پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۳۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
معاون تحقیقات و فناوری مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: پیش از پایان مرداد مرحله سوم کارآزمایی این واکسن آغاز خواهد شد.
شعارسال: آقای دکتر محمدحسن فلاح مهرآبادی با بیان اینکه در چند روز آینده با اتمام تزریق دُز دوم واکسن رازی کوو پارس به تمام داوطلبان، این مرحله کارآزمایی بالینی هم به پایان می‌رسد گفت: پیش بینی می‌شود هفته سوم یا چهارم مرداد امسال مرحله سوم کارآزمایی این واکسن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۰۰ داوطلب در مرحله دوم کارآزمایی بالینی واکسن رازی کوو پارس شرکت داشتند افزود: همه داوطلبان این مرحله دُز اول واکسن را دریافت کردند و ۳۸۰ نفر هم تا ۳۰ تیر دُز دوم واکسن را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه گزارش اولیه مرحله دوم کارآزمایی بالینی تا آخر هفته به سازمان غذا و دارو ارسال خواهد شد ادامه داد: دو سناریو برای مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن مشخص شده که امید است با مجوز مسؤولان این مرحله هم با موفقیت پشت سر گذاشته شود.
 
 
کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس رو به پایان
 

آقای دکتر فلاح پیش بینی کرد از شهریور تولید حداقل یک میلیون دُز واکسن رازی کوو پارس انجام شود و گفت: بخش عمده‌ای از شرایط تولید این واکسن فراهم شده است و مابقی هم به زودی فراهم می‌شود.

وی افزود: سالانه بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون واکسن در حوزه پزشکی شامل فلج اطفال، سرخک، سرخچه و اوریون، دیفتری و کزاز در مؤسسه رازی و سل و هپاتیت بی در پاستور تولید و در اختیار مردم قرار می‌گیرد. کشور با استفاده از این واکسن‌ها در این زمینه خودکفا شده و با استفاده از این محصولات بیماری‌های مختلفی را کنترل کرده است.

واکسن رازی کووپارس نخستین واکسن تزریقی - استنشاقی پروتئین نوترکیب کرونا است که مطابق با دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت و سخت‌ترین شیوه نامه‌های داخلی در دست ساخت است.

این مؤسسه از روش پروتئینی نوترکیب که از ایمن‌ترین واکسن‌ها است، برای تولید آن استفاده کرده است.

شعارسال، برگرفته از خبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۳۱۷۵۸۷۱، iribnews.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۳
0
0
تولید انبوه این واکسن از چه زمانی آغاز می‌شود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین