پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بانوان و خانواده می‌گوید که محدود کردن نقش زنان و انکار توانایی‌های آنها باوری غلط و اشتباه است و زنان با کارآفرینی می‌توانند این نوع نگرش ها و باورها را اصلاح کنند.

شعار سال: وحیده نگین اظهار کرد: محدود کردن نقش زنان و توانمندی‌های آنها، توان مدیریتی و مسئولیت‌پذیری آنها زیر سوال می‌برد و به هرگونه نقش‌آفرینی زن در این سطوح مقاومت نشان می‌دهد به همین دلیل کارآفرینی زنان و موفقیتشان می‌تواند در اصلاح این نوع باورها بازتاب زیادی داشته باشد.

وی بر لزوم توسعه کارآفرینی در بین زنان تاکید و خاطرنشان کرد: ایجاد تفکر کارآفرینی در زنان و ورود آنها به فضای کسب و کار موجب تربیت نیروهایی خلاق و کارآفرین می‌شود.

به اعتقاد مشاور وزیر کار، دانش‌آموختگان بر اساس دانش و مهارتی که در رشته تخصصی خود فرا گرفته‌اند و امکانی که برای ایجاد کسب و کار به شکل فردی یا گروهی در رشته تخصصی خود به دست آورده‌اند بهتر می‌توانند از ظرفیتها و استعدادهای بالقوه خود استفاده کنند و به افرادی خلاق و نوآور و کارآفرین تبدیل شوند.

نگین اعمال مشوق‌های حمایتی برای زنان کارآفرین را خواستار شد و تاکید کرد: از آنجا که زنان به عنوان حامی و پشتیبان جریان اشتغال و توسعه پایدار نقش اساسی و غیرقابل انکاری دارند لازم است که مشوق‌های حمایتی از کارآفرینان زن به منظور استفاده از توانمندی‌های آنها در عرصه کارآفرینی و کسب و کار پیش بینی شود.

مشاور وزیر کار در امور بانوان و خانواده، ایجاد فرصتهای آموزشی، ارتقای مهارتهای شغلی، ایجاد بستر عرضه تولید و خدمات و ‌امکان بازاریابی و بهره‌مندی از منابع مالی و اعتباری را از جمله راهکارهای موثر تقویت و حمایت از زنان کارآفرین عنوان کرد.

او کارآفرینی را فرایندی پیچیده دانست که عوامل متعدد شخصیتی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در آن تاثیرگذار است و بروز عکس‌العمل‌های منفی جامعه، نگرش منفی نسبت به نقش و کارکرد اجتماعی زن و محصور کردن وظایف زن در امور خانه‌داری، همسرداری و بچه‌داری را از دلایل اولیه‌ای عنوان کرد که موجب برخوردها، مخالفت‌ها و ممانعت‌های حضور اجتماعی زنان می‌شود.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 19 آبان 1395، کد مطلب: 95081813126:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین