پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
دبیر علمی کنگره بین‌المللی بیماری‌های گوارش و کبد ایران گفت: قانون علمی وزارتخانه این است که در کنگره هر سال مباحث علمی به روز شود و ما سعی کرده‌ایم این دانش را با توجه به وضعیت داخلی کشور بومی‌سازی کرده و تطبیق دهیم.
شعارسال: به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان، سید محمد مهدی میرناصری دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی بیماری‌های گوارش و کبد ایران در نشست خبری گفت: این انجمن گوارش سالی یک بار برگزار می‌شود، 2 سمپوزیوم دارویی در زمینه بحث تولید داروهای جدید و 3 کارگاه آموزش پزشکان در کنار این انجمن برگزار می‌شود.

میرناصری گفت: 125 مقاله دریافت کرده‌ایم که 118 عدد از آنها قابل داوری همچنین 96 مقاله پذیرفته شده در 2 روز کنگره نمایش داده می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی بیماری‌های گوارش و کبد ایران ادامه داد: هر سال 3 پزشک برتر گوارش در این کنگره تقدیر می‌شوند که امسال نیز در زمینه تحقیق و پژوهش از دکتر محمدرضا زالی از دانشگاه شهید بهشتی، در زمینه خدمات بیماری از دکتر رحیم آقازاده از دانشگاه شهید بهشتی و در زمینه آموزش از دکتر ناصر ابراهیمی دریانی از دانشگاه تهران تقدیر به‌عمل می‌آید.

میرناصری افتتاحیه این کنگره را چهارشنبه دانست و گفت: 18 مهمان خارجی در کنگره ما حضور دارند که این 18 میهمان از برترین‌های رشته خود هستند.

وی گفت: سه‌شنبه، بازآموزی مدون برای متخصصین داخلی برگزار می‌شود که دارای 8 امتیاز مدون است.

در ادامه این نشست پورشمس دبیر علمی کنگره گفت: قانون علمی وزارتخانه این است که تمام مباحث گوارش و کبد هرسال به روز رسانی شود ما نیز در این به روز رسانی به بحث بومی‌سازی بسیار توجه می‌کنیم و سعی می‌کنیم علوم را با توجه به ظرفیت کشور خود تطبیق دهیم.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی بیماری‌های گوارش و کبد ایران از اولویت دو مبحث در کنگره امسال خبر داد و گفت: امسال در این کنگره به تاثیر مواد افیونی و تریاک در بروز انواع بیماری‌های گوارشی و همچنین کمبود ویتامین D در بدن بسیار توجه شده است.

پورشمس افزود: از دیگر مباحثی که در این کنگره به اشتراک گذاشته می‌شود، چاقی و کبد چرب، استفاده از تجویزهای بی‌رویه گیاهان و مضرات آنها بر روی کبد است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 15 آبان 1395، کد مطلب: 13950815000824، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین