پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۲۵۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
نمایندگان مجلس امروز با بررسی طرح ضد اینترنت موسوم به صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند و طرح دیگر به صحن علنی بازنمی گردد و این یعنی مخفیانه بررسی می‌شود؛ این تصمیم نمایندگان با واکنش‌های انتقادی بسیاری از مردم و چهره‌های سیاسی و فرهنگی همراه شده است.
شعارسال: بخشی از واکنش‌ها به تصویب طرح ضد اینترنت مجلس در پی می‌آید:

نماینده چابهار: امروز روز تلخی برای مجلس بود، از مردم عذرخواهی می‌کنم

سعیدی نماینده چابهار در مجلس با اشاره موافقت پارلمان با بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی گفت:

از محضر ملت بزرگ ایران عذرخواهی می‌کنم، امروز روز خوبی برای مجلس نبود.

مجلسی که برای آب خوزستان و سیستان و بلوچستان و کرونای سیستان و بلوچستان و گلستان و مشکل واکسیناسیون جلسه غیررسمی نداشت، برای بحث طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان‌های اجتماعی هم جلسه غیر علنی تشکیل داد و هم متاسفانه بررسی این موضوع را به ماده ۸۵ ارجاع داد آن هم در شرایطی که ایرادات اساسی به آن وارد بود/ ایسنا



احتمال مسدود شدن گوگل و اینستاگرام تایید شد

تقی‌پور نماینده تهران در رابطه با طرح مجلس برای محدودسازی اینترنت گفت: در طرح مجلس، برای گوگل و اینستاگرام تا زمانی که نرم افزار‌های مشابه در داخل رشد نکنند، هیچ اتفاقی نمی‌افتد/ فارس



مجری تلویزیون: مردم نخواهند نمایندگان از آن‌ها صیانت کنند، باید که را ببینند؟

انتقاد تند محمدرضا یزدانپرست، روزنامه‌نگار و مجری از طرح صیانت مجلس: مردم نخواهند ازشان صیانت کنید، باید که را ببینند؟! نمایندگان غمخوارِ (!) هزارویک گرفتاری مردم! حتما در "عصرجدید" شرکت کنید؛ استعداد حیرت‌زایی دارید در عصبانی‌کردن ملت!



مردم  صیانت کردن نمایندگان را نخواهند باید که را ببینند؟




مهراب قاسم خانی: اسم طرح مجلس باید تجاوز به حقوق کاربران فضای مجازی باشد!



نماینده تهران پس از رای مثبت مجلس به طرح ضد اینترنت: روز بزرگی بود

علی خضریان نماینده تهران و از اعضای پایداری در پاسخ به نماینده چابهار اقدام مجلس در اصل ۸۵ شدن⁧ طرح صیانت⁩ را «درست، صحیح و انقلابی» توصیف کرد. او گفت که امروز روز بزرگی برای مجلس بود.



به حامیان طرح صیانت از فضای مجازی: اگر قدرت اقناع مردم را ندارید، پیگیری طرح را متوقف کنید

رجانیوز نوشت: سال‌های متمادی از کلید خوردن پروژه‌های کلان در عرصه فناوری اطلاعات گذشته و تا کنون تقریبا هیچ یک از این پروژه‌ها به نتیجه نرسیده است.

شبکه ملی اطلاعات، جستجوگر‌های ملی و سیستم عامل ایرانی از جمله پروژه‌هایی است که با هزینه‌های زیاد اجرا شده و تقریبا همگی ناموفق بوده‌اند.

خلا قانونی در زمینه توسعه و مدیریت فضای مجازی، موجب هدررفت هزاران میلیارد تومان از بودجه کشور روی طرح‌های بی‌خاصیت و نمایشی دولت‌ها شده بود و از سوی دیگر فقدان برنامه دقیق در این حوزه توان مطالبه‌گری را از نهاد‌های نظارتی همچون مجلس سلب کرده بود.

نمایندگان طراح و حامی این طرح اگر قدرت اقناع بدنه مردم درباره اهداف و نیت‌های اصلی این طرح را ندارند، بهتر است در همین مرحله پیگیری این طرح را متوقف کنند و در تعامل با دولت بعدی، به طرحی جدید با عناوین و محتوای دقیق برسند.



آذر منصوری خطاب به تصویب کنندگان طرح ضد اینترنت: خشم مردم را دریابید و با آن شوخی نکنید

قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در واکنش به مصوبه امروز مجلس درباره اینترنت: می‌دانید چند درصد از کسب و کار‌های خرد و متوسط و کلان با طرح صیانت از حقوق کاربران (بخوانید مسدود سازی) متوقف و تعطیل خواهد شد. با خیل عظیم این بیکاران در بحران کرونا و تحریم چه می‌کنید؟

خشم مردم را دریابید و با آن شوخی نکنید.



عباس عبدی: چرا پیش از انتخابات طرح ضد اینترنت تصویب نکردند؟

عباس عبدی نوشت: احتمالا طرفداران ایلان ماسک از ‎#طرح_صیانت دفاع کنند، چون بزودی امکان استفاده از خدمات ماهواره‌ای استارلینک او به راحتی در دسترس خواهد بود.

‌چرا پیش از انتخابات تصویب نکردند؟ حتی تکذیب هم کردند.

چون رای منفی داشت.

چرا پیش از دولت رییسی نهایی کردند؟ می‌خواهند او را در منگنه قرار دهند.

‎#طرح_صیانت_مجلس اقلیت

شعارسال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جماران، تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۵۱۹۱۲۹، jamaran.news.
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین