پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۰۶
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد گفت: پذیرش دانشجویان نخبه و برتر استانی و کشوری بخشی از اهداف علمی و آموزشی این واحد برای معرفی دانشگاه به عنوان 10 واحد دانشگاهی برتر کشور است.

شعار سال: قاسم برید لقمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این ارتباط مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه یزد نسبت به تدوین آیین نامه ای برای چگونگی پذیرش و قدردانی از دانشجویان نخبه و برتر که این واحد را امسال برای تحصیل انتخاب کرده اند، اقدام کرد.

وی با بیان اینکه در نخستین سال اجرای این هدف در پذیرش دانشجویان نخبه و برتر برنامه ریزی خوبی شد، گفت: امید می رود با اطلاع رسانی بیشتر در سال های آینده به هدف مورد نظر که همان معرفی دانشگاه یزد به عنوان 10 واحد دانشگاهی برتر کشور است، برسیم.

وی تصریح کرد: در این ارتباط نسبت به بررسی رشته های مختلف و مورد نیاز استان توجه شد که یکی از کمبودها در رشته علوم انسانی، حقوق بود که نسبت به اخذ مجوز برای پذیرش 35 دانشجو در سال تحصیلی 94-93 اقدام شد.

برید لقمانی گفت: تعدادی از این افراد رتبه های برتر آزمون سراسری امسال دانشگاهها، موسسه ها و مراکز آموزش عالی کشور هستند که رشته حقوق دانشگاه یزد را برای تحصیل انتخاب کرده اند.

وی همچنین از راهیابی هشت نفر رتبه زیر 100، 14 نفر رتبه زیر 200، 26 نفر رتبه کمتر از 300، 50 نفر زیر رتبه 500 و 134نفر رتبه کمتر از هزار در این واحد دانشگاهی خبر داد.

وی در ادامه یادآور شد: پییگری ایجاد رشته های مورد نیاز صنعت، معدن و بازار کار استان در دستور کار قرار دارد که برخی مجوزها اخذ شده است.

برید لقمانی اظهار کرد: در این ارتباط شاهد ارتقای رتبه پذیرش دانشجویان در سال تحصیلی جاری در دانشگاه یزد هستیم.

این مسئول بیان کرد: طی فراخوانی با حضور مسئولان استانی و دانشگاه افراد ذکر شده تشویق می شوند و دانشگاه تسهیلاتی از نظر تحصیلی، رفاهی و پژوهشی در اختیار آنان می گذارد.

وی گفت: در سال تحصیلی جدید شاهد ارتقای میانگین رتبه قبول شدگان آزمون سراسری در دانشگاه یزد بودیم که به عنوان مثال در دانشکده علوم انسانی میانگین رتبه پذیرفته شدگان هفت هزار و 140بود.

در حالیکه این رقم در سال 92، در دانشکده مذکور 11هزار و 56 و در سال 91، هشت هزار و 823بود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه یزد ادامه داد: میانگین رتبه پذیرفته شدگان در دانشکده زبان و ادبیات فارسی در سال 93، چهار هزار و 123، در سال 92، 9هزار و 265و در سال 91،هفت هزار و 194بود.

به گفته این مسوول میانگین رتبه قبول شدگان در دانشکده فنی و مهندسی در سال 93، پنجهزار و 669، سال 92، هفت هزار و 727، و در سال 91، ششهزار و 978بود.

معاون آموزشی و تحصیلات دانشگاه یزد اظهار کرد: میانگین رتبه پذیرفته شدگان در دانشکده منابع طبیعی به علت اشباع بازار کار، اعلام تصمیم به بازنگری رشته های دایر از سوی وزارت علوم ، آموزش و تحقیقات کاهش پیدا کرد.

وی گفت: به همین دلیل میانگین رتبه قبول شدگان در این دانشکده در سال 93، به 35هزار و 754 رسید در حالیکه این رقم در سال 92، 34هزار و 167و در سال 91، 34هزار و 668 بود.

این مقام آموزشی دانشگاه یزد در ادامه اعلام کرد که در سال تحصیلی 94- 93، حدود چهاز هزار دانشجوی جدید در این واحد دانشگاهی پذیرفته شدند که از این تعداد دو هزار و 500 نفر در مقطع کارشناسی و یکهزار 500 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری قبول شدند.

هم اکنون حدود 15هزار نفر دانشجو در دانشگاه یزد در حال تحصیل هستند.

این واحد دانشگاهی در بهمن ماه 1367با پذیرش 38 نفر دانشجو در رشته مهندسی عمران فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از وب سایت خبرگزاری ايرنا، تاریخ انتشار: 23 آبان 1394، کد مطلب: 81350061 (4287731):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین