پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۵۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه نرخ بیکاری زنان سرپرست خانوار در استان مرکزی معادل ۵.۸ درصد است گفت: مشکلات زنان سرپرست خانوار در استان مرکزی باید احصا و برطرف شود.
شعار سال: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی با بیان اینکه نرخ بیکاری زنان سرپرست خانوار در استان مرکزی معادل ۵.۸ درصد است گفت: مشکلات زنان سرپرست خانوار در استان مرکزی باید احصا و برطرف شود.
 زهرا فرجی ظهر امروز در کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان مرکزی اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار از جمله گروه‌های آسیب‌پذیر اجتماعی هستند که با مشکلات و موانع زیادی در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خویش رو‌به‌رو هستند.

وی افزود: با لحاظ مشکلات و مسائل شهرنشینی در شهرهای بزرگ و عدم توجه به برطرف کردن معضلات خانوارهای زن سرپرست این گروه می‌تواند آسیب‌های جبران ناچذیری را بر جامعه وارد سازد که به این منظور توجه دقیق به مسائل و مشکلات آنها و ارائه راهکارهای درست و اصولی به منظور حمایت از این قشراز جمله وظایف نهادها و سازمان‌های خدمات اجتماعی در کشور است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد زنان سرپرست خانوار به سبب افزایش نرخ طلاق، افزایش نرخ جرائم اجتماعی، افزایش تعداد زندانیان، اعتیاد و مهاجرت سرپرت خانوار روند صعودی دارد در نتیجه نیاز است تدابیری اتخاذ شود تا مشکلات آنها سبب اختلال در نم اجتماعی و تکمیل زنجیره آسیب‌های اجتماعی شود.

فرجی بیان کرد: منظور از سرپرست خانوار به این معنی است که یکی از اعضای خانواد است که در خانوار به این عنوان شناخته می‌شود، در صورتی که اعضای خانوار قادر به تعیین سرپرست نباشند، مسن‌ترین عضو خانوار به عنوان سرپرست مشخص می‌شود.

وی ادامه داد زنان سرپرت خانوار به سه گروه نقسیم می‌شوند که به ترتیب گروه نخست شامل خانوارهایی است که در آن مرد به طور دائمی حضور ندارد و زنان به سبب فوت همسر یا طلاق، بیوه شده و با دخترانی که ازدواج نکرده و تنها زندگی می‌کنند و سرپرستی خانواده را عهده‌دار می‌شوند، گروه دوم خانوارهایی که مرد به طور موقت و به دلیل مهاجرت، مفقودالاثر بودن،متواری و زندانی بودن، نکاح و یا سربازی غایب هستند و گروه سوم خانوارهایی است که مرد در آنها حضور دارد اما به سبب بیکاری و یا از کار افتادگی نقشی در امرار معاش ندارد و زن تنهایی مسئولیت زندگی را  بر عهده دارد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی عنوان کرد: 71درصد زنان به سبب فوت همسر، 14درصد از کارافتادگی همسر، 10درصد طلاق یه عنوان سرپرست خانوار انتخاب شده‌اند و همچنین پنج درصد هم دخترانی هستند که هرگز ازدواج نکرده‌اند.

فرجی خاطرنشان کرد: نسبت زنان سرپرست خانوار به کل سرپرست خانوار در کشور  12.7درصد و این آمار در استان مرکزی 12.5 درصد و همچنین نسبت زنان خودسرپرست به کل خانوارهای خود سرپرست برابر 66.4درصد در کشور و 71.3درصد در استان است.

وی اضافه کرد: زنان سرپرست خانوار شهری در استان مرکزی 70درصد و زنان سرپرست خانوار روستایی 30درصد و همچنین نسبت زنان خودسرپرست شهری در استان 64 درصد و روستایی 36درصد است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی تصریح کرد: میزان مشارکت اقتصادی زنان سرپرست خانوار  استان 3.4 از میانگین کشوری پایین‌تر است که به دنبال آن استان مرکزی جز پنج استان دارای کمترین مشارکت اقتصادی زنان سرپریت خانوار است.

فرجی بیان کرد: نرخ بیکاری زنان سرپرست خانوار در کشور 7.9 و در استان 5.8 درصد است و همچنین نسبت زنان سرپرست خانوار کمتر از 15سال به کل سرپرست‌های خانوار در استان مرکزی39.2درصد است.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی، عدم آمادگی برای امور خانواده، ضعف اعتماد به نفس و باور به توانمندی، نگرانی نسبت به آینده فرزندان و تعدد و تعارض نقش‌ها از جمله مشکلاتی است که که زنان سرپرست خانوار با آن رو‌به‌رو هستند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی عنوان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های حمایتی طرحی را ارائه کنند که به دنبال آن زنان وارد چرخه توانمندی شده وپس از آن هم به عنوان زن توانمند از آن چرخه خارج شود که شهرداری در فعال‌کردن این چرخه می‌تواند به خوبی عمل کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 7 تیر 1397، کدخبر: 1762876 ، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
ا.ف75
زنان سرپرست خانوار واقعا در این دوره از تاریخ خیلی شرایط خاص تری نسبت به زنانی دارند که اوایل اسلام داشتیم! به همین علت باید با غییر در یک شسری از قوانین برای این ها عدالت امام علی را اجرایی کنیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
0
0
به نظر دولت تنها مشکل یکی رفع حصره و یکی هم نبود ورزشگاه هایی که خانوم ها ازش دیدار کنند
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین