پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۰۷۴
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹
شهردار مشهد نوشت: روز پنجشنبه (۳۰ اردیبهشت) حفاری تونل خط چهار مترو از خیابان مهرمادر در خواجه ربیع و خیابان حر در شهرک شهید رجایی به صورت همزمان آغاز می‌شود.

شعار سال:محمدرضا کلایی در اینستاگرام خود نوشت:
 
"مردم خوب مشهد، سلام
 
روز پنجشنبه (سی‌ام اردیبهشت) نقطه آغاز یک اقدام تازه در حوزه قطار شهری یا بهتره بگم مترو مشهد خواهد بود؛ روزی که به امید خدا حفاری تونل خط چهار از دو نقطه در منتهای هر دو طرف اون یعنی خیابان مهر مادر در خواجه ربیع و خیابان حر در شهرک شهید رجایی به صورت همزمان آغاز میشه؛ پیش از سال جدید دستگاه TBM رو از خط ۳ در انتهای بلوار امامت به خواجه ربیع برای استارت حفاری خط چهار منتقل کردیم. حالا هم قراره همزمان از انتهای مهر مادر واقع در خواجه ربیع به صورت مکانیزه و با دستگاه حفارTBM و همچنین از شهرک شهید رجایی به صورت NATM کار حفاری رو آغاز کنیم. طول خط چهار مترو مشهد ١٧.۵ کیلومتر هست که امیدواریم بررسی‌هایی که در وزارت کشور در حال انجام هست این اجازه رو بهمون بده تا این خط رو بعد از شهرک شهید رجایی تا شهرک شهید باهنر هم ادامه بدیم و حتی در آینده امکان اتصال رضویه هم به این خط فراهم بشه. باید خدمتتون عرض کنم که ۱۶ ایستگاه در خط ۴ در نظر گرفته شده که دو ایستگاه اون در شارستان و در نزدیکی حرم مطهر رضوی هست. علاوه بر این در میدان شهدا این خط به خط ۲ متصل میشه که می تونه در کاهش زمان سفر درون شهری همشهریان‌مون تأثیر جدی بذاره و از طرفی بخشی از حاشیه شهر به متن شهر پیوند می‌خوره که آثار اون در رونق منطقه قابل توجه خواهد بود.

نقشه متروی مشهد

جا داره از دکتر کاظمی و همکارانشون به ویژه مهندس کیامرز مدیرعامل قطار شهری برای توسعه حمل و نقل ریلی و پاک در کنار سایر فعالیت‌های عمرانی در حال اجرا تشکر کنم. به مهندس حاتمی و سایر همکارانم در معاونت اقتصادی شهرداری مشهد که با تأمین مالی به صورت نقد و غیر نقد، تهاتر و انتشار و فروش اوراق مشارکت این پروژه رو پشتیبانی مالی میکنن خداقوت میگم. انشاالله در سال ١۴٠٠ اتفاقات خوبی در حوزه مترو توی شهرمون خواهد افتاد. به جز حفاری‌های خط سه و چهار، چندین ایستگاه از خط سه هم به افتتاح میرسه و پروژه خط دو هم با افتتاح ایستگاه سلامت تکمیل می‌شه. درباره وضعیت حفاری خط ۳ و میزان پیشرفت اون هم در یک پست جداگانه توی چند روز آینده توضیحاتی رو خدمتتون عرض می‌کنم، عجالتاً خیالتون راحت باشه، خط ۳ بی وقفه در حال اجراست، شعار ما در اجرای پروژه‌های مرتبط با حاشیه شهر، یک حاشیه کمتر صدها فرصت بیشتر بود و برای اقدامات‌مون در حوزه مترو شعار زودتر به هم می‌رسیم رو در نظر گرفتیم. اجرای خط ۴ یکی از موارد تحقق هر دو شعار و راهبرد ما توی شهر هست. "


 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا  ، تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1400، کدخبر: 494375، www.imna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین