پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
هاشمی طبا گفت: اکنون مهم‌ترین اولویت دولت باید نجات ایران باشد. ایران یعنی همین منطقه جغرافیایی که می‌بینیم. ایران در ورطه خطرناکی قرار دارد و باید در اندیشه نجات کشورمان باشیم و این مهم میسر نمی‌شود مگر با یک دولت با خاصیت.
شعار سال: دولت سید ابراهیم رئیسی می‌تواند دولتی فراجناحی باشد؟ آیا او دولت از تمام ظرفیت‌های نیرو‌های سیاسی استفاده می‌کند یا خیر؟ این‌ها پرسش‌هایی است که بعد از تماس‌هایی که برای اخذ نقد و نظر به برخی شخصیت‌های سیاسی اصلاح‌طلب گرفته شده، مطرح می‌شود و اینکه آیا دولت رئیسی با این رویکرد می‌تواند بر مشکلات عدیده کشور فائق آید یا نه؟

سید مصطفی هاشمی‌طبا درباره این موضوع گفت: «فرض کنیم آقای رئیسی دولتی فراجناحی تشکیل دهد؛ اگر نتواند کار مثبتی انجام دهد، فایده ندارد. حالا بگوییم دولت فراجناحی است، تک جناحی است یا دو جناحی، چه فرقی می‌کند؟ مهم این است که دولت بتواند مشکلات کشور را حل کند و ایران را نجات دهد. دولت فراجناحی لزوما دولت خوبی نیست؛ همچنین دولت حزبی و جناحی هم می‌تواند بد باشد، اما همه این‌ها اگر در اندیشه حل مشکلات باشند می‌توانند امیدبخش باشند».

وی افزود:  «اکنون مهم‌ترین اولویت دولت باید نجات ایران باشد. ایران یعنی همین منطقه جغرافیایی که می‌بینیم. ایران در ورطه خطرناکی قرار دارد و باید در اندیشه نجات کشورمان باشیم و این مهم میسر نمی‌شود مگر با یک دولت با خاصیت».

این فعال سیاسی در تشریح «نجات ایران» بیان کرد: «نجات ایران یعنی نجات خطراتی که بر تمامیت ارضی ما وجود دارد. شما نگاه می‌کنید که از شمال و شمال شرقی، اسرائیل یک خطر مهم است، از غرب کردستان عراق و از شرق هم این روز‌ها بازهم طالبان قدرت گرفته‌اند و برخی در داخل در کمال تعجب می‌گویند ارتباط با طالبان خوب است. از طرفی مشکلات داخلی، ویران‌کننده است. اکنون کشاورزی ما در حال نابودی است، تمام تالاب‌های ما از بین رفته است و اقتصاد هم که به کلی نابود است. این وضعیت کشور را نابود می‌کند و دولت آینده باید ایران را نجات دهد و در این بین اصلا اهمیت ندارد دولت با چه جناحی است و یا اصلا فراجناحی است».

او درباره اینکه آیا دولت سید ابراهیم رئیسی قادر خواهد بود بر این مشکلات فائق آید یا خیر، اظهار کرد: «من در شعار‌های انتخاباتی همه نامزد‌ها موضوع خاصی ندیدم که بتوانم بگویم بر اساس آن شعار می‌توان امید به بهبود داشت، اما به هر حال امیدواریم که آقای رئیسی این مشکلات را دریابد و عزم جدی برای حل آن‌ها داشته باشد».

هاشمی‌طبا در پایان اظهار داشت : «من نمی‌فهمم موضع سیاسی‌گرفتن یعنی چه؟ اصلا موضع سیاسی به چه دردِ امروز ایران می‌خورد؟ موضع دولت نباید سیاسی باشد بلکه باید مبتنی بر سازندگی باشد. من به صراحت می‌گویم اگر بدترین حاکم بیاید و بهترین کار را بکند، مخصلشم هستیم، اما اگر بهترین حاکم، بدترین عملکرد را داشته باشد، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت».

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مدارا، تاریخ انتشار: ۱۴تیر۱۴۰۰، کدخبر: ۱۶۷۰۰۹، www.modara.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین