پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۷۴
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعیین نرخ بلیت ناوگان چهارگانه حمل‌ونقل درایام اربعین حسینی، از برخورد سازمان راهداری درصورت مشاهده تخطی از نرخ های مصوب خبر داد.

شعارسال: داود کشاورزیان افزود: نرخ بلیت هواپیما از همه شهرها به مقصد نجف و بغداد یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و از مشهد به این دو مقصد یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است که تخطی از این نرخ‌ها برخورد قانونی درپی‌خواهد داشت.

کشاورزیان با اشاره به قیمت بلیت هواپیمای تهران-نجف شرکتهای هواپیمایی خارجی گفت: بیش از ۱۵ سال از آزادسازی نرخ بلیت پروازهای خارجی می‌گذرد، درنتیجه همانند تمامی کشورهای جهان نرخ بلیت متناسب با ایام سال و میزان تقاضا، نوسان می‌کند.

وی با اشاره به قیمت بلیت شقوق مختلف حمل‌ونقل عمومی برای ایام اربعین اظهار داشت: کرایه اتوبوس در زمان و رفت‌وبرگشت با توجه به ماهیت یکسرخالی سفر طبق توافق با انجمن‌های صنفی تا حد دو برابر حالت معمول از زائران دریافت می‌شود، همچنین هیچ افزایشی برای قیمت بلیت قطار اعمال نشده است.

رئیس کمیته حمل‌ونقل ستاد اربعین، افزود: همچنین سال گذشته ۴ شناور به سمت بصره برای ارائه خدمات به زائران مهیا شده بود که در سال جاری نیز وظیفه جابجایی زائران از طریق دریا را بر عهده‌دارند.

وی از برخورد تعزیرات حکومتی با یکی از شرکت‌های هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی در روز گذشته خبر داد و گفت: به‌طور طبیعی نظارت بر این امر بر عهده تعزیرات حکومتی است و مردم در صورت مشاهده تخلف به تعزیرات حکومتی اطلاع دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به تکمیل و ایجاد پارکینگ‌های ویژه خودروهای شخصی و ناوگان عمومی بیان کرد: پارکینگ خودروهای شخصی قبل از شهر مهران و پارکینگ اتوبوس‌های بین‌شهری بعد از شهر مهران در ابتدای جاده مهران به سمت پایانه مرزی پیش‌بینی‌شده است و اتوبوس‌ها می‌توانند با عبور از کمربندی تازه احداث‌شده به پارکینگ‌ها دسترسی داشته باشند.

کشاورزیان افزود: تردد حدفاصل پایانه تا نقطه صفر مرزی از طریق اتوبوس‌های شهری با کمک شهرداری‌ها انجام می‌شود و با توجه به مسائلی همچون هزینه زیرسازی، نگهداری و بیمه در شبانه‌روز از هر خودرو ۵ هزار تومان دریافت می‌شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به اقدامات زیرساختی انجام‌شده و دلایل تکمیل نشدن عملیات ساخت بزرگراه مهران-ایلام برای اربعین تصریح کرد: استان ایلام به لحاظ زیرساخت ضعیف است؛ اما سال گذشته بخشی از مسیر خروجی ایلام به سمت مهران و ۱۰ کیلومتر از ورودی مهران دوبانده شد. همچنین برای جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی در ورودی پل‌های حدفاصل مهران و ایلام، کنارگذر ساخته شد و از طرف دیگر قرارداد احداث باند دوم صالح‌آباد تا مهران با پیمانکار منعقدشده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 18 آبان 1395، کدمطلب: 3818561 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین