پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۲۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال ‌احمر گفت: اکنون 535 پایگاه امداد و نجات در کشور فعالیت می کنند که تعداد آنها متناسب با موقعیت ها مانند اجرای طرحهای نوروزی، تابستانی و زمستانی متفاوت است.

شعار سال: شاهین فتحی شامگاه یکشنبه در مراسم یادبود عروج دو امدادگر جمعیت هلال احمر افزود: این سازمان 24 فروند بالگرد امداد و نجات هوایی در اختیار دارد و درصدد افزایش امکانات برای ارائه خدمات مطلوب به حادثه دیدگان و گروه های هدف است.

وی بیان کرد: در طرح تابستانی امسال 800 پایگاه امداد و نجات در کشور فعال شده اند که در هر پایگاه شش نفر خدمات رسانی می کنند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال ‌احمر ادامه داد: این سازمان در حال تدوین برنامه های عملیاتی در حوادث مختلف است و طی چند سال گذشته و با توجه به خطرپذیری کشور این جمعیت به تشکیل تیم های امدادی و تقویت تیم های واکنش سریع با هدف ارائه خدمات در کوتاه ترین زمان نگاه ویژه ای داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان در حوزه عملیات در هر نقطه ای از کشور که حادثه ای رخ می دهد، مرتبط با اهداف و وظایف خود خدمت رسانی می کند.

فتحی گفت: هم اکنون جمعیت هلال احمر امکانات و تجهیزات لازم برای امداد رسانی هنگام بروز حوادث در مناطق مختلف کشور را دارد و تقویت این بخش مورد توجه قرار گرفته است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر کشور افزود: با وجود کمبود اعتبارات و شرایط اقتصادی، این سازمان تجهیزات بسیار خوبی برای به کار گیری در حوادث و سوانح دارد اما تا قرار گرفتن در وضعیت ایده آل فاصله داریم.

وی یادآوری کرد: این سازمان تلاش دارد تجهیزات و امکانات مورد نیاز امداد رسانی در استان های مختلف را ارتقا دهد تا خدمات مناسبی به حادثه دیدگان در مواقع نیاز ارائه شود.

فتحی بیان کرد: تجهیزات، اساسی ترین معیار این سازمان است و در حد توان نسبت به تجهیز تیمهای عملیاتی و انفرادی برای مواجهه با حوادث اقدام شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: هم اکنون 50 هزار نفر نیروی آموزش دیده سازمان در حوزه ها و سطوح مختلفی اعم از امدادگر و نجات گر درجه بندی شده اند و با توجه به نوع تخصص ها در حوادث و سوانح مختلف حضور دارند.

وی اظهار کرد: برخی پایگاه های امداد و نجات جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبانه و 24 ساعته و سایر پایگاه های امداد و نجات بین شهری، امداد و نجات کوهستانی، ساحلی و مرکز کنترل و عملیات هماهنگی نیز در مواقع نیاز فعال هستند.

به گفته وی، سامانه امداد 112 جمعیت هلال احمر آماده دریافت گزارش ها و امدادرسانی به هموطنان است.

بامداد جمعه 16 تیرماه براثر ریزش دیواره یک حلقه چاه در روستای استرود در 10 کیلومتری شهر زرین رود از توابع شهرستان خدابنده، 2 نیروی امداد کوهستان جمعیت هلال احمر این شهرستان کشته و یک امدادگر دیگر نیز مصدوم شد.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 19 تیر 1394، کد مطلب: 82592720:www. irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین