پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۶۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
چشم پزشکان از بیمارستان دانشکده پزشکی نکمتین ارباکان ترکیه متوجه شدند که در بیماران با کووید طولانی مدت، اغلب از دست دادن رشته‌های عصبی و رشد سلول‌های ایمنی دندریتیک در سطح چشم مشاهده می‌شود.
شعار سال: تغییرات ناشی از درگیری ویروس کرونا در بدن قبل از همه در افرادی مشاهده می‌شود که بیماری کووید ۱۹ آن‌ها با علائم عصبی همراه بوده است.

برخی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ پس از گذراندن مرحله شدید بیماری تا درمان نهایی یک هفته و گاهی یک ماه طول می‌کشد. در بین پزشکان این حالت «کووید طولانی» نامیده می‌شود. اغلب بیماری با علائم عصبی ناتوان کننده همراه است، به طور مثال سردرد، خستگی، سرگیجه، بی حسی و درد نوروپاتی.

چشم پزشکان از بیمارستان دانشکده پزشکی نکمتین ارباکان ترکیه متوجه شدند که در بیماران با کووید طولانی مدت، اغلب از دست دادن رشته‌های عصبی و رشد سلول‌های ایمنی دندریتیک در سطح چشم مشاهده می‌شود. دانشمندان می‌گویند که در کل این علائم به خاطر آسیب به تار‌های عصبی ناشی از ویروس کرونا است.

اسکن قرنیه چشم نشان می‌دهد که بیماران با کووید طولانی مدت چهار هفته پس از بیماری حاد نسبت به کسانی که به این بیماره مبتلا نشده اند، آسیب بیشتری به رشته‌های عصبی قرنیه و سلول‌های دندریتیک شان وارد می‌شود. به ویژه برای بیمارانی که بیماری آن‌ها با علائم عصبی همراه بوده، بیشتر است.

دانشمندان می‌گویند ما متوجه شدیم که بیماران مبتلا به کووید طولانی مدت علائم آسیب به رشته‌های عصبی کوچک را در ارتباط با شدت و مدت زمانی طولانی بیماری دارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفاف، تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۵۳۰۶۷۱، www.shafaf.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین