پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۲۹۶۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه توقف اجرای مصوبه اساسنامه ۱۹ سازمان وابسته به شهرداری تهران برای قانونی شدن معاملات سازمان‌ها را تصویب کردند.
شعار سال: اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز سه شنبه در هفدهمین جلسه خود، ۲ فوریت لایحه «توقف اجرای مصوبه اساسنامه ۱۹ سازمان وابسته به شهرداری تهران به انضمام آئین نامه مالی و معاملاتی سازمان‌های وابسته و مقررات استخدامی مستخدمین موقت شهرداری تهران» را در دستور کار قرار دادند.

لطف الله فروزنده معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در خصوص این لایحه گفت: اساسنامه ۱۹ شرکت وابسته به شهرداری، در شورا تصویب شده است، اما اشکالات اساسی دارد.

وی از اعضای شورا خواست برای کارشناسی بهتر، به ۲ فوریت این لایحه رای دهند.

احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران در موافقت با این لایحه گفت: براساس این مصوبه همه سازمان‌ها باید معاملات خود را با شهرداری هماهنگ کنند، اما شهرداری این امر را ابلاغ نکرده است و تمام معاملات سازمان‌های شهرداری دچار توقف می‌شوند.

وی افزود: برای عدم توقف کار سازمان‌ها، باید به ۲ فوریت لایحه رأی داده شود.

سید احمد علوی دیگر عضو شورای تهران نیز اظهار داشت: مدتی است با سازمان بازرسی دچار مشکل شده‌ایم و هر فعالیتی در سازمان‌ها انجام می‌شود، از سوی سازمان بازرسی تخلف است.

وی افزود: آئین نامه معاملات شهرداری دچار مشکل است و باید ۲ فوریت این لایحه تصویب شود تا از ایرادات گرفته شده از سوی سازمان بازرسی جلوگیری شود.

مهدی اقراریان دیگر عضو شورای شهر تهران با این لایحه مخالفت کرد و اظهار داشت: بر اساس بند۱۴ ماده ۸۸ قانون وظایف شوراها، شورا می‌تواند اختیار معاملات را تا حدی به شهرداری واگذار کند، اما این اتفاق رخ نداده است.

وی افزود: تمام معاملات شهرداری تا به امروز فاقد تفویض بوده و حالا شهرداری این ۲ فوریت را آورده است، اما اولویت این قانون بیشتر از لایحه ارائه شده از سوی شهرداری است.

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای شهر نیز خواستار بررسی این لایحه به طور یک فوریتی شد.

در نهایت اعضای شورای شهر با ۱۹ رای، لایحه یاد شده را تصویب کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۵۰۹۸۱۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین