پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
در حال حاضر، حال "روستاها" و "روستائیان" خوب نیست، چون بر خلاف تئوری‌های توسعه نه تنها انباشت انواع سرمایه (فیزیکی، مادی، اجتماعی، انسانی، فرهنگی و نمادین) صورت نگرفته بلکه انباشت مشکلات و چالش‌ها در طول زمان بر چهره روستا و روستایی چهره افکنده است که بی آبی و خشکسالی، بیکاری و درآمد پایین سه چالش مهمی است که گریبانگیر روستا‌های کشور شده و جایگاه و نقش آفرینی روستا‌ها را تضعیف نموده است
شعار سال: روستا بعنوان بخش مهمی بزرگی از نظام اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور محسوب می‌شود چرا که عوامل و منابع ارزشمندی اعم از عوامل انسانی، منابع طبیعی، فرهنگی و اقتصادی بعنوان ذخایر استراتژیک کشور وجود دارد که در پیشرفت جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند. نقش و اهمیت فرآورده‌ها و تولیدات روستایی در رفع نیاز‌های رو به رشد جامعه و امنیت غذایی درخور توجه می‌باشد و از طرفی روستا محل تامین معیشت و درآمدی بخشی از جمعیت کشورماست و نقش آفرینی در اقتصاد کلان از جمله ایجاد فرصت‌های اشتغال، درآمد، تامین نهاده‌های کسب و کار‌های دیگر (روابط داده و ستانده) و صادرات (رهایی از وابستگی به نفت) را به عهده دارد.

با همه این‌ها در حال حاضر، حال "روستاها" و "روستائیان" خوب نیست، چون بر خلاف تئوری‌های توسعه نه تنها انباشت انواع سرمایه (فیزیکی، مادی، اجتماعی، انسانی، فرهنگی و نمادین) صورت نگرفته بلکه انباشت مشکلات و چالش‌ها در طول زمان بر چهره روستا و روستایی چهره افکنده است که بی آبی و خشکسالی، بیکاری و درآمد پایین سه چالش مهمی است که گریبانگیر روستا‌های کشور شده و جایگاه و نقش آفرینی روستا‌ها را تضعیف نموده است.
اما با همه این شرایط سخت و پردغدغه هنوز روستایی در روستا هست و به دنبال تولید غذا و فعالیتی است تا مصرف کننده نباشد و خلق ثروت و درآمد نماید. این سوال پیش می‌آید روستا و روستایی شایسته چه جایگاهی در فرآیند توسعه پایدار کشور است؟ آیا سهم آنان از توسعه پرداخت شده است؟
نشست پیش رو نگاهی است به جایگاه و سهم روستا در توسعه پایدار کشور و ارائه راهکار‌هایی برای تقویت جایگاه روستا در فرآیند توسعه پایدار.
 
جایگاه و سهم روستا در توسعه پایدار کشور

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی دکتر فاطمه پاسبان
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین