پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۳۴۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
نگاه به آسیب اجتماعی نباید با رویکردی ذاتی و علی مورد توجه قرار گرفته و باید بعنوان معلول کج کارکردی سایر نظام‌های اقتصادی- اجتماعی-فرهنگی و سیاسی، بدان نگریست. هر جامعه در حین پیشرفت باید حساسیت بالایی به وضعیت آسیب‌های اجتماعی متداول و حتی نوپدید خود آنهم با دیدی بینانسلی و واگشتی، داشته باشد. برخی از آسیب‌های اجتماعی مبتنی بر آمار رسمی در تهران را مشاهده می‌کنید.

شعار سال:می دانیم آمارهایی همانند ‏۲۱ هزار معتاد ، ۱۰ هزار معتاد متجاهر ،۲۱ هزار کارتن‌خواب و زباله‌گرد ،۴.۵ هزار کودک زباله‌گرد ،۳ هزار متکدی ،۲.۵ هزار کودک دستفروش ،۲.۳ هزار کودک،آمارهایی ترسناک هستند. هنوز در باره آمار خودکشی، قتل و جنایت، خیانت ، طلاق ، فحشا و ...... ، صحبت نکرده ایم. اگر آن آمارها به آمارهای رسمی بالا اضافه شود، شاید تعبیر به سیاه نمایی گردد.اما واقعیت هایی هستند که حتی عدم پرداختن رسانه به آنها، تغییری در اصل شان ایجاد نخواهد کرد.


شهرداری تهران در چندماه اخیر، ادعای حاضر شدن پای کار را کرده است. ان شاالله هم که بتواند کاری موثر را رقم بزند. اما از خود پرسیده اید که چرا چنین شده است؟ از خود پرسیده اید که گرانی رقم خورده از دولت روحانی، چه آسیب هایی را برای 15 سال آینده بر جامعه تحمیل خواهد کرد؟

از خود پرسیده اید که کم توجهی به ازدواج جوانان و رواج روابط به اصطلاح سفید و خارج از مقیدات قانونی، با جامعه چه می کند؟ پرسیده اید که حال روانی نامناسب ایرانی ها و کم توجهی به شادی جمعی و ایجاد نشاط اجتماعی، چه فجایایی را رقم می زند.

صحبت در این خصوص زیاد است و بنا بر محدودیت های خاص رسانه ای نمی توان اقدام به ورود تخصصی تر کرد. شاید تلنگری باشد تا موثرتر ورود کنیم.


اختصاصی پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین