پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بانوان و خانواده بر ضرورت شناسایی فرصت‌ها در زمینه فعالیت زنان شاغل در دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: نبود عدالت جنسیتی مهمترین چالش حوزه زنان است.

شعار سال: منا عرفانیان سلیم افزود: در حال حاضر عدم برخورداری عدالت جنسیتی و بی‌عدالتی اجتماعی، مهمترین چالش حوزه زنان به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: در دوره معاصر، مرز عرصه عمومی و خصوصی در جامعه ما تغییر یافته و همچنان در حال تغییر است و در این راستا افزایش مستمر حضور زنان در عرصه عمومی، تغییر نقش آنان در اجتماع را سبب شده و در این میان عدم تطابق بسترهای قانونی و فیزیکی، چالش‌هایی را برای این گروه از جامعه فراهم کرده است.

عضو شورای عالی کنگره زنان موفق ایران ادامه داد: رویکردهای دولت یازدهم با توجه به حقوق شهروندی زنان در تمامی سطوح سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، اقدام و فعالیت‌های متمرکز مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: فعالیت‌های مربوط به حقوق زنان در پی دستیابی به رویکردهای متوازن مبتنی بر تعالی انسان و کاهش نابرابری جنسیتی در ادبیات توسعه جوامع شکل می‌گیرد که امروز به عنوان یک چارچوب مفهومی برآمده از سیاست‌های توسعه پایدار، توجه دولت‌ها را به خود جلب کرده است.

عرفانیان تمرکز بر حق زنان به شهر و سکونتگاه‌ها، حق زنان به دسترسی ایمن و رفاه در بهره‌گیری از حمل و نقل عمومی در چارچوب وظایف و مأموریت‌های این وزارتخانه به منظور تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری را از دیگر اهداف مهم بخش امور بانوان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد.

وی گفت: این رویکرد جهت تحقق اهداف و قواعد حقوق شهروندی و به منظور ایجاد شرایط برابر برای افراد جامعه در بهره‌مندی از خدمات عرصه عمومی معنا می‌یابد. منا عرفانیان در ادامه به اهمیت موضوعی برگزاری کنگره زنان موفق ایران پرداخت و ابراز امیدواری کرد که برگزاری این کنگره راهی برای افزایش اعتماد به توانمندی ها و استعدادهای بانوان کشور درحوزه مدیریتی، انتقال تجربیات بانوان مدیر موفق درسطوح ملی و بین المللی و آشنایی سیاستگذاران و تصمیم گیران سازمانها و نهادها با تاثیرات مدیریت و مشارکت سیاسی زنان دررده های بالای تصمیم گیری باشد.

عضو شورای عالی کنگره زنان موفق ایران افزود: علاقه مندان و پژوهشگران گرامی می توانند با توجه به محورهای کنگره از جمله شناسایی موانع پیش روی نقش آفرینی مدیریتی بانوان در دستگاه اجرایی، بررسی موانع فرهنگی و اجتماعی در عدم حضور بانوان کشور در بخش های مدیریتی، شناسایی راهکارهایی جهت افزایش حضور بانوان در بخش های مدیریتی، شناسایی فرصت و تهدیدها در عرصه حضور بانوان در بخش های مدیریتی و...، مقالات خود را برای شرکت در این کنگره از طریق پایگاه اینترنتیwww.TopWomeni.ir به دبیرخانه کنگره، ارسال کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار: 11 آبان 1395، کد مطلب: 3812243:www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین