پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۹۹۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸
رییس اتحادیه بارفروشان اظهار داشت: در زمینه هندوانه امسال با کمبود مواجه بودیم، زیرا فقط در شهر‌های اراک و همدان کشت می‌شد یعنی کشت یک سوم سال‌های گذشته بود. دلیل آن نیز مصرف بالای هندوانه بود و ما به کشاورزان پیشنهاد دادیم یک سوم سال‌های قبل کشت کنند.
شعار سال: به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی (اگروفودنیوز)، مصطفی دارایی‌نژاد رییس اتحادیه بارفروشان با اشاره به وضعیت بازار میوه و سبزیجات گفت: ۶۶ الی ۶۷ قلم میوه‌جات و سبزیجات داریم که در هیچ از آن‌ها کمبودی نداریم. در استان مازندران ۲ میلیون و پانصد هزار تن تولید میوه موجود است. نارنگی از اول مهر و پرتغال از اول آذرماه چیده می‌شود.

وی ادامه داد: یک و نیم میلیون تن مصرف داخلی ما است و برای یک میلیون تن مرکبات که مازاد است و مشغول برنامه‌ریزی برای صادرات آن هستیم که بتوانیم ارز وارد کشور کنیم. امسال کل تولید ما چهار و نیم میلیون تن در کشور خواهد بود که دو و نیم میلیون مصرف داخلی است و دو میلیون دیگر نیز برای صادرات در نظر گرفته شده و درحال برنامه ریزی برای صادرات به کشور‌های روسیه، عراق، ارمنستان، ترکمنستان و ازبکستان هستیم.

دارایی‌نژاد با اشاره به کشت هندوانه گفت: تاکید می‌کنم مردم امسال کمبودی در مرکبات و سیب نخواهند داشت و باقی کالا‌ها نیز موجود هستند. در زمینه هندوانه امسال با کمبود مواجه بودیم، زیرا فقط در شهر‌های اراک و همدان کشت می‌شد یعنی کشت یک سوم سال‌های گذشته بود. دلیل آن نیز مصرف بالای هندوانه بود و ما به کشاورزان پیشنهاد دادیم یک سوم سال‌های قبل کشت کنند.
 
برنامه‌ریزی برای صادرات ۲ میلیون تن میوه
رییس اتحادیه بارفروشان درباره تولید هویچ و قیمت آن تصریح کرد: تا حدودی در تولید هویچ چالش داشتیم که خوشبختانه آن هم حل شد، زیرا مناطقی که هویچ باید در آنجا کشت می‌شد به محصول رسیده‌اند. قبلا کشت هویچ تنها در ازنا، الیگودرز بود، اما الان در بناب، بستان آباد و مناطق دیگر هویچ رشد کرده و محصول و بازده خوبی هم دارند.

وی با اشاره به قیمت هویچ گفت: هویچ با همان قیمتی که اتحادیه بار فروشان نظر کارشناسی داشت به فروش می‌رسد. هویچ امروز در بازار تهران از ۸ هزار تا ۱۲ هزار تومان به فروش رسیده است. بسته به نوع و کیفیت، هویچ صادراتی ۱۲ هزار و هویچ معمولی از ۸ تا ۱۰ هزار تومان فروش رفته است.

دارایی‌نژاد با اشاره به تولید باقی میوه‌ها توضیح داد: انار هم امسال تولیدات خوبی داشته و نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. باقی میوه‌ها مانند هلو، شلیل، گلابی، آلو قطره طلا، آلو سانتریزه و… در سردخانه‌ها موجودند که آماده فروش و توزیع هستند.

رییس اتحادیه بارفروشان ادامه داد: کمی در قسمت سبزی مشکل داشتیم و گران بود که خوشبختانه این مشکل هم حل شد. در هیچ زمینه‌ای مشکلی نداریم، اتحادیه هم در حال رصد است و نمی‌گذاریم قیمت‌ها تغییر کنند.

وی در پاسخ به این سوال که گرانترین میوه بازار کدام است گفت: گرانترین میوه در حال حاضر انبه است، خصوصا انبه وارداتی. زیرا انبه از پاکستان می‌آید و با کیلویی ۳۰ تا ۳۵ درصد گرانترین میوه در بازار است.
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از آگروفود نیوز، تاریخ انتشار:۲۹ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ........، www.agrofoodnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
0
0
برنامه‌ریزی بشه و انجام هم بشه لطفا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین