پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
عضو شورای انقلاب فرهنگی گفت: بسیاری از قوانین مصوبت دولت قبلی در حوزه زنان در دولت آقای روحانی بر زمین مانده است مرخصی زایمان (۶ماه و در صورت تمایل تا دو سال) یکی از این قوانین بوده که در دولت تدبیر و امید نادیده گرفته شد است.
شعارسال: کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان در اختتامیه دوره آموزشی مطالعات زنان و خانواده در مشهد با انتقاد از عملکرد معاونت امور زنان ریاست جمهوری دولت یازدهم در تحقق خواسته ها و مطالبات حقیقی زنان، تصریح کرد: عملکرد این دولت نه تنها در حوزه زنان بلکه در تمام حوزه ها به خصوص در بحث اقتصاد و حل مشکلات معیشتی مردم کاملاً ضعبف بوده است.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با اشاره اینکه بسیاری از قوانین مصوبت دولت قبلی در حوزه زنان در دولت آقای روحانی بر زمین ماند، اظهار داشت: با تغییر دولت مصوبات قانونی دولت قبل، مبنی بر حق بانوان برای استفاده از مرخصی زایمان (۶ماه و در صورت تمایل تا دو سال) نادیده گرفته شد و زنان بسیاری با بی اطلاعی از این حق و یا ترس از دست دادن شغل شان پیگیر حق خود از طریق اداره کار نشدند.

خزعلی با اشاره به تصویب بودجه آموزش و بهداشت به صورت تلفیقی بین موارد تقویتی، درمانی و موارد پیشگیری از بارداری در دوران اصلاحات، تصریح کرد: در اواخر دهه 60 دولت هاشمی رفسنجانی که با شعار سازندگی و افزایش رفاه مردم بر سر کار آمده بود سیاست های تشویقی برای کاهش فرزندآوری را اتخاذ کرد. از آنجایی که بررسی و ارزیابی بودجه در این خصوص ممکن نبوده، این قانون همچنان باقی است.

وی در ادامه بیان داشت: امروز سازمان بهداشت جهانی بدون لفظ کنترل و تنظیم با الفاظ غربالگری، فاصله گذاری و تقویت زنان 9 تا 49 سال همان سیاست های پیشگیری را دنبال می کند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی رواج برخی شایعات پزشکی را در راستای اجرای سیاست های کاهشی جمعیتی دانست و خاطر نشان شد: یکی از موارد مؤثر در پایان حاملیگی توسط پزشکان، رواج شایعات بدون پایه و اساس حقوقی و منطقی است که برخی در تقابل با اعمال سیاست های افزایش جمعیت انجام آن به عنده گرفته اند، از جمله آنکه اگر پزشکان نتوانند نقض جسمی و روانی جنین را تشخیص دهند موظف به پرداخت هزینه های زندگی فرد معلول متولد شده تا پایان عمر هستند که البته شایعه بزرگ و دروغ آشکاری است.

وی در ادامه دولت یازدهم را مروج تفکرات فمنیستی دانست و گفت: معاونت امور زنان ریاست جمهوری در راستای عمل به تعهدات بین الملی تفکرات و عقاید فمنیستی را ترویج داده، تعهداتی که با قرار دادن زنان در برابر حق مساوی با مردان، آنها را از بهره مندی بسیاری از حقوق خود محروم می کند به واقع این تفکرات با شعار برابری جنسیتی در غالب توامند سازی زنان آنها را در تقابل با شخصیت واقعی شان قرار می دهد.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان با تأکید بر اینکه قوانین فمنیستی در تضاد با قوانین اسلام است، ابراز داشت: در حالی قوانین اسلام ریشه و پایه اش حفظ خانواده است تفکرات فمنیستی با تکیه بر برابری زن و مرد و تشویق زن به حضور پابه پای مردان در اجتماع در تضاد با خانواده تعریف می شوند.

خزعلی با ذکر مثالی تأکید اسلام بر حفظ خانواده را توضیح داد و اظهار داشت: قانون رجوع بعد از طلاق یکی از قوانینی که اسلام با هدف حفظ خانواده لحاظ کرده، قانونی که با احیاء محبت بین ذوجین به دنبال شکل گیری مجدد خانواده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری بسیج جامعه زنان، تاریخ انتشار: پنجشنبه 20 آبان 1395، کدخبر: 13958204212، www.basijzananekeshvar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین