پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۶۹۵۰
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۸
با وجود درخواست کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان از کشور‌های همسایه افغانستان برای بازگشتن مرز‌های خود به روی پناهجویان، عبور از این مرز‌ها همچنان ناممکن یا بسیار مشکل بوده و پناهجویان به افغانستان بازگردانده می‌شوند.
شعار سال: کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان اعلام کرد ممکن است به دلیل بی‌ثباتی سیاسی در افغانستان در ۴ ماه آینده ۵۰۰ هزار نفر از این کشور مهاجرت کنند. پیشتر این سازمان درخواست کرده بود رد مرز به افغانستان به دلیل شرایط وخیم این کشور متوقف شود.

بیش از ۴۰ سال جنگ داخلی و حالا قدرت‌گیری دوباره نیرو‌های طالبان بسیاری از شهروندان افغانستان را از آینده این کشور ناامید کرده است. بیم و هراس مردم افغانستان از حکومت اسلامگرای طالبان، به ویژه برای زنان و اقلیت‌ها و افرادی که با دولت پیشین و یا نیرو‌های بین‌المللی همکاری داشته‌اند، موجب تلاش بسیاری از افراد برای مهاجرت شده است.

پناهندگان افغانستان برای گریز از طالبان جدا از نیرو‌های مرزبان با موانع مرزی از جمله دیوار‌ها و حصار‌ها مواجه‌اند. دو روز پیش سرلشکر بابر افتخار، سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: ۵۸ درصد طرح حصارکشی مرز‌های مشترک پاکستان با ایران به اتمام رسیده و ساخت ده‌ها برجک مرزی نیز ادامه دارد. یکی از کارکرد‌های مهم این حصارکشی جلوگیری از رسیدن پناهجویان افغانستانی به ایران با استفاده از مرز پاکستان است.

در حالی که رسانه‌های جهانی تمرکز ویژه‌ای بر فرودگاه کابل و عملیات تخلیه در آن دارند، فرار از طالبان در گوشه و کنار کشور و در مرز‌های آن با کشور‌های همسایه از جمله ایران و پاکستان شدت گرفته است. با وجود درخواست کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهجویان از کشور‌های همسایه افغانستان برای بازگشتن مرز‌های خود به روی پناهجویان، عبور از این مرز‌ها همچنان ناممکن یا بسیار مشکل بوده و پناهجویان به افغانستان بازگردانده می‌شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از میدان، تاریخ انتشار:۷ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۹۷۶۳، meidaan.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین