پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۸۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
به مدد آغاز فعالیت کارگروه "ساخت داخل تجهیزات مترو" از سال ۱۳۹۸ در شرکت مترو تهران و بهره‌مندی از ظرفیت و توانمندی شرکت‌های ایرانی، روند بومی‌سازی قطعات و تاسیسات شبکه خطوط مترو پایتخت در یکی دو سال گذشته شتاب مناسبی پیدا کرده و در حال حاضر بخش قابل‌توجهی از نیازمندی‌های خطوط و ایستگاه‌ها، از طریق تولیدات داخلی تأمین می‌شود.
شعارسال: حبیب اله رضایی ملک مدیر امور تجهیزات شرکت مترو تهران با بیان مطلب فوق افزود: در راستای پیگیری سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری طی سال‌های اخیر مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید داخلی، کارگروه "ساخت داخل تجهیزات مترو" از سال ۱۳۹۸ کار خود را به طور رسمی آغاز کرد. پس از برگزاری جلسات متعدد در قالب کمیته‌های تخصصی و کارشناسی و تایید ۱۲۴ شرکت به عنوان بانک اطلاعاتی و ارزیابی تامین کنندگان و سازندگان مترو، امروز تجهیزات متنوعی از قبیل پله‌برقی، آسانسور، سیستم تهویه، باتری، رکتیفایر، درب ضدحریق، کابل، الکتروموتور، سیستم مه‌پاش، اعلام و اطفای حریق، تابلو‌های DC، ترانس پست‌های تراکشن، گیت، سوزن و موارد متعدد دیگری که تعداد آن‌ها بالغ بر ۵۰ قطعه و وسیله است، از طریق تولیدکنندگان داخلی خریداری و تهیه می‌شود. به طور مثال اولین نمونه پله‌برقی کارکرد سنگین ساخته شده در یک شرکت ایرانی، در ایستگاه امام حسین (ع) خط شش مترو نصب شد و در ادامه حتی اجرای آزمایشی سیستم سیگنالینگ خط مترو شهر آفتاب به فرودگاه امام خمینی (ره) نیز به یک شرکت داخلی سپرده شد.
 
تولید کنندگان داخلی تجهیزات مترو تهران را می‌سازند

مدیر امور تجهیزات شرکت مترو در ادامه صحبت‌های خود گفت: طراحی و تولید یک رام قطار ملی طی ۱۸ ماه و با عمق داخلی‌سازی ۸۵ درصد که اوایل سال جاری به ثمر نشست، یکی از مصادیق بارز حرکت به سوی استفاده حداکثری از توان شرکت‌های داخلی است که نشان داد با باور‌های متخصصان ایرانی و بهره‌مندی هرچه بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان، می‌توان تحولی عظیم در بومی‌سازی صنایع سبک و سنگین را شاهد بود.

در صنعت پیچیده مترو که جزو صنایع با فن‌آوری بالا به حساب می‌آید نیز، امروز ضمن غلبه بر بخش مهمی از محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های اقتصادی، هم هزینه تهیه تجهیزات کاهش یافته و هم روند تامین قطعات و خدمات پس از فروش تسهیل شده است. توانمندسازی و رشد صنعت مترو در کشور، استفاده حداکثری از توان مهندسی و ظرفیت شرکت‌های ایرانی، صرفه‌جویی ارزی، کاهش زمان دسترسی به تجهیزات مورد نیاز، سهولت تعاملات مالی و ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد و متنوع، از دیگر مزایای در پیش گرفتن سیاست استفاده حداکثری از تولیدات داخل کشور محسوب می‌شود.

شعارسال، بااندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری شهر، تاریخ انتشار:۲۷ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر:۱۳۰۰۸، shahr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
0
خیلی خوبه که خودمون میتونیم تجهیزات مورد نیاز رو تأمین کنیم.
ناشناس
Netherlands
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
0
به توانمندی ایرانیان اعتماد داشته باشیم مخصوصا جوانان ایرانی
ناشناس
Netherlands
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
0
0
در بخش‌های دیگر هم میتوانیم به بومی سازی برسیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین