پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۹۷۶۸
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
قادری گفت: ظرفیت و امکان تولید برق هسته‌ای در کشور وجود دارد چراکه ما به دانش هسته‌ای تسلط پیدا کرده‌ایم و این دانش هم دانشی صلح‌آمیز هست و هزینه تمام شده برق هسته‌ای به ازای هر کیلووات هزینه پایینی است لذا ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
شعار سال: عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه آن چیزی که پیرو عملکرد وزارت نیرو ذوب و دود می‌شود سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب است در صورتی که این بی‌تدبیری به نظام و انقلاب ربطی نداشته و از سوءمدیریت افراد نشئت می‌گیرد.
 
جعفر قادری با اشاره به دلایل عدم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه برق گفت: این مسئله چند علت دارد؛ در عین حال صنعت برق یکی از مزیت‌های نسبی کشور ما قلمداد می‌شود.
وی با بیان اینکه ما در انرژی خورشیدی، برق حرارتی و سیکل ترکیبی زمینه برای فعالیت‌های زیادی داریم بیان داشت: از این رو خوشبختانه دانش فنی هم در کشور به گونه‌ای ارتقا پیدا کرده است که ما امکان ساخت نیروگاه‌های کلاس F را داریم و این یعنی ما به آخرین تکنولوژی روز دنیا مجهز هستیم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه مکانیزم قیمت‌گذاری در حوزه برق ایراد دارد، بیان داشت: قیمت‌ها در حوزه برق متأسفانه به صورت دستوری تعیین می‌شود لذا باید دانست سرمایه‌گذاری در این بخش ارزی است و متأسفانه حتی وزارت نیرو در پرداخت‌ها هم به روز عمل نکرده و حتی پرداخت‌ها با دو الی سه سال تأخیر انجام می‌شود.
قادری با بیان اینکه عملاً عدم تعادل مصرف برق در فصول مختلف و در طول شبانه‌روز مشهود و ملموس است، گفت: متأَسفانه وزارت نیرو تا به حال به این شکل عمل کرده که قصد دارد مصرف برق را مدیریت کند. حتی وزیر نیرو در این زمینه زمانی عنوان کرده بود که: «ما برای پیک مصرف نمی‌آییم به مافیای نیروگاه‌ساز باج دهیم» لذا این تعابیر نشان‌دهنده این است که وزیر نیرو خودش هم توجیه نیست لذا اگر توجیه باشد چنین حرفی را مطرح نمی‌کند چرا که وزیر باید بگوید این یکی از مزیت‌های ماست که ما وارد بازار‌های صادراتی برق شویم.
عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر کشور‌هایی همچون عراق، افغانستان و پاکستان به راحتی می‌توانند از ما برق تهیه کنند، اما ما متأسفانه نتوانستیم حتی مشکل برق خودمان را حل کنیم لذا کشوری که در صنعت موشکی و هوا و فضا وضعیت خوبی دارد نباید در تأمین برق خود بماند تا مردم به زمین و زمان بد بگویند لذا همگی این موارد نشان از بی‌تدبیری حاکم بر وزارت نیرو دارد.
متأسفانه اقدامات وزارت نیرو به شوآف کشیده شده و قصد دارند با کار‌های نمایشی موضوع را مدیریت کنند.
قادری تصریح کرد: متأسفانه اقدامات وزارت نیرو به شوآف کشیده شده و قصد دارند با کار‌های نمایشی موضوع را مدیریت کنند چرا که ما در این بخش باید چند کار اساسی و اصولی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ما به عنوان سرزمین آفتاب تابان شناخته می‌شویم، اظهار داشت: وقتی ما این امکان و ظرفیت تولید انرژی خورشیدی را داریم و وقتی این همه متان و گاز بی‌ارزش داریم که می‌تواند به برق تبدیل شود چرا باید در تأمین برق بمانیم و چرا نباید کشور‌های همسایه را به خودمان وابسته کنیم؛ لذا این نشان‌دهنده بی‌تدبیری در وزارت نیرو دارد.
قادری تأکید کرد: ما در حوزه برق وام ارزی می‌دهیم، اما پس از آن مبالغ را به درستی پرداخت نمی‌کنیم و عملاً تولیدکننده را با مشکل مواجه می‌کنیم لذا این نشان‌دهنده این است که ما در اقتصاد وزارت نیرو خوب عمل نکرده‌ایم.
متأسفانه آن چیزی که پیرو عملکرد وزارت نیرو ذوب و دود می‌شود سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب است
این نماینده مجلس بیان داشت: متأسفانه آن چیزی که پیرو عملکرد وزارت نیرو ذوب و دود می‌شود سرمایه اجتماعی نظام و انقلاب است در صورتی که این بی‌تدبیری به نظام و انقلاب ربطی نداشته و از سوءمدیریت افراد نشئت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه اقدامات رئیس جمهور در زمینه مجانی کردن آب و برق مردم یک شوآف تبلیغاتی بود، گفت: این شوآف و عوام‌فریبی است لذا مردم نمی‌خواهند که برق را برایشان مجانی کنند و می‌خواهند به اندازه نیاز برقشان تأمین شود.
عضو «کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات» مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه طی چهار سال گذشته آقای اردکانیان بدترین عملکرد را در حوزه وزارت نیرو داشتند و ایشان به واقع مسیر اقدامات آقای چیت چیان را عوض کردند.
ظرفیت و امکان تولید برق هسته‌ای در کشور وجود دارد
وی با اشاره به ضرورت استفاده از برق هسته‌ای در کشور، گفت: ظرفیت و امکان تولید برق هسته‌ای در کشور وجود دارد چراکه ما به دانش هسته‌ای تسلط پیدا کرده‌ایم و این دانش هم دانشی صلح‌آمیز هست و هزینه تمام شده برق هسته‌ای به ازای هر کیلووات هزینه پایینی است لذا ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
نماینده مردم شیراز در مجلس بیان داشت: ما می‌توانیم برویم و در این بخش نیروگاه‌های هسته‌ای بسازیم و از ظرفیت نیروگاه‌ها برای تولید آب شیرین هم استفاده کنیم؛ لذا برق هسته‌ای نیاز‌ها و تقاضا‌های ما را پاسخ می‌دهد بنابراین در این حوزه هم جا برای کار کردن وجود دارد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد سرآمد، تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۰، کدخبر: ۶۹۸۶۲، www.eghtesadsaramad.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین