پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
در حالی که طی ۲۴ ساعت گذشته اسناد تخلف اداری و اقتصادی مازیار حسینی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، او به جای اعلام انصراف از رقابت بر سر کرسی شهرداری تهران و حلالیت طلبیدن از مردم بخاطر تخلفاتش، اعلام کرد که رقبایش را حلال می‌کند!
شعار سال: روز گذشته مازیار حسینی با حضور در نشست منتخبان ششمین دوره شورای شهر برنامه کاریش برای شهرداری تهران را ارایه کرد ساعاتی بعد از ارایه او شمار زیادی از اسناد تخلفاتش رسانه‌ای شد که در کمترین زمان ممکن به خبر فراگیر سایت‌های رسمی و شبکه‌های اجتماعی بدل شد، برغم این افشاگری مستند او بجای ابراز شرمندگی و حلالیت طلبیدن از مردم، ماجرای تخلفاتش را به رقابت بر سر کرسی بهشت تقلیل داد و درصفحه شخصی اش در اینستاگرام با دروغ خواندن این اسناد خطاب به رقبایش نوشت:
«پیشاپیش حلال!»

این درحالی است که نام او جز ده مدیر متخلف املاک نجومی است که دادگاه تخلفشان را محرز دانسته است. در ماجرای املاک نجومی در زمان شهرداری محمد باقر قالیباف آپارتمان ۲۲۰ متری پیشکش شده به مازیار حسینی با ۵۰درصد تخفیف واقع در نیاوران که در زمان عقد قرارداد فقط ۱۱۰ متر از آپارتمان را تخفیف داده شده، امروز ۲۰میلیارد ارزش آپارتمان ایشان است در دادسرای کارکنان دولت، شعبه ۱۵ با برگرداندن ۶۰۰ملیون از این مبلغ حکم برائت صادر شد. جالبتر اینکه این آپارتمان با پول شهرداری تهران نهصد میلیون تومان نوسازی شد ه است. خانه نیاوران مازیار حسینی تنها بهره او از این روند نبوده است.

بر اساس اسنادی که منتشر شده، البته ملک خیابان کلاهدوز خیابان اختیاره جنوبی کوچه مسعود کوچه پور عباس پلاک ۲۴متعلق به مازیار حسینی در زمانی که معاون عمرانی شهرداری بوده است که عوارض ملک را از طریق شرکت" جهان آرود" و‌با هولوگرامی که از شرکت جهان آورد عوارض ملک را تسویه می‌نماید.
در موردی دیگر مازیار حسینی که در کسوت معاون شهردار تهران و مجری و سازنده ملک به متراژ ۳۴۵ متر در بهترین منطقه منطقه ۳ مطابق اخطار‌ها و الصاقی به دفعات و کرات قوانین و مقررات شهرسازی را رعایت ننموده و مواجه با اخطار‌های شهرداری گردیده و در اجرای پروژه ضوابط و مقررات را مراعات ننموده است؛ و علیرغم اخطار‌ها ملک مذکور کماکان محل بروز تخلفات اداری و مالی بوده است.

چرا که انجام پروژه شخصی با عهده دار بودن سمت در شهرداری تهران و‌بهره برداری از پروانه نظام مهندسی به منظور انتفاع شخصی تداخلی مهمی و غیر قابل اغماض است.

مهندس ناظر پروژه او اقای "ک. م" معاون سازمان مشاور فنی و مهندسی وقت بوده است که در زمان تصدی در پست و مسئولیت اداری توامان عهده دار نظارت ساخت ملک مسکونی معاون شهردار بوده که علاوه بر استفاده همزمان از پروانه سازمان مهندسی عهده دار سمت بوده است.

محاسبه عوارض پروانه احداث ملک مذکور که مالک و‌مجری مازیار حسینی می‌باشد ۱۸۰ میلیون تعیین گردیده است، مبنای اضافه تراکت برای ایشان ۲A محاسبه گردیده که این سوال مطرح می‌شود که آیا برای باقی شهروندان یا مدیران هم ۲A محاسبه می‌شود؟ لازم به ذکر است در محلات جنوبی حداقل ۱۰A موارد محاسبه می‌گردد.

نکته جالب اینکه شرح پرداخت آن ۱۸۰ میلیون نیز فقط ۹/۵ میلیون توام نقدی بوده است و مابقی هولوگرام غیر نقد شرکت جهان که از شرکت‌های شهرداری می‌باشد بوده است.

• حمله بجای پاسخگویی
برغم این تخلفات محرز و عیان که اسناد آن در رسانه‌های رسمی منتشر شده و به نظر می‌رسد حتی اگر روند لابی‌ها و فشار‌های حلقه بهارستان برای رساندن او به کرسی بهشت به نتیجه برسد، بعید است وزارت کشور در روند استعلام پرونده او از این تخلفات چشم پوشی کند با این حال مازیار حسینی ورای عیان شدن گوشه‌ای از روند کاریش در شهرداری تهران در اولین واکنش به این روند نوشته است: «همونطور که حدسش رو میزدم، حجم دروغ و تخریب از هر جنس و نوعش این روز‌ها به حد اعلای خودش رسیده! تقوی هم دربست تعطیل!
خواستم بگم که من تعریفم از رسیدن به صندلی خدمت با بعضی‌ها فرق داره، و همه چی رو سپردم به خودِ خودش!

پس فارغ از اینکه کار غلطتتون رو نمیپسندم و معتقدم که هر چه کنید به خود کنید، اما پیشاپیش حلال! و تمام»


• شورای شهری‌ها و دوراهی لابی و ارزش‌ها
تا پیش از فاش شدن استناد زیر ایرادی که به شورای ششم در وجهات دادن به مازیار حسینی به عنوان گزینه شهرداری گرفته می‌شد، انتخاب یک مصداق به عنوان گزینه شهرداری خارج از دایره جریان انقلابی بود، مصداقی که بیش از آنکه مدیری انقلابی باشد به عنوان چهره‌ای تکنوکرات شناخته می‌شد که روند مدیریتی اش در تناقض آشکار با سبک و سیاق مدیریتی جریان انقلابی تعریف می‌شود، با عیان شدن این تخلفات محرز و توجه به عمق آن‌ها آشکار می‌شود که شاخصه پاکدستی و فساد ستیزی نیز در رزومه مازیار حسینی نه تنها جایگاهی ندارد که اساسا قابل بحث و بررسی نیست؛ لذا ضروری است شورای ششمی‌ها که قریب به ۴۰ روز زمان خود را صرف تعیین شاخص‌ها و معیار‌های انتخاب شهردار آینده تهران کردند اعلام کنند درانتخاب و گزینش شهردار آتی تهران باید‌ها وشاید‌های جریان انقلابی را ارجح می‌دانند یا تسلیم فشار‌ها و لابی‌های گعده‌ی هلدینگ یاس و املاک نجومی می‌شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دیده بان ایران، تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰، کدخبر:۱۱۳۸۰۰ didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین