پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۹۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۲
استاندار مرکزی بر لزوم حمایت از ورزش استان و استیفای حقوق این بخش تاکید کرد و گفت: صنایع استان باید وضعیت تیم‌های ورزشی و حمایت از آنها را پیگیری کنند.

شعار سال:

محمود زمانی قمی در جلسه شورای ورزش همگانی و تفریحی استان که با محوریت حمایت صنایع از ورزش استان برگزار شد، گفت: همه دستگاه‌ها باید در جهت ارتقای ورزش استان در تمامی رشته‌ها اهتمام بورزند و اگر از جانب من در این زمینه کوتاهی شده است، عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: تعامل و گفت‌وگوی بیشتر در راستای حمایت از ورزش و رشد آن موضوعی است که مورد کم توجهی قرار گرفته و جای این مهم خالی است.

زمانی قمی گفت: نگرانی بابت اعتبارات در حوزه ورزش از جمله حقوق ورزشکاران است و این ویژگی جامعه ورزش است که اعتراض کرده و احقاق حقوق کنند که مسئولان نیز باید تا جای ممکن به این حوزه کمک کنند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه کاملا در جریان مطالبات اهالی ورزش استان هستم و به دقت همه اتفاقات چند هفته گذشته را رصد نموده ام تصریح کرد: باید استان‌ها را از حیث اعتبارات دولتی در حوزه ورزش با دقت بیشتری مورد بررسی قرار داد و سپس از این اعتبارات بهره برد.

وی ادامه داد : وضعیت حمایت صنایع از ورزش استان باید تغییر کند و همه باید برای اعتلای ورزش استان تلاش کنند. ضمن اینکه منتظر کمک مسئولان بالا دستی همچون وزیر بودن اشتباه است چراکه عضو جامعه باید در اداره کشور مداخله کرده و سهیم باشد.

زمانی قمی در ادامه با اشاره به اینکه باید وضع تیم های ورزشی و حمایت از آنها توسط صنایع پیگیری شود، افزود: حتی واحد تولیدی 100درصد خصوصی نمی‌تواند ادعا کند که از مجموعه دولت خدمات دریافت نمی‌کند و استاندار به عنوان مدیر امنیت استان مسئول همه این موارد است. در صورت عدم حمایت دولت از صنایع اثری از روند مناسب تولید باقی نمی‌ماند، در واقع سیستم اداره کشور و بسیاری روندهای تولید وابسته به حمایت دولت است.

وی با تاکید بر اینکه از حقوق ورزش نمی‌توانم بگذرم و این حق باید استیفا شود، اظهار کرد: راهکار برون‌رفت از این مشکل تشکیل جلساتی با سمن‌ها، تیم‌ها و ورزشکاران و ادارات ورزش و مطرح کردن مشکلات و درخواست‌ها از صنایع است. اینکه اهالی ورزش استان به دنبال احقاق حق خود و همینطور نگران حمایت از ورزش هستند این حق آنهاست و ما در استان به دنبال این هستیم که تابوشکنی کنیم .

زمانی قمی ضمن صدور دستور تشکیل باشگاه فرهنگی ورزشی پتروشیمی افزود : برگزاری این جلسه باید استمرار داشته باشد و بنده به منظور پیگیری لازم در جلسات بعدی نیز شرکت می کنم.

زمانی قمی ادامه داد: باید درخواست‌های ورزشکاران به صورت دقیق احصا و موضوع با صنایع مطرح شود، همچنین کارگروه‌های مربوطه باید در طول سال چند بار تشکیل شده و در جلسات ابتدایی شاخص ها و میزان کمک صنایع تعیین و بر انجام وعده‌ها مراقبت و نظارت شود.

وی از بهروز قریب پور مدیرعامل پتروشیمی شازند به جهت شرکت در این جلسه تشکر کرد و گفت: با برگزاری این جلسه و خواست اهالی ورزش استان، باید در پتروشیمی باشگاه ورزشی تاسیس شود و جامعه ورزشکار بداند حقش چیست و حرف‌ها و مشکلات این قشر مطرح شود، با منطقی بودن فضای ورزش و اقدامات مناسب صنایع، حواشی آن نیز خنثی خواهد شد.

مدیرکل امور بانوان استانداری مرکزی نیز با اشاره به کم‌توجهی به ورزش بانوان استان، گفت: نه تنها صنایع بلکه شهرداری اراک نیز هیچگونه حمایتی از ورزش بانوان نداشته است.

زهرا فرجی افزود: 22هزار بانوی ورزشکار در 41 رشته در 120 باشگاه ورزشی سطح استان مشغول به ورزش هستند که با وجود کسب عناوین و افتخارات مختلف در سطح ملی و بین‌المللی از تیم‌های آنان حمایت نمی‌شود و در بسیاری مواقع از راه یافتن به مسابقات جهانی محروم می‌شوند.

وی تاکید کرد: اگر قرار است حمایتی صورت گیرد باید با رعایت عدالت باشد و بین جامعه مردان و زنان ورزشکار تفاوتی نباشد


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پورتال اداره کل ورزش و جوانان مرکزی، تاریخ انتشار 22 خرداد 1395، کد مطلب: 5569: www.mrsy.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین