پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۳۵۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در نشست شورای اداری استان مرکزی اعلام کرد: در سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان مرکزی، 9 هزار و 120 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است که در قالب اجرای 51 طرح در بازه زمانی 2 ساله به تصویب رسید.
شعارسال: به گزارش ایرنا، وی با اشاره به جزئیات 51 طرح مصوب برای توسعه شهرها و روستاهای استان مرکزی گفت: در بخش عمرانی چهار طرح با 760 میلیارد ریال اعتبار، در حوزه کشاورزی پنج طرح با اعتبار هزار و 270 میلیارد ریال، در حوزه علمی و فرهنگی 68 طرح با اعتبار 680 میلیارد ریال، در حوزه بهداشت و درمان هفت طرح با اعتبار هزار و 210 میلیارد ریال و در زمینه ورزش و جوانان طرح‌های گسترده‌ای با اعتبار 64 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

نوبخت همچنین گفت: 146 هزار میلیارد ریال برای انجام طرح خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده بود که 12 هزار میلیارد ریال دیگر در روزهای گذشته پرداخت شد و تنها رقمی کمتر از 10 هزار میلیارد ریال به کشاورزان پرداخت نشده است. با اقدامات انجام شده ظرف روزهای آتی تمام مطالبه‌های گندمکاران پرداخت می‌شود. به گفته معاون رئیس جمهوری، پرداخت مطالبه‌های بازنشستگان، فرهنگیان و حوزه بهداشت و درمان در دستور کار قرار گرفته است و در آینده نزدیک تمام این بدهی‌ها پرداخت خواهد شد. همچنین با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، 205 هزار میلیارد ریال برای پرداخت بدهی‌های پیمانکاران در نظر گرفته شده است که در هفته‌های آینده پرداخت می‌شود.

محمد شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهوری نیز در این نشست گفت: 418 طرح تولید، صنعتی و اقتصادی با سرمایه‌گذاری 424 میلیارد تومان در استان مرکزی به بهره‌برداری رسید که 16 طرح آغاز عملیات اجرایی بوده است. وی یکی از سیاست‌های دولت را ایجاد فرصت‌های شغلی زود بازده دانست و افزود: با دستور رئیس جمهوری برای فعالیت خود اشتغالی با نظارت کمیته امداد امام(ره)، 100 میلیارد تومان اعتبار برای پنج هزار نفر در استان مرکزی اختصاص داده شده است.

وزیر اطلاعات نیز در جریان این سفر، به شهر دلیجان رفت و در مسجد جامع این شهر گفت: اشتیاق به سرمایه‌گذاری و مشارکت در اقتصاد و تولید در کشور به دلیل امنیت مستمر فراهم شده است. حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی افزود: وضعیت ناامن منطقه سبب شده که بسیاری از سرمایه‌گذاران راغب باشند در ایران مشارکت اقتصادی کنند و این محصول نظام امنیتی قوی در کشور است. وی با بیان اینکه امروز از شرق و غرب کشور مواد منفجره دست‌ساز وارد میهن می‌شود، اظهارکرد: دشمن سعی می‌کند بین شیعه و سنی اختلاف بیندازد و همه این حیله‌ها با لطف خداوند و تلاش نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی کشف شده است و خدا به سربازان گمنام امام زمان(عج) توفیق داده که ماشه به دست آنان کشیده شود.

شهیندخت مولاوردی، معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده نیز در شهرستان کمیجان گفت: کاهش 25 درصدی آسیب‌های اجتماعی در راهبردهای اجرایی پنج ساله برنامه ششم توسعه هدفگذاری شده است. وی افزود: سند آسیب‌های اجتماعی توسط رئیس جمهوری ابلاغ شده و بر مبنای تکالیف تدوین شده یک سازمان باید متولی آسیب‌های اجتماعی باشد.

همچنین با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور، پنج طرح گردشگری شهرستان تفرش به بهره‌برداری رسید.

* بازدید نهاوندیان از مجتمع آب سنگین قطران خنداب

رئیس دفتر رئیس جمهوری، روز گذشته در بازدید از مجتمع آب سنگین قطران خنداب، به پیشرفت‌ها در تولید و کیفیت آب سنگین خنداب بویژه پس از توافق هسته‌ای و اجرای برجام اشاره کرد و گفت: با تأیید بین‌المللی، کیفیت درجه خلوص از 99/75 به 99/95 درصد و رتبه جمهوری اسلامی ایران به ردیف دوم جهان ارتقا یافته است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، محمد نهاوندیان این مسأله را دستاورد بزرگ علمی و فناوری برشمرد و افزود: حضور در بازار جهانی و عرضه و تقاضای محصولات هسته‌ای، ایران را به عنوان بازیگر غیرقابل انکار این محصول در جهان معرفی کرده است. وی با اشاره به صدور ده‌ها تن از این محصول به بازار بین‌المللی از جمله امریکا و روسیه، آن را به معنای پیروزی قطعی ایران برای حضور در اقتصاد جهانی در حوزه هسته‌ای دانست و درباره طراحی و توسعه رآکتور خنداب اراک خاطرنشان کرد: طراحی اولیه متخصصان ایرانی مورد تأیید بین‌المللی قرار گرفته و سرعت پیشرفت‌ها بیش از پیش‌بینی‌ها بوده که این مهم، تحقق وعده رئیس جمهوری با مردم است که هم سانتریفیوژها و هم چرخ اقتصاد باید بچرخند.

* رئیس قوه قضائیه: مختومه شدن پرونده‌ها توسط رئیس دستگاه قضا دروغ است

رئیس قوه قضائیه با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه دستگاه قضایی، میزان و شدت این هجمه‌ها را معیاری خوب برای سنجش صحت عملکرد قوه قضائیه دانست. به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت‌الله آملی لاریجانی روز گذشته در جلسه مسئولان عالی قضایی با بیان اینکه این هجمه‌ها یک روز با بهانه‌های حقوق بشری و روز دیگر با طرح ادعاهای کذب صورت می‌گیرد، ادامه داد: مدافعان به اصطلاح حقوق بشری بسیاری از اطلاعات خود را از ضدانقلاب فراری، منافقین و عوامل مؤثر در فتنه دریافت می‌کنند در حالی که واضح است این گروه‌ها اطلاعات صحیح را ارائه نمی‌کنند.

رئیس دستگاه قضا افزود: در مورد برخی پرونده‌ها نیز دروغ‌های عجیب و غریب می‌شنویم. در حالی که میلیون‌ها پرونده در دستگاه قضایی جریان دارد و روند طبیعی دادرسی خود را طی می‌کند، می‌بینیم که یک پرونده را رسانه‌ای می‌کنند و با طرح مطالب کذب نسبت‌های دروغ به رهبری و رئیس قوه قضائیه و نظام قضایی کشور می‌دهند. می‌گویند رئیس قوه قضائیه پرونده را مختومه کرده در حالی که طبق قانون جز در چارچوب ماده 477 قانون آیین دادرسی کیفری که پیش از این نیز در قالب ماده 18 مطرح بود، رئیس قوه قضائیه اختیار قانونی برای مختومه کردن پرونده ندارد و هیچ گاه هم چنین عملی واقع نشده است. بنابراین طرح چنین ادعاهایی کذب محض است.

آملی لاریجانی همچنین با تأکید بر لزوم تعقیب قضایی افرادی که از داخل کشور با رسانه‌های معاند همکاری می‌کنند، تصریح کرد: در عناد و دشمنی برخی رسانه‌ها در خارج از کشور تردیدی نیست، اما کسانی که از داخل کشور به این قبیل رسانه‌ها کمک می‌کنند باید به عنوان معاونت در جرم تحت تعقیب قرار بگیرند تا مرز بین انقلاب و ضدانقلاب مشخص شود. متأسفانه برخی از افراد در داخل با این رسانه‌ها مصاحبه می‌کنند و به نحوی به آنها کمک می‌کنند و در عین حال طلبکار هم هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 2 ، تاریخ انتشار: سه شنبه 4 آبان 1395، شماره: 6342.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین