پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۳۶
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
سخنگوی دولت اعلام کرد: تا آغاز نمایشگاه مطبوعات ۸۵ میلیارد تومان یارانه مطبوعات پرداخت شده بود که امروز ۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر به آن اضافه کردیم.

شعارسال: نشست خبری سخنگوی دولت در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات، پرخبرترین نشست این نمایشگاه در روز پنجم فعالیت آن بود.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت امروز سه شنبه ۱۸ آبان در جریان نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در محل برگزاری نشست های خبری این نمایشگاه که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است، به سوالات مختلف نمایندگان رسانه ها پاسخ گفت که در زیر به اظهار نظرها و خبرهای او در حوزه های فرهنگی و نیز رسانه اشاره می شود.

نوبخت در پاسخ به این پرسش که سوء برداشت از آزادی رسانه ها ناشی از چیست ب مطبوعات، به مواضع دولت اشاره کرد و گفت: دولت به آزادی بیان و نقد در چارچوب قانون معتقد است و معترض است عده ای در حاشیه امن از قانون فراتر روند و اعتراض ما به این گروه از رسانه هاست.

سخنگوی دولت تصریح کرد: اصحاب رسانه باید از آزادی قلم، بیان و نقد در چارچوب قانون برخوردار باشند و اگر رسانه ای خلاف قانون اقدام کرد، دولت باید در برابر آن اقدام کند؛ در مجموع تعداد شکایات دولت از رسانه ها بسیار اندک است و دولت به آزادی بیان و نظر و فعالیت قانونی رسانه ها کاملا پایبند است.

نوبخت همچنین در رابطه با پرداخت یارانه به مطبوعات گفت: تا آغاز نمایشگاه مطبوعات ۸۵ میلیارد تومان یارانه مطبوعات پرداخت شده بود که امروز ۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دیگر به آن اضافه کردیم و امیدواریم با گشایش اقتصادی دولت این یارانه بیشتر شود. از جمله یارانه‌هایی که قطع نخواهد شد و باید تقویت شود، یارانه مطبوعات است.

وی همچنین در رابطه با تغییر وزراء و ارتباط آن با گلایه علماء توضیح داد: این گلایه نسبت به وزارت ارشاد بود و نه دو وزارتخانه دیگر؛ تلاش دولت هماهنگی با علمای عظام است و در مواقعی گزارش هایی را به آنها ارائه می دهیم.

سخنگوی دولت در مورد موازی کاری های فرهنگی کشور و تخصیص بودجه های متعدد به شورای عالی انقلاب فرهنگی و راهبری این شورا عنوان کرد: از آنجایی که بنده هم عضو این شورا هستم اگر موضوعی مد نظر است حاضرم پیگیری و منعکس کنم.

نوبخت از سرمایه گذاری دولت در حوزه های دانش بنیان و بهره مندی صنایع مختلف از این ظرفیت خبر داد و بیان کرد: مسائل کوتاه مدت و بلند مدت را در مسیر توسعه در دستور کار داریم و جهش توسعه ای کشور را مطابق سند چشم انداز در آینده محسوس خواهیم کرد و در حال حاضر تلاش داریم با بهبود شاخص های اقتصادی این دستاوردها برای مردم نیز ملموس باشد.

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات تا ۲۱ آبان ماه در مصلای امام خمینی(ره) برپاست و هر روز از ساعت ۹.۳۰ تا ۲۰.۳۰ میزبان علاقمندان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 18 آبان 1395، کدمطلب: 3819143 ،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین