پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
رئیس موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی با اشاره به امضای ۲۵ تفاهم‌نامه با مراکز علمی و پژوهشی گفت: بسیاری از موضوعات هستند که حوزویان به‌تنهایی نمی‌توانند آن‌ها را انجام دهند و نیازمند همکاری حوزه و دانشگاه هستیم.

شعار سال:

حجت‌الاسلام محمدحسین فلاح زاده پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به‌ضرورت تأسیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی اظهار داشت: یک سری موضوعات نیاز به بررسی داشت که به محضر فقها و مراجع تقلید تقدیم شود تا آن‌ها بتوانند سریع‌تر فتوا صادر کنند همچنین نیازمند آن بودیم که بسیاری از سؤال‌ها با اماواگر جواب داده شود همچنین در یک سری از موضوعات نیازمند آن بودیم که مکلفان سهل‌تر بتوانند عمل کنند.

رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با تأکید بر اینکه به وجود آمدن مسائل جدید به دلیل پیشرفت علم و فنّاوری ضرورت وجود این موسسه احساس می‌شد، افزود: مقام معظم رهبری ضمن تأکید اصرار به ایجاد این موسسه داشتند درنتیجه موسسه بعد از مدتی مجوزی از سوی شورای عالی حوزه دریافت و تأسیس شد.

فلاح‌زاده بابیان اینکه این موسسه در سه بخش پژوهشی، آموزشی و ترویجی در حال فعالیت است، افزود: در بخش پژوهش موضوعات مستنبطه ای وجود دارد که کار فقها است ازاین‌رو اعضای موسسه به‌عنوان دستیار فقها مقدماتی آماده و به فقها تقدیم می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در بخش پژوهشی برخی مسائل اقتصادی مانند بازاریابی شبکه‌ای و شرکت‌های هرمی نیاز به بررسی علمی که نیازمند کار فقهی است داشتیم ازاین‌رو گروهای مختلفی تشکیل و راهکار آن‌ها مشخص شد.

وی بیان کرد: در بخش آموزش سه فعالیت دوره کوتاه‌مدت که بخشی از طلاب با موضوعات فقهی آشنا شوند برگزار شد، مرکز تخصصی موضوع شناسی بخش دیگری بود که تشکیل شد چراکه تحقیقات میدانی و ترکیبی کار دشواری است.

رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی بابیان اینکه با دستور مقام معظم دوره آموزش مجازی استهلال گذاشته شد، افزود: دوره دیگر مربوط به مسائل ذبح اسلامی بود که منظور رعایت مسائل فقهی گذاشته شد.

فلاح زاده بیان کرد: در ستادهای استهلال سراسر کشور دو نفر که با مسائل نجومی و استهلال آشنا هستند به کار گرفته شدند تا نظراتی که از مراکز مختلف در خصوص استهلال ماه می‌آید اطمینان‌بخش باشد.

وی گفت: در بخش ترویجی دو کار یکی مربوط به گنجینه فقها و مراجع است که آغازشده است در این بخش مقرر شد بسیاری از اشیاء عالمان دینی جمع‌آوری و دریک مکان نگه‌داری شود بخش دیگر موزه فقه و زندگی است در این بخش اشیائی که حکم فقهی دارد در یک مکانی نگه‌داری می‌شوند تا افراد مراجعه‌کننده با احکام فقهی آشنا شوند.

رئیس موسسه موضوع شناسی احکام فقهی با اشاره به امضای 25 تفاهم‌نامه با مراکز علمی و پژوهشی گفت: بسیاری از موضوعات هستند که حوزویان به‌تنهایی نمی‌توانند آن‌ها را انجام دهند و نیازمند همکاری حوزه و دانشگاه هستیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 13آبان1395، کدخبر: 1230279: www. tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
این ارتباط باید پویا باشد در تمام زمینه ها تا شکوفاییش رو هرچه بیشتر شاهد باشیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین