پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۰۵۹
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
سید محمود حسینی پور استاندار مازندران در جلسه سورتینگ‌داران مازندران ورود تجار خارجی به باغ‌های کیوی و مرکبات استان را ممنوع اعلام کرد و گفت، اختلاف ارزش ارز با ریال (کیوی مازندران تا دو الی سه دلار قیمت جهانی دارد) سبب شد تا حضور مشتری خارجی در باغ‌های استان زیاد شود که این خلاف مقررات تجارت داخلی استان است. وی افزود، نگرانی‌های سورتینگ داران مازندران از ورود نمایندگان تجار خارجی از جمله هند و کشور‌های عربی بابت شکسته شدن قیمت‌ها بسیار جدی بوده و بی‌توجهی مشتری خارجی به کیفیت و برند سازی، به محصولات باغی استان لطمه وارد می‌کند. منتقدین معتقدند که اگر دولت به دنبال خراب نشدن برند ایران در بازار جهانی و حمایت از صنعت سورتینگ است، می‌تواند به جای کار‌های پلیسی و تصویب قوانینِ بدون ضمانت اجرایی نظیر جلوگیری از ورود خارجی‌ها به باغات (!)، قوانینی مانند تعرفه صادراتی بالاتر برای میوه سورت نشده قرار دهد تا برند ایران خراب نشود.

شعار سال: استاندار مازندران ورود تجار خارجی به باغ‌های کیوی و مرکبات استان را ممنوع اعلام کرد و گفت: اختلاف ارزش ارز با ریال سبب شد تا حضور مشتری خارجی در باغ‌های استان زیاد شود که این خلاف مقررات تجارت داخلی استان است.

ممنوعیت ورود تجار خارجی به باغات کیوی و پرتقال با کدام منطق؟ + آیا پای دلال‌ها و سورتینگ‌ها در میان است؟
سید محمود حسینی پور روز شنبه در جلسه سورتینگ‌داران مازندران ببا بیان اینکه نگرانی‌های سورتینگ داران مازندران از ورود نمایندگان تجار خارجی از جمله هند و کشور‌های عربی بابت شکسته شدن قیمت‌ها بسیار جدی است، افزود: بی‌توجهی مشتری خارجی به کیفیت و برند سازی، به محصولات باغی استان لطمه وارد می‌کند.

وی توضیح داد: با توجه این که در حال حاضر هر کیلو کیوی شمال ۲ تا سه دلار در بازار جهانی ارزش دارد، این موضوع سبب شد تا پای مشتری خارجی به صورت مستقیم به باغ‌های کیوی و مرکبات مازندران باز شود.

لزوم همکاری باغداران و سورتینگ‌داران مازندران و گیلان

حسینی پور در این جلسه در ارتباط تلفنی با استاندار گیلان موضوع ورود مشتری خارجی برای خرید کیوی و مرکبات را یک سوء استفاده در تجارت شمال کشور توصیف کرد و از وی خواست این موضوع علاوه بر این که باید زمان برداشت و بسته‌بندی استاندارد رعایت شود، از ورود مشتری خارجی سر باغ‌ها هم جلوگیری شود.

نماینده عالی دولت در مازندران بر لزوم همکاری و تعامل سورتینگ داران استان‌های مازندران و گیلان همراه با هدف حفظ کیفیت و برند سازی کیوی و مرکبات شمال تاکید کرد.

ممنوعیت ورود تجار خارجی به باغات کیوی و پرتقال با کدام منطق؟ + آیا پای دلال‌ها و سورتینگ‌ها در میان است؟
صادرات محصول منوط به ثبت سفارش و دریافت برگ قرنطینه از استان است

حسینی پور مرکبات و کیوی مازندران را در کشور‌های آسیایی یک برند دانست و ادامه داد: متاسفانه دلالان چهره مرکبات ایران در جهان را تخریب کردند و با صادرات میوه‌های بی‌کیفیت و بسته‌بندی‌های ضعیف سبب شده‌اند اعتماد مشتری خارجی کم شود.

وی افزود: وجود واسطه‌ها و دلال‌ها سبب می‌شود که بخش زیادی از سود به جیب کسی غیر از تولید کننده برود و کشاورز با اینکه زحمت زیادی می‌کشد کمترین بهره را ببرد.

استاندار مازندران تصریح کرد: در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان مقرر شده است تمامی محصولات کشاورزی از استان ثبت سفارش شده و اظهارنامه دریافت شود.

به گفته حسینی پور مسئولیت صدور اظهارنامه برای صادرات محصولات کشاورزی با اتاق بازرگانی استان است و برگ قرنطینه هم از سوی اداره کل جهاد کشاورزی استان صادر می‌شود.

وی تاکید کرد: هیچگونه صادرات محصولات کشاورزی بدون ثبت سفارش و اظهارنامه از داخل استان انجام نمی‌شود و باغداران و صادرکنندگان مازندرانی می‌توانند برای ثبت سفارش و دریافت برگ قرنطینه از داخل استان اقدام کنند.
ممنوعیت ورود تجار خارجی به باغات کیوی و پرتقال با کدام منطق؟ + آیا پای دلال‌ها و سورتینگ‌ها در میان است؟

نارنگی، پرتقال و کیوی از مهم‌ترین میوه‌های صادراتی باغ‌های مازندران هستند. در حال حاضر محصول نارنگی‌های زودرس مازندران از اواسط شهریور برداشت و وارد بازار مصرف شده است و تاچند روز آینده مابقی محصول نارنگی وارد بازار خواهد شد.

مازندران ۱۱۲ هزار هکتار باغ مرکبات دارد که از این میزان ۱۱۰ هزار هکتار ارقام بارده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیارمیرزا، تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۰۸۲۹۵، diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین