پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۷۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
دبیر کمیسیون توسعه آموزش عالی قرآن وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با هدف ترویج فرهنگ قرآنی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در وزارت علوم تشکیل شده است.

شعارسال: ابوالفضل خوش‌منش ظهر روز پنجشنبه در نخستین همایش واژه‌پژوهی در علوم انسانی که در دانشگاه یاسوج برگزار شد با بیان اینکه قرآن دریای بیکران از معارف الهی است، اظهار داشت: قرآن زبان خالق بی‌همتاست و دانش بشری تنها به گوشه کوچکی از عمق زوایای قرآن پرداخته است.

دبیر کمیسیون توسعه آموزش عالی قرآن وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه توجه دانشمندان غیراسلامی به قرآن تحسین برانگیز و روز به روز در حال گسترش است، تصریح کرد: این موضوع به دلیل ظرفیت بالای قرآن است و به خوبی در برخی از آثار دانشمندان مشهود است.

وی با اشاره به تشکیل شورای فرهنگ قرآنی در وزارت علوم بیان کرد: این شورا نقش قانونگذاری دارد، مصوبات آن لازم‌الاجراست و وزیر علوم تحقیقات وفناوری ریاست این شورا را برعهده دارد.

خوش‌منش ابراز کرد: شورای توسعه فرهنگ قرآنی دارای سه کمیسیون آموزش عمومی قرآن، تبلیغ و ترویج قرآن و توسعه پژوهش در آموزش عالی قرآنی است و با 5 میلیون نفر از دانشگاهیان و حوزویان سراسر کشور در ارتباط است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های قرآنی در 17 سرفصل به حدود 17 هزار دانشجو ارائه می‌شود، عنوان کرد: باید برای احیاء ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود در این زمینه تلاش کرد.

خوش‌منش تصریح کرد: شورای قرآنی وزارت علوم از طرح‌های مهم در زمینه علوم اسلامی، قرآن و حدیث و دیگر مباحث قرآنی در دانشگاه‌ها حمایت می‌کند و در حال گسترش اجرای برنامه‌های ملی در زمینه آموزش قرآن و پژوهش است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 200 پروتکل همکاری در زمینه آموزش قرآن و پژوهش امضا شده است، گفت: در این پروتکل‌های به مطالعات آکادمیک قرآن توجه نشده است.

دبیر کمیسیون توسعه آموزش عالی قرآن، وزرات علوم تاکید کرد: باتوجه به تلاش و توطئه دشمنان برای نابودی آموزه‌های قرآنی ترویج فرهنگ این کتاب آسمانی و آیین اسلام نیازمند یک حرکت همگانی و جهادی است و می‌طلبد که به صورت جدی از قرآن پژوهان حمایت شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 30اردیبهشت1395، کدخبر: 1079651: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
توسعه فرهنگ قرانی در سطح کشور یعنی توسعه ی تربیت و ادب و اداب زندگی
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین