پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۴۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کاموف -۳۱ در سال 1985 توسط یک کارخانهٔ کاموو در کشور اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی و روسیه ساخته شد.

شعار سال: کاموف -31 یک بالگرد ساختِ کارخانهٔ کاموو در کشور اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی و روسیه است که در سال ۱۹۸۵ ساخته شد. نخستین استفاده‌کننده این بالگرد نیروی دریایی روسیه بوده‌ است.

این بالگرد برای نخستین بار در ۱۹۸۳ میلادی مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1995 هليكوپتر اخطار زودهنگام كاموف-31 بر پايه هليكوپتر كاموف-27 ساخته شد.

با نگاهی به كاموف-31 به راحتي می‌توان آنرا از كاموف-27 تمييز داد. كاموف-31 مجهز به يك رادار اخطار زودهنگام بزرگ در زير بدنه است كه بنابر مدل چرخان يا ثابت است. تجهيزات و سنسورهای الكترواپتيكال كاموف-27 كه در زير كاكپيت قرار داشت نيز در اين مدل وجود ندارد.

رادار اين هليكوپتر توسط انستيتو مهندسی رادار نيژنی نوگورود (موسسه‌ای كه رادار آنتونوف-71 را نيز طراحی كرده بود) طراحی شد كه ای-801ام نام گرفت. اين رادار كه قابليت پوشش 360 درجه‌ای را داراست توانايی كشف اهداف در ابعاد جنگنده تا فاصله 150 كيلومتری و كشف اهداف در ابعاد كشتی تا فاصله 200 كيلومتری را داراست. اين رادار قابليت رديابی حداكثر 40 هدف بطور همزمان را داراست.

بالگرد کاموف 31 ارتش روسیه که در سوریه درحال عملیات است چه قابلیتی دارد؟

*مشخصات بالگرد کاموف 31

کاربری: آواکس

تولیدکننده: کاموو

نخستین پرواز: 1983

وضعیت: In service

کاربران: نیروی دریایی روسیه و نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین

تعداد ساخته‌شده: 35

هزینه هر فروند 30 میلیون دلار

توسعه‌یافته از: کاموف۲۷

بالگرد کاموف 31 ارتش روسیه که در سوریه درحال عملیات است چه قابلیتی دارد؟

وظیفه اصلی این بالگرد کشف اهداف هوایی است. رادار این بالگرد قابلیت چرخش 360 درجه ای جنگنده‌ها را در 150 کیلومتری پایش می‌کند.

البته كاموف-31 برای انجام وظيفه نظارتی خود مجبور شد تغييراتی به خود ببيند؛ به طوريكه تجهيزات جنگ زيردريايی هليكوپتر برداشته شد. موتورهای هليكوپتر با موتورهای قوی‌تر توربوشافت كليموف TV3-117VMAR تعويض شد و هليكوپتر مجهز به سيستم مكان‌يابی جهانی 12 كاناله Kronstadt Kabris سيستم ارتباطی ديجيتال 16 كاناله با برد بيش از 400 كيلومتر و منبع تغذيه الكتريكی TA-8Ka برای تامين برق رادار شد.

بالگرد کاموف 31 ارتش روسیه که در سوریه درحال عملیات است چه قابلیتی دارد؟

نكته جالب اينجاست كه رادار در محل اتصال خود به هليكوپتر مجهز به كمربند انفجاری است كه در مواقع فرود اضطراری و برای جلوگيری از آسيب ديدن رادار خدمه هليكوپتر با انفجار كمربند رادار را به سرعت از هليكوپتر جدا می‌كنند. ارتش هند چند نمونه از اين هليكوپترها را از روسيه خريداری كرده است.

بالگرد کاموف 31 ارتش روسیه که در سوریه درحال عملیات است چه قابلیتی دارد؟

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 17 آبان 1395، کد مطلب: ۵۸۴۸۶۶۲:www. yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
اومده تفریح
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
داخلش رو یکی نگاه کنه ، واقعا می فهمه که روسیه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۹
0
0
این بالگرد جای سلاح هاش کجاست؟ جای راکت اندازش و موشک های هوا به زمین و هوا به هواش؟ و .....
تنها می شه جای مسلسل رو در جلوی دماغه بالگرد دید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین