پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۵۶۸۹
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
پس از آنکه کابل روز یکشنبه بدون درگیری سقوط کرد، تجهیزات ارتش آمریکا به ویژه خودرو‌های هاموی و بالگرد‌های بلک هاوک که در ابتدا به منظور ارتقای قابلیت‌های نیرو‌های افغان تامین شده بود، به کنترل طالبان درآمد.

شعار سال:پسر ترامپ می گوید طالبان هم‌اکنون بیش از ۱۶۶ کشور دیگر در جهان، بالگرد بلک هاوک در اختیار دارد.
 
روز سه‌شنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام دفاعی آمریکایی که نامش را منتشر نکرد، گزارش داد حجم زیادی از سخت‌افزار ارتش آمریکا در اختیار طالبان قرار گرفته است. در کنار این گزارش تصاویر و ویدیوهایی از حضور شبه‌نظامیان طالبان در کنار این تجهیزات منتشر شد.
 
همچنین جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا تایید کرد که "حجم چشمگیری" از تسلیحات ساخت آمریکا به دست طالبان توقیف شده است. این مشاور بایدن گفت: فعلا تصویر روشنی نداریم که کدام یک از ادوات دفاعی از دستمان رفته است. اما قطعا حجم چشمگیری به دست طالبان افتاده و قطعا می‌دانیم که آنها قصد ندارند آنها را در فرودگاه به ما تحویل دهند.
 
طبق گزارش‌ها، ارزش هر بالگرد بلک هاوک چند میلیون دلار است.
 
به دنبال این اخبار دونالد ترامپ جونیور، فرزند ارشد رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در پیامی توییتری گفت طالبان هم‌اکنون بیش از ۱۶۶ کشور دیگر در جهان، بالگرد بلک هاوک در اختیار دارد.
 
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا چهارشنبه در مصاحبه با نیوزمکس تی.وی گفت: روسیه و چین، آن دسته از تجهیزات نظامی ساخت آمریکا را که در افغانستان تحت کنترل طالبان قرار گرفته است، برای خودشان نسخه‌برداری و تهیه می‌کنند.
 
او گفت: می‌دانم که دشمن این تجهیزات را می‌گیرد و این دقیقا همان کاری است که آنها (طالبان) کردند. آنها این تجهیزات فوق‌العاده را گرفتند... اکنون آنها این تجهیزات را به کشورهای دیگر می‌دهند تا ارزان آن را بسازند. بالگردهای جدید بلک هاوک اکنون برای مطالعه در اختیار روسیه و چین و دیگر کشورها قرار می‌گیرد چون آنها جزو بهترین ادوات‌های نظامی جهان هستند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا  ، تاریخ انتشار: 28  مرداد   1400، کدخبر: 1400052819637، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین