پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۷۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه می‌توان خسارات مربوط به حوادث را کاهش داد، گفت: در مدیریت بحران راهی به جز شناخت مخاطرات و انجام کار علمی وجود ندارد.

شعار سال: اسماعیل نجار 19 آبان‌ماه در سفر به شهرکرد در کارگاه آموزشی مدیریت بحران شهرکرد، با اشاره به برگزاری دوره غدیر یک در دولت گذشته، اظهار کرد: دوره آموزشی غدیر دو در دولت فعلی در پنج استان برگزار شده که هر استان آموزش‌های مشترک با پنج استان همجوار داشته است.

وی تصریح کرد: حدود 200 نفر از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی در این دوره‌ها حضور داشتند.

نجار با اشاره به اینکه مدیریت بحران در مناطقی که آموزش وجود داشته، مناسب‌تر عمل کرده است، گفت: آموزش در مدیریت بحران یک دانش است و هم باید سطح دانش مدیران و هم سطح آمادگی مردم ارتقاء یابد.

رئیس مدیریت بحران کشور با بیان اینکه می‌توان خسارات مربوط به حوادث را کاهش داد، خاطرنشان کرد: در مدیریت بحران راهی به جز شناخت مخاطرات و انجام کار علمی وجود ندارد.

وی ضمن تاکید بر لزوم بهبود هم‌افزایی در عمل در سال اقدام و عمل در کنار مباحث تئوری، افزود: مدیریت ریسک که لازمه آن شناخت منطقه است، باید در دستور کار قرار گیرد.

نجار اظهار کرد: مدیریت ریسک یک مدیریت آینده‌پژوهی است و از طریق آن جامعه تاب‌آور می‌شود و این تفکر به‌معنای خدمت‌رسانی بی‌وقفه و همراه با پیشرفت است.

رئیس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: تداوم اولیه خدمت یعنی آمادگی جامعه، مدیران، مردم و توانمندی بالا، از ویژگی‌های مدیریت ریسک است.

نجار با اشاره به اینکه می‌توان کارهای زیادی در زمینه کاهش آثار سوء پدیده‌های جوی و اقلیمی انجام داد، گفت: تغییر اقلیم نظیر میزان بارش باید مدیریت شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توسعه مشارکت به جای همکاری در بین دستگاه‌ها، سازمان‌دهی بخشی، عکس‌العمل‌های سریع در برابر هشدارها و توجه به کیفیت ساختمان‌ها از اقداماتی است که در مدیریت بحران باید مورد توجه واقع شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 19 آبان 1395، کد مطلب: 95081913593، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین