پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۴۰۸۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران با بیان این‌که اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر ستودنی است، گفت: پایگاه های امداد کوهستان استان تهران تجهیز می‌شود.

شعارسال: حسین کتابدار، بعدازظهر امروز در حاشیۀ بازدید از آئین عزاداری و اطعام جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت، در پایگاه امداد جاده ای ثامن الحجج (ع) در علی آباد این شهرستان، ضمن ابراز خرسندی از روند برگزاری این برنامه اظهار داشت: من در سال‌های گشته افتخار حضور در این برنامه‌ها را نداشتم، اما امسال به دعوت جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت، در کنار دوستان داوطلب، امدادگر و نجات گر این شهرستان هستم.

وی در ادامه با اشاره به این امر که آئین عزاداری ایام دهۀ اول محرم با حضور داوطلبان، امدادگران و نجاتگران این جمعیت در نمازخانه ستاد جمعیت هلال احمر استان تهران برگزار شد، گفت: حضور و استقبال داوطلبان، نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت در این آئین بسیار ویژه و چشم گیر بود و این شور و انرژی به مخاطبان و مردم عزیز نیز منتقل می‌شد و استقبال مردم از این پایگاه به دور از تصور بود.

*امام حسین (ع) یک نجاتگر بزرگ است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران در بخش دیگری از گفت‌وگو با تهران نیوز ضمن تحسین از اقدام جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت در چیدمان نیروها، استفادۀ همۀ نیروها از لباس فرم، زیبایی و آراستگی محل استقرار نیروها، برگزاری نماز اول وقت و استقبال بی نظیر مردم از این آئین عزاداری را از نکات برجستۀ برنامه ریزی و اجرای مطلوب ضحمعیت هلال احمر پاکدشت برشمرد و در ادامه، ضمن تأکید بر جایگاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به عنوان یک امداگر و یک نجاتگر، ادامه داد: امام حسین (ع) از نظر ما، همان طور که در تعابیر شیعه نیز وجود دارد، یک امدادگر و یک نجات گر است.

وی در ادامه با اشاره به این امر که جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز به تأسی از این امام همام، دست به نجات اقشار مختلف بشر در حادثه‌ها و مصائب گوناگون می‌زنند، تصریح کرد: در این روز، امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان‌های استان تهران در پایگاه‌های امداد جاده‌ای دور هم جمع شدند، که برگزاری این آئین نوعی عزاداری، مانور و هم یک فراخوان عمومی برای جمعیت هلال احمر بود.

این مقام مسئول، در ادامۀ این گفت‌وگو با اشاره به این امر که تعامل یکی از نکات مثبتی است که همواره در جمعیت هلال احمر مورد توجه بوده است، خاطر نشان کرد: تعامل و یکپارپگی نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت در برگزاری این آئین مثال زدنی و ستودنی است.

*اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر ستودنی است

کتابدار، اعتماد مردم به جمعیت هلال احمر را موهبتی الهی برشمرده و در ادامه با اشاره به این که مسافران جاده ای در پایگاه‌های جمعیت هلال احمر حضور پیدا می‌کنند، یادآور شد: مردمی که به پایگاه های جمعیت هلال احمر در کنار جاده می آنید و به غذایی که توسط آن‌ها تهیه شده و تدارک دیده شده است و خدماتی که به آن‌ها ارائه می‌دهند، اعتماد می‌کنند، بسیار ارزشمند هستند و این اعتماد ستودنی است.

وی حضور در این آئین را توفیقی برای خود برشمرد و در ادامه گفت: امروز وظیفۀ خود دانستم که در این سوگوارۀ حسینی شرکت کنم و به عزیزان و همکاران خود در جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت خداقوت و خسته نباشید بگویم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران، در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت تشریح دلایل قیام بزرگ عاشورا برای جوانا و نوجوانان ایران عزیز، افزود: ما عمدتاً ما روضه می‌خوانیم ولی متأسفانه هیچ وقت برای مردم تبیین نمی‌شود که امام حسین (ع) به چه دلیل قیام کرد و به نظر من تشریح این قیام و دستاوردهای آن از اهیمت بالا و به سزایی برای جوانا و نوجوانان ما برخوردار است.

*امام حسین (ع) تبلور خدمت به خلق است

این مقام مسئول، قیام امام حسین (ع) را به منظور پاسداشت آزادگی، صداقت، خدمت به مردم و ارزش‌هایی که پیامبر مکرم اسلام برای مردم به ارمغان آوردند، دانست و ادامه داد: همان طور که پیامبر می فرمایند در حفظ و ارتقای کرامت اخلاقی و انسانی مبعوث شده‌اند، امام حسین (ع) نیز برای اهتزار پرچم اخلاق قیام کردند و راه پیامبر را ادامه دادند.

کتابدار در ادامه، امدادکران جمهوری اسلامی ایران در لباس‌های مختلف از جمله آتش‌نشانی و اورژانس را شرکای کاری هلال احمر دانسته و در ادامه ، ضمن تأکید بر این امر که دست اندرکاران این حوزه ها باید خدمت به مردم را سر لوحۀ کار خود قرار دهند، اظهار داشت: همان طور که در تعالیم دین مبین اسلام آمده است، عبادت به جز خدمت خلق نیست و امام حسین تبلور خدمت به خلق است و ما نیز وظیفه دارم که این راه را ادامه دهیم.

*پایگاه‌ای امداد جاده ای استان تهران در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد/پایگاه‌های امداد کوهستان استان تهران تجهیز می‌شود

وی در ادامه با اشاره به این که در مدت کوتاهی از روند فعالیت‌ها در پایگاه‌های امداد جاده‌ای هلال احمر در استان تهران بازدید داشته است، خاطر نشان کرد: در مجموع همۀ پایگاه‌های استان تهران بازدید کردم و به حمدلله وضعیت متوسط رو به بالا و مطلوب است، اما بهبود کیفیت خدمات رسانی در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای، بین شهری و کوهستان در استان تهران، مستلزم همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است.

کتابدار، در ادامه با اشاره به این امر که در سال جدید اعتبارات جدیدی در راستای تجهیز پایگاه امداد و نجات کوهستان تخصی یافته است، یادآور شد: در نیمۀ دوم سال جاری اقدامات عملیاتی تجهیز پایگاه‌های امداد و نجات کوهستان استان تهران صورت خواهد گرفت تا وضعیت ترابری و لوژستیک، چه از نظر آموبلانس و چه از نظر خودروهای ست نجات بهبود پیدا کند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار امیدواری کرد: امیدواریم در آینده ساختار پایگاه‌های اقماری جمعیت هلال احمر استان تهران را مورد توجه قرار دهیم که در این راستا، دکتر ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر کشور نیز به این مهم توجه دارند.

وی در پایان با اشاره به این امر که چهار پایگاه اقماری که در استان تهران وجود دارد، خاطر نشان کرد: جمعیت هلال احمر استان تهران در نظر دارد تا با جذب و تثبیت نیرو در پایگاه‌های امداد جاده‌ای گام مهمی در ارتقای کیفیت خدمات رسانی به مردم شریف استان تهران بر دارد.

پایگاه امداد جاده ای ثامن الحجج (ع) واقع در ابتدای روستای علی آباد شهرستان پاکدشت و در مسیر عزیمت زائرین شریف حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) از سال ۱۳۸۱ با حضور روزانه شش نیروی امدادگر و نجاتگر و مجهز به خودروهای آموبلانس و ست‌های نجات، آمادۀ خدمت رسانی به مردم شریف ایران اسلامی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از رسانه خبری سپید پوش ، تاریخ انتشار خبر 23 مهر 1395، کدمطلب: ،www.sepidpoosh.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
0
یکبار به یکی از این ایستگاه ها سر بزنید درست یا نادرست بودن نظرات فرد دستتان می آید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین