پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۲۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر فعالیتی در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، قرآنی و غیره باید به اثربخشی در جامعه منتهی شود، بنابراین وجود نظام رصد و سنجش اثربخشی در انجام امور و فعالیت های مختلف فرهنگی لازم است.
شعارسال: سیدرضا صالحی امیری روزشنبه در نشستی با اعضای کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی با تاکید بر این مطلب گفت: اقدامات انجام شده در حوزه فعالیت های قرآنی در وزارتخانه مطلوب و شایسته است.

وی با تاکید بر ضرورت وجود ساختار معین و مشخص در همه اقدامات فرهنگی ادامه داد: توجه به ساختار تشکیلات، منابع انسانی، مسایل پشتیبانی و مالی و غیره ضروریست و این موضوعات باید با یکدیگر تناسب داشته باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: به موضوع آموزش نیز باید توجه شود زیرا نهادهای عمومی و دینی، رسمی، آموزشی و مردمی با آن سر و کار دارند.

وی افزود: برپایی جشنواره ها و مراسم ها، همایش ها و رویدادهای فرهنگی، نباید فقط با نگاه برگزاری صرف همراه باشد بلکه باید در جامعه اثر و نتیجه ای از خود نشان دهد در غیر این صورت مفید فایده نخواهد بود و مردم از آن بهره ای نخواهند برد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمارها نشان می دهد میزان جرایم در ماه رمضان و روزهای عاشورا و اربعین در جامعه کاهش می یابد، اظهار امیدواری کردف امر ثواب در جامعه تداوم داشته باشد و فقط مختص روزهای خاص نباشد.

صالحی امیری گفت: در شاخص هایی مانند آسیب های اجتماعی، طلاق، اعتیاد و غیره نیز باید آثار تقرب قرآن را در فرد و جامعه مشاهده کنیم.

وی به فعالیت های قرآنی گسترده و مطلوبی که در کشور انجام شده اشاره و تاکید کرد: این اقدامات با تدبیر مقام معظم رهبری همراه بوده و خوشبختانه تصویر روشنی در این حوزه از کشور در جامعه بین الملل نمایان شده است.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت های کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی گفت: تبلیغ و ترویج، مهمترین بخش شورای توسعه فعالیت های قرآنی است و وظایف کلان تبلیغی ترویجی و سازماندهی و سیاستگذاری فعالیت های قرآنی بر عهده این کمیسیون است.

در ادامه این نشست هر کدام از اعضای کمیسیون توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از فعالیت های تبلیغی و ترویجی بخش خود ارائه کردند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، تاریخ انتشار: شنبه 22 آبان 1395، کدخبر: 82305133 (5663733) ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین