعتبار دو میلیارد و دویست میلیون ریال از محل اعتباراتی که اعضای شرکت تعاونی فتح و پایانه های قشم (لندیگراف داران بندرپل و لافت ) تأمین نمودند ،ساخته می شود و تجهیزات و نیروهای امدادی که در این پایگاه مشغول به کار خواهند شد با همکاری معاونت توسعه و مدیریت منابع و معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان تامین خواهد شد.

دکتر غریب زاده افزود : ارائه خدمات اورژانس نقش مهمی در پیشگیری از عوارض جبران ناپذیر حوادث دارد و مشارکت مردم و توجه بیشتر خیّران به حوزه سلامت امری ضروری است.

وی تصریح کرد : امیدوارم این مرکز هرچه سریعتر ساخته شود ، همین جا قول مساعد به همه سروران گرامی میدهم که به محض اتمام پروژه ، این مرکز را تجهیز و در ایام مبارک 22 بهمن سال جاری شاهد بهره برداری و افتتاح آن باشیم.

علیرضا نصری فرماندار شهرستان بندرخمیر نیز در این مراسم گفت : سلامت، بهداشت و حفظ جان مردم از اولویت ها و ماموریت های مهم کارگزاران است و از بدو انقلاب اسلامی تاکنون طرح ها و اقدامات زیادی در تقویت زیرساخت ها و امکانات سلامت نظیر خانه بهداشت روستایی، طرح پزشک خانواده و مرکز فوریت های پزشکی انجام شده است.

نصری اظهار داشت: مرکز فوریت های پزشکی حلقه مهمی از زنجیره خدمات سلامت است و ایجاد این مرکز در روستای بندرپل با توجه به اهمیت استراتژیک منطقه ، درصد بالای تصادف ها و ضرورت امداد رسانی به موقع به مجروحان بسیار حیاتی است.

ایشان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از توجه زیاد دکتر غریب زاده و دکتر حسینیان به حوزه سلامت شهرستان بندرخمیر ، از مجموعه بهداشت و درمان بندرخمیر و خیران عزیز که هزینه ساخت ساختمان اورژانس 115 بندرپل را تقبل نمودند قدردانی و جهت حمایت از خیرین این بخش سخنانی بیان نمودند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شبکه بهداشت شهرستان بندر عباس، تاریخ انتشار: 23مرداد1395، کدخبر: 5382: www.khhn.hums.ac.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین