پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۱۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد و با بیان اینکه اکنون مشغول رفع و تکمیل نواقص برخی از ایستگاه‌های خط ۲ هستیم، درباره آخرین وضعیت خطوط قطارشهری مشهد گفت: کارِ تکمیل فاز مقابلِ ایستگاه ۳ در کوهسنگی و الندشت و سعدی در حال انجام است و این فاز به زودی به اتمام می‌رسد.
شعار سال:شیوع و خیزهای چندباره کرونا، تحریم های ظالمانه و نوسانات عجیب و غریب قیمت دلار از ابتدای سال تا امروز، سنگ هایی است که در این 7 ماه ابتدایی سال 1399 جلوی پایِ ساخت قطارشهری مشهد افتاده و حتی در مقاطعی باعث کُند شدن روند اجرایی این اَبَرپروژه عمرانی هم شده است. با وجود همه این مشکلات کارگاه های زیرزمینی ساخت مترویِ مشهد کماکان در حال فعالیت است و آن طور که مدیران شرکت قطارشهری مشهد وعده داده اند، ایستگاه ها و خطوط ناتمام مانده در همان زمان هایی که از قبل مشخص شده است به بهره برداری می رسد و در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.
 
خرید تمام پله برقی ها و آسانسورهای خط 2
 
کیامرز در ادامه از خرید همه آسانسورها، پله برقی ها و دیگرتجهیزات مورد نیاز برای ایستگاه های این خط خبر داد و افزود: خوشبختانه همه پله برقی ها و آسانسورهای مورد نیاز در خط 2 از قبل خریداری شده است و از این نظر مشکلی نداریم. البته در خط 2 از نظر انبار بعضی از تجهیزاتی که باید از کشورهای خارجی خریداری می شد، عقب هستیم و مشکلاتی دربار تأمین ارز این کالاها داریم که امیدواریم به زودی حل شود.
 
ایستگاه شهرک سلامت، فعلا بدون اولویت
 
وی با اشاره به نیمه تمام ماندن ایستگاه پایانی خط 2 قطارشهری در شهرک سلامت گفت: بهره ‎برداری از این ایستگاه در اولویت شرکت قطارشهری قرار ندارد. ایستگاه شهرک سلامت برای زمانی طراحی شده است که این شهرک راه اندازی شود وگرنه از شهرک سلامت تا ایستگاه پیروزی، که اکنون ایستگاه انتهایی خط 2 است، بیشتر از 500 متر فاصله نیست و بسیاری از شهروندان از ایستگاه پیروزی استفاده می کنند.

وی ادامه داد: البته کارگاه ساختمانی ساخت ایستگاه شهرک سلامت به هیچ عنوان متوقف نشده است و با سرعت مناسبی در حال کار است اما قرار نیست همه منابع مالی ای را که در اختیار داریم صرف افتتاح این ایستگاه کنیم. برای اینکه پروژه ساخت ایستگاه شهرک سلامت به اتمام برسد، به حدود 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و اگر اتفاق خاصی پیش نیاید، تا سال 1400 این ایستگاه هم افتتاح خواهد شد.
 
نیازی 18 هزار میلیاردی برای خط 3
 
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با بیان اینکه ساخت وساز خط 3 قطارشهری مشهد بیش از 18 هزار میلیارد تومان برای مدیریت شهری هزینه خواهد داشت، گفت: ما برای راه اندازی حدود 6 کیلومتر از این خط، یعنی از پایانه مسافربری امام رضا(ع) تا میدان شهدا، با پیمانکار قرارداد امضا کردیم و در قسمت سازه تقریبا 40 درصد پیشرفت فیزیکی داریم و طبق زمان بندی انجام شده، این بخش مهم از خط 3 که به 2 خط دیگر مترو هم متصل می شود تا سال 1400 افتتاح خواهد شد.

کیامرز ادامه عملیات عمرانی این خط را کاری بسیار سخت توصیف کرد و ادامه داد: تأمین منابع مالی برای ساخت 25 کیلومتر باقی مانده از خط 3 قطارشهری در شرایط فعلی کارِ دشواری است. نمی توانیم بدون تأمین منابع مالی مناسب، یک گوشه از شهر را برای اجرای قطارشهری «زخمی» کنیم. البته حفاریِ تونل های این خط هنوز ادامه دارد و در قسمت شرقی که از منطقه سیدی آغاز می شود کارِ حفاری حدود یک سال ونیم دیگر به پایان می رسد و حفاریِ قسمت غربی خط 3 هم حدود دوسال ونیم دیگر کار دارد تا تمام شود.
 
فروردین 1400، آغاز حفاری خط 4 قطارشهری

کیامرز با تشریح آخرین وضعیت خط 4 قطارشهری نیز گفت: کارِ شفت گذاری خط 4 تا پایان دی ماه به پایان می رسد و در اسفندماه امسال و شاید در ابتدای فروردین ماه سال آینده، دستگاه TBM در این خط برای حفر تونل آغاز به کار کند.

مدیرعامل قطارشهری مشهد در ادامه از داخلی سازی بیش از 50 درصد از قطعات و تجهیزات مورد استفاده در مترویِ شهر خبر داد و گفت: بیش از 80 درصد از تجهیزات مورد نیاز قطارشهری مشهد در سال های ابتدایی شروع ساخت و فعالیت از خارج از کشور تأمین و به همین دلیل میلیاردها دلار ارز از کشور خارج می شد. اما در سال های اخیر چیزی نزدیک به 50 درصد از قطعاتی را که برای مترو نیاز است، از بازار و شرکت های داخلی تهیه می کنیم؛ به عنوان نمونه تا چندوقت پیش ریل های مورد نیاز قطارشهری از منابع خارجی خریداری می شد، ولی به تازگی قراردادی با ذوب آهن اصفهان منعقد کرده ایم و ازاین پس ریل های قطارشهری را این شرکت تأمین خواهد کرد. برای تأمین پله برقی هم امسال به یکی دو شرکت ایرانی اعتماد کرده ایم و قرار است آن ها این کالایِ مهم را برای قطارشهری مشهد تأمین کنند. درباره بقیه نیازمندی های قطارشهری هم درصورتی که داخلی سازی و سرمایه گذاری برای آن ها صرفه اقتصادی داشته باشد، قطعا این کار انجام می شود.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری شهرآرانیوز  ، تاریخ انتشار:  20 مهر1399  ، کدخبر: 30076،www.shahraranews.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
واقعا اگر ايران با تموم پتانسيل هاي خودش در حركات اجرايي حضور داشته باشه به راحتي ميتونيم اين 50 درصد رو به 100 هم برسونيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
0
0
تا سال 1400 میتونستیم خیلی از این لوازم رو خودمون تامین کنیم اما تکیه اقای روحانی به تولید داخلی نبود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین