پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۶۶۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
فرماندار شهرستان پارس‌آباد از راه‌اندازی بانک بذر در شهرستان پارس‌آباد به عنوان قطب تولید بذور کشور خبر داد و گفت: با راه‌اندازی بانک بذر با تلاش محققان سعی خواهد شد تا انواع بذر محصولات کشاورزی از کلزا، سرگم و ذرت گرفته تا سایر محصولات با تلاش محققان و پژوهشگران تولید و روانه بازار مصرف در سراسر کشور و حتی کشور‌های همسایه شود.
شعار سال: ابراهیم امامی ۱۳ مرداد ماه در جریان بازدید از طرح توسعه اراضی کشت دانه‌های روغنی در پارس‌آباد اظهار کرد: در سال‌های اخیر و با توسعه کشت انواع دانه‌های روغنی در شهرستان پارس‌آباد شرایط مناسبی برای تولید و فرآوری این محصولات به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در این شهرستان تولید کلزا، گلرنگ و همچنین کنجد و سویا به عنوان دانه‌های روغنی ارزشمند به همت کشاورزان در حال انجام است که عملیات برداشت گلرنگ از ۲۵۰ هکتار از اراضی این منطقه آغاز شده است.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد میزان تولید گلرنگ را در این شهرستان بیش از ۵۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: این دانه ارزشمند در کارخانه‌های روغن‌کشی مورد استفاده قرار گرفته و کشورمان را می‌تواند در مسیر خوداتکایی تولید روغن و محصولات فرآوری شده در این بخش قرار دهد.
 
در شهرستان پارس‌آباد تولید بیش از ۲۲ محصول ارزشمند کشاورزی در حال انجام است

امامی افزود: در شهرستان پارس‌آباد تولید بیش از ۲۲ محصول ارزشمند کشاورزی در حال انجام است و این شهرستان به ویژه کشت و صنعت پارس به عنوان قطب تولید بذور معرفی شده و به زودی بانک بذر در این منطقه راه‌اندازی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی بانک بذر با تلاش محققان سعی خواهد شد تا انواع بذر محصولات کشاورزی از کلزا، سرگم و ذرت گرفته تا سایر محصولات با تلاش محققان و پژوهشگران تولید و روانه بازار مصرف در سراسر کشور و حتی کشور‌های همسایه شود.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد اضافه کرد: شهرستان پارس‌آباد با داشتن اراضی حاصلخیز در دو کشت متفاوت محصولات متنوعی را با تلاش کشاورزان روانه بازار مصرف می‌کند که امسال نیز به رغم خشکسالی، اما با تلاش کشاورزی در اراضی حاصلخیز آبی این منطقه عملیات کشت و برداشت محصولات کشاورزی در حال انجام است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۰۵۱۳۰۸۸۵۰، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
0
0
با راه‌اندازی بانک بذر خیال کشاورزان از بابت بذز راحت می‌شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
0
0
بانک بذر میتواند محلی برای صادرات انواع بذر در آینده‌ای نه چندان دور باشد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۴
0
0
بانک بذر کدومه؟ بگو تامین بذر سالیانه کشاورزان. بانک بذر معناداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
0
در خیلی از شهرها میشه همچین بانکی رو داشت برای انواع بذر
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین