پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳
شهردار تهران در نشستی خبری به همراه دو معاون برنامه ریزی و مالی خود درباره پرداخت پاداش‌ها در دفتر شهردار تهران و سرنوشت فروشگاه شهروند توضیحاتی را ارائه کردند.
شعار سال: نشست خبری پیروز حناچی امروز دوشنبه با حضور معاونین برنامه ریزی، توسعه منابع انسانی و امور شورا‌ها و معاون مالی و اقتصاد شهری برگزار شد. در این نشست مظاهریان معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران در تشریح عملکرد این معاونت در دوره پنجم گفت: در بحث بودجه ریزی تلاش کردیم آنچه که به عنوان خواسته‌های بیش از یک دهه گذشته بود اجرایی کنیم. بحث اخلاق مداری در رفتار سازمانی را دنبال کردیم. سازمان‌هایی همچون شهرداری که در ارتباط مستقیم با مردم هستند به سرعت توسط شهروندان قضاوت می‌شوند، این در حالسیت که برخی از سازمان‌ها هیچ گاه مورد قضاوت مستقیم مردم قرار نمی‌گیرند. بی تردید مردم از سازمانی که هر روز با آن سر و کار دارند باید راضی باشند و تحقق این موضوع کمی پیچیده است. افتخار این دوره این است که اگر در جایی تخلفی دیده می‌شد بدون مماشات با آن برخورد می‌شد و آشکارا موضوع با مردم در میان گذاشته می‌شد.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری دستگاه متورمی است، گفت: شهرداری به دلیل اینکه بودجه مستقیم ندارد و در حقیقت مردم هزینه‌ها را می‌دهند لازم است که دستگاهی چابک باشد، اما در این راستا به جای تعدیل‌های بزرگ اجازه دادیم به صورت طبیعی سازمان سبک شود. از سوی دیگر فرآیند انتخاب مدیران فرآیندی منطقی و قابل گفتگو شد. همچنین آینده پرسنل نیز که به مسئولیت اجتماعی بر می‌گردد به گونه‌ای تعیین شد که فرد برای دوران بازنشستگی خود احساس زندگی راحت تری داشته باشد.

وی ادامه داد: در این میان حقوق بازنشستگان ۹۰ درصد حقوق کارکنان افزایش پیدا کرد، ما هوشمندسازی سیستم‌های اطلاعاتی را در این دوره دنبال و اجرایی کردیم. در شروع دوره پنجم مدام سوال می‌شد که شهرداری تهران چه میزان نیرو دارد، اما متاسفانه آمار مشخصی نبود. چرا که هر سازمانی برای خود تعدادی نیرو داشت؛ لذا مدتی طول کشید تا تعداد این نیرو‌ها احصا شود، اما امروز سامانه‌ای داریم که به روز کم و زیاد شدن نیرو‌ها را احصا می‌کند و در سامانه شفافیت نیز فهرست همه نیرو‌ها قابل مشاهده است.

مظاهریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش ناگهانی تعداد استخدام نیرو‌ها در زمان برگزاری انتخابات‌ها در دوره‌های گذشته اشاره کرد و افزود: بدترین ورود نیرو در سال ۹۵ و ۹۶ در شهرداری تهران رخ داده که حدود ۱۲ هزار نفر به سازمان اضافه شدند. مایه افتخار است که برای اولین بار پس از سال ۹۶ تعداد نیرو‌های شهرداری تهران به زیر ۶۰ هزار نفر نیرو رسیده و این اتفاق بدون ایجاد نارضایتی و از طریق بازنشستگی انگیزشی محقق شده است.

وی ادامه داد: در سامانه شفافیت ۱۶ آیتم به نمایش گذاشته می‌شود که میزان معاملات متوسط و بزرگ شهرداری تهران یکی از مواردی است که در این سامانه قابل رویت است. طبق برنامه پنج ساله سوم به ازای هر شش درصد کاهش، ما موظف بودیم که سه درصد جذب نیرو داشته باشیم. یعنی به ازای هر دو نفری که از شهرداری خارج می‌شدند یک نفر نیرو را با فرآیند خاص و مشخصی وارد مجموعه می‌کردیم.

وی تاکید کرد: بی تردید فساد در شهرداری تهران اتفاق می‌افتد، اما مهم عزمی است که برای مقابله با آن داریم و با موارد تخلف در همین دوره برخورد می‌کنیم.

وی درباره بودجه شهرداری تهران نیز گفت: در بودجه یک قیمت واقعی وجود دارد و یک قیمت اسمی با توجه به تورم بودجه‌ای که در حال حاضر برای شهر تهران در نظر گرفته شده است معادل بودجه سال ۱۳۸۵ شهرداری تهران است. ظرف دو سال گذشته توجه ویژه‌ای در پروژه‌های محله‌ای در تهران انجام شده که بسیاری از مطالبات قدیمی شهروندان را پاسخ می‌دهد. همیشه در شهرداری همه مجموعه به دنبال مگاپروژه‌ها بودند؛ اما ظرف دو سال گذشته نگاه مجموعه شهرداری به سمت محله‌ها رفته است به شکلی که سال گذشته ۲۰۰۰ میلیارد تومان و امسال ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های محله‌ای اختصاص پیدا کرده است.

مظاهری گفت: همچنین در تقویم بودجه سال ۱۴۰۰ برای اولین بار تبصره‌ها که حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان هستند در بودجه قرار گرفتند؛ لذا با اطمینان می‌توان گفت که شفاف‌ترین بودجه را ارائه کردیم که منابع خصوصی و عمومی از یکدیگر جدا شدند و ۱۹ هزار میلیارد تومان بودجه برای پروژه‌های مشارکتی در آن به صورت شفاف در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: ۳۹ درصد سهم بودجه برای بخش حمل و نقل عمومی و ۱۰ درصد سهم بودجه نیز به پرداخت دیونی که از گذشته به ما رسیده اختصاص پیدا کرده، همچنین هفت درصد بودجه نیز سهم دیون پیمانکاران است که ما در ایجاد این بدهی‌ها سهمی نداشته ایم.

در ادامه مظاهریان در پاسخ به سوالی در خصوص قرارداد‌های نیرو‌های شهرداری و بدهی ایجاد شده در دوره فعلی گفت: تمامی قرارداد‌ها در سامانه شفافیت قرار داده می‌شود. شهرداری سازمان بزرگی است که در فصل‌های مختلف نسبت به جابجایی نیرو‌ها و یا افزایش و کاهش آن‌ها اقدام می‌شود. شرکت‌های رسمی نسبت به جذب نیرو اقدام می‌کنند و همگی آن‌ها در مقابل وزارت کار مسئول هستند. بی تردید هر فردی که در یکی از این شرکت‌ها کار می‌کند بر اساس اِشل حقوقی این شرکت‌ها دریافتی دارد و امکان بروز تخلف در این حوزه وجود ندارد. چرا که همه این موارد در سامانه ثبت می‌شود. شرکت هادیان شهر بخش کارگری شهرداری تهران را پوشش می‌دهد و تامین نیرو برای مناطق را انجام می‌دهد. خوشبختانه در مجموعه شهرداری تهران از ۶۸ هزار نیرویی که در ابتدای دوره پنجم مشغول به کار بودند امروز به حدود ۵۹ هزار نیرو رسیده اند. ما در این دوره حدود ۲۵۰ نفر را جذب کردیم که این جذب با فراخوان عمومی و برای مقطع تحصیلی فوق لیسانس و دکتری انجام شد. آزمون برگزار شده نیز در خارج از مجموعه شهرداری برگزار و این نیرو‌ها از بهمن ماه جذب شدند.

وی تاکید کرد: استخدام در مجموعه شهرداری تهران فرآیند پیچیده‌ای است که نیازمند اخذ مجوز است، اما قانون برخی موارد را به دستگاه‌های مختلف تکلیف کرده است که یکی از آن‌ها تبصره ۱ ایثارگران در بودجه کل کشور است که باید بکارگیری در این حوزه انجام و میزان آن نیز میان سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف تقسیم شده است. همچنین برای مدال آوران ورزشکار نیز چنین موضوعی وجود دارد که البته تعداد آن‌ها بسیار اندک است، ولی همه دستگاه‌ها موظف به اجرای این موضوع هستند.

معاون برنامه ریزی شهرداری تهران در خصوص نحوه بارگذاری اطلاعات در سامانه شفافیت شهرداری تهران نیز گفت: در شرایط اقتصادی فعلی که با تورم زیادی مواجه هستیم هر کسی که در جایی حقوق بگیر است فاصله اش با سایر افراد ممکن است افزایش پیدا کند. تورم حدود بالای ۴۰ درصد قطعا به گونه‌ای است که حقوق‌ها در مجموعه شهرداری تهران متناسب با آن افزایش پیدا نمی‌کند؛ اما بر اساس آنچه که قوانین به ما اجازه داده تلاش کردیم که این افزایش‌ها را انجام دهیم. آنچه که تحت عنوان مزایا باید پرداخت می‌شد صورت گرفته و از سال ۹۶ مبلغ دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به حدود ۷.۵ میلیون تومان رسیده است. البته بی تردید این کفایت نمی‌کند و فاصله زیاد است، اما هیچ دستگاه دولتی دیگر کاری که ما انجام داده ایم را انجام نداده و این مسیر همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: برای تغییر قرارداد ۲۱۰۰ نفر در نیرو‌ها مجوز دریافت کرده ایم و در حال رایزنی هستیم که این تغییر انجام شود.

در بخش دیگری از این جلسه امامی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران نیز در ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت در دوره پنجم گفت: همه گزارشات مالی در سایت شفافیت به صورت ماهانه ارائه می‌شوند و مسئول مالی شورا هم گزارشاتی که ارائه می‌کند بر اساس آمار ارائه شده از سوی ماست.

وی افزود: از سال ۹۷ تا سال ۱۴۰۰، ۳۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر و وصول شده که عمده آن در حوزه حمل و نقل بوده است. همچنین هوشمندسازی در همه رده‌ها پیگیری شده و یکی از موفقیت‌های بزرگ ما صدور "برات کارت" برای پرداخت دیون بوده که در سال ۹۹ حدود ۸۰۰۰ "برات کارت" و در سال ۹۸ هم معادل ۶۰۰۰ میلیارد تومان "برات کارت" داده شده است. در حقیقت پرداخت دیون از این طریق دنبال می‌شود و این باعث شده که در سال گذشته تجمع پیمانکاران در مقابل شهرداری تهران را شاهد نباشیم.

وی ادامه داد: ما در دوره فعلی ۷۰۰۰میلیارد تومان تسهیلات گرفتیم به همراه سودش و ۸۶۰۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم. به این ترتیب ما به بدهی شهرداری رقمی را اضافه نکردیم و ۱۷۰۰ میلیارد تومان نیز از بدهی‌های گذشته را پرداخت کردیم. البته گاهی رقم بدهی‌ها متناقض می‌شود که علت آن این است که برخی بدهی‌ها ارزی هستند که ما هم متناسب با نرخ ارز مجبور به تغییر رقم بدهی‌ها خواهیم بود.

به گفته امامی، در مجموع شهرداری تهران ۶۶ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که ۶۷۰۰ میلیارد تومان بدهی پیمانکاران مناطق و ۳۶۰۰ میلیارد تومان بدهی پیمانکاران شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری تهران است، اما دارایی‌های شهرداری تهران چندین برابر این رقم است. ما در این دوره بدهی دولت به شهرداری را محاسبه کردیم، اتفاقی که در گذشته روی نداده است و ۳۰ هزار میلیارد تومان طلب از دولت احصا شده است، ۲۵ هزار میلیارد تومان نیز طلب از رساتجارت است که احصا این طلب‌ها همگی حاصل تعامل و همکاری با دستگاه‌های مختلف بوده است.

وی تاکید کرد: شهرداری تهران در این دوره تفاهم نامه‌های بسیاری با وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، تامین اجتماعی، شرکت گاز، سازمان ثبت و ... داشته و در قالب همین تفاهم نامه‌ها توانسته نسبت به احقاق حقوق شهر اقدام کند. مثلا برای ثبت سند بزرگراه همت و سایر معابر این اتفاق از طریق همین تفاهم نامه‌ها و همکاری‌ها روی داد. در مورد تهاتر‌ها نیز ۵۵۰۰ میلیارد تومان در قالب تهاتر با دستگاه‌های مختلف انجام شده است. همچنین با شیوع کرونا ویروس حداقل ۱۵۰۰ میلیارد تومان عدم النفع شهرداری از شیوع کرونا بوده و ۴۲ میلیارد تومان نیز در ابتدای شیوع این بیماری برای اقلام بهداشتی هزینه شد. هیچ صرفه جویی در این حوزه انجام ندادیم که باعث شد میزان تلفات این بیماری در شهرداری تهران در مقایسه با سایر سازمان‌ها بسیار کمتر باشد. همچنین در حوزه درآمد‌های پایدار نیز به دنبال افزایش این درآمد‌ها بودیم که بطور میانگین سه درصد به این درآمد اضافه شد. ما برای پرداخت حقوق پرسنل حتی یک ریال تسهیلات نگرفتیم.

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه ۷۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به همراه سود و جرایم در این دوره دریافت شده است افزود: ۸۶۰۰ میلیارد تومان نیز در همین دوره پرداختی داشتیم، اما چرا گفته می‌شود که افزایش بدهی‌های شهرداری تهران اتفاق افتاده به این دلیل است که اگر پروژه‌ای چهار یا پنج سال پیش با هزینه آن روز اجرا شده و اگر میزان هزینه پروژه ۱۰۰۰ میلیارد پیش بینی شده، از طریق پروژه‌های دیگر در این پنج سال جبران مالی نشود، این بدهی مدام افزایش پیدا می‌کند. در بودجه سال گذشته اعداد و ارقام سازمان‌ها مشخص و به تصویب شورا رسید. از بودجه‌ای که در اسفند تصویب شد و آنچه که ملاک عمل قرار گرفت در پایان سال رقمی تفاوت وجود دارد که تحت عنوان اصلاحیه بودجه این ارقام به شورا برده می‌شود و مصوبه شورا دریافت خواهد شد. یکی از این موارد ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های ناشی از افزایش حقوق برای کارکنان شرکت شهربان و حریم بان بوده که به تصویب شورا رسیده و ۴۰ میلیارد تومان تا کنون پرداخت شده و مابقی آن نیز که تعهد شده پرداخت خواهد شد.

امامی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد شرکت فروشگاهی شهروند و احتمال زیان دهی این شرکت گفت: ما در شرکت فروشگاهی شهروند در سال ۹۶ به سود دهی رسیدیم البته این سود دهی غیر عملیاتی بوده است، اما امسال این شرکت ۲۴۰ میلیارد تومان سود دهی داشته است. در این دوره تلاش بسیاری شده تا شرکت شهروند وارد بورس شود که امیدواریم به زودی این موضوع محقق شود.

وی در خصوص بدهی شهرداری تهران به دستگاه‌های دولتی به ویژه وزارت نیرو نیز گفت: ما در حوزه آب تفاهم کردیم تا ماهیانه بر اساس پروانه‌هایی که وزارت نیرو برای چاه‌های داخل پارک‌ها و تمدید آن‌ها انجام می‌دهد رقمی را از مرکز به وزارت نیرو پرداخت کنیم و در مورد برق نیز پرداخت‌هایی از مرکز به این وزارتخانه انجام خواهد شد. در حقیقت بدهی‌های ما به دولت در حوزه مصرف آب، برق و گاز است که آن‌ها را پرداخت می‌کنیم. در مورد پرداخت‌های تامین اجتماعی نیز پرداخت‌ها به روز است و برخی بدهی‌ها همگی مربوط به دوره‌های گذشته است. یک فقره ساختمان وزارت نیرو اگر محاسبه شود ۵۰۰ میلیارد تومان عوارض شهرداری دارد که، چون خود وزارت نیرو نمی‌تواند این رقم را پرداخت کند ما این کار را با دولت از طریق تهاتر انجام می‌دهیم.

امامی در خصوص اوراق مشارک مترو نیز گفت: در مورد اوراق ما املاک متعددی داریم که می‌تواند به عنوان وثیقه در نظر گرفته شود، اما ترجیح می‌دهیم هر ملکی را وثیقه قرار ندهیم. در وثیقه گذاری کمی اختلاف با حقوقی‌ها داریم که به زودی حل خواهد شد. بانک مرکزی را قانع کردیم که از طریق مصوبه‌ای که از شورا می‌گیریم بتوانیم برخی املاک را به عنوان وثیقه قرار دهیم. امسال بر خلاف سال‌های گذشته ظرف سه هفته آینده اوراق مشارکت را وصول خواهیم کرد.

امامی در خصوص گود برج میلاد نیز گفت: یکی از بزرگترین کار‌ها در حوزه مشارکت‌ها با تعامل با نیروی انتظامی اتفاق افتاده است. ما در منطقه ۲۰، ۳۸۰ میلیارد تومان تراکم به نیروی انتظامی داده ایم تا این پروژه از بلاتکلیفی خارج شود. در حقیقت از ۲۰۰۰ میلیارد تومان مطالبه درخواستی توانستیم تکلیف این پروژه را با ۳۸۰ میلیارد تومان مشخص کنیم.

وی در خصوص تحقق بودجه سال گذشته نیز گفت: ۹۳.۵ درصد بودجه در سال گذشته محقق شده است.

امامی در مورد بکارگیری افراد بازنشسته در شهرداری تهران نیز گفت: من یکی از مدیرانی هستم که تا آخر دوره فعلی سن و سابقه ام برای بازنشستگی می‌رسد. بی تردید آقای مختاری یکی از بهترین مدیرانی هستند که در مجموعه شهرداری تهران مشغول فعالیت هستند. ما افرادی را به عنوان نخبه از دانشگاه برای افزایش بازدهی به مجموعه می‌آوریم. در میان افراد بازنشسته نیز نخبگانی وجود دارند که باید از تجربه آن‌ها بهره بگیریم و انجام این کار نیز بر اساس اختیار قانونی شهرداری تهران است.

امامی در خصوص ملک‌هایی که در دوره‌های گذشته به افراد مختلف واگذار شده و در این دوره باز پس گرفته شده است گفت: در واگذاری برخی املاک انحرافاتی وجود داشت که در این دوره از ۹۰۰ ملک ۶۰۰ ملک را پس گرفتیم و حتی یک ملک را واگذار نکردیم.

وی در خصوص پاداش‌های داده شده در مجموعه شهرداری تهران و آنچه که به عنوان پاداش در دفتر شهردار تهران در برخی رسانه‌ها مطرح شد، گفت: ماده ۱۷ اجازه می‌دهد که دفتر شهردار پرداخت‌هایی را داشته باشد که البته این پرداخت‌ها پاداش نیست. سه نفر از پرسنل شهرداری تهران در موضوع پرونده رساتجارت کمک بسیاری کردند که از ارقام ماده ۱۷ تحت عنوان دفتر شهردار پرداخت‌هایی به این افراد شده است.

امامی در پاسخ به سوالی در خصوص احداث تالار معاملات شهرداری تهران نیز گفت: کل سیستم معاملات الکترونیکی شده است. در حقیقت کار فراتر از ایجاد تالار معاملات است، اما اگر نیاز فیزیکی هم بود اقدامات ساختمان تالار معاملات انجام شده است و می‌توان این کار را به پایان رساند.

پیروز حناچی در نشست خبری امروز دوشنبه با تاکید بر اینکه در حوزه شهرسازی در حال حاضر همه مسائل بر روی سامانه شفافیت قابل رویت است، افزود: تا کنون چنین اتفاقی در این حوزه نیفتاده بوده، تمامی اتفاقات شهرداری تهران از طریق ارائه گزارش، نشست‌های خبری و رجوع به سامانه‌ها در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی در خصوص برخورد با تخلفات در مجموعه شهرداری تهران گفت: افتخار داریم که تخلفات دوره ما در همین دوره مورد بررسی و با آن‌ها برخورد می‌شود. ما نسبت به تخلفات حساس هستیم و با آن‌ها برخورد می‌کنیم. در مورد موضوع تخلف در تزریق واکسن در مجموعه شهرداری به محض انتشار خبر بررسی‌ها را انجام دادیم و موارد انحراف به دادگاه تخلفات اداری معرفی شدند.

شهردار تهران در خصوص ضرب و شتم دستفروشان در شهرری گفت: قطعا ضرب و شتم کسی مورد پذیرش نیست و هیچ کس حق ندارد مرتکب این موضوع شود، اما در مورد سد معبر شهرداری تهران وظیفه قانونی دارد، اما توصیه شده اگر قرار است جایی سخت گیری شود این سخت گیری ضابطه‌مند شود و اگر در جایی قرار است به صورت کلی جمع شود جای دیگری جایگزین شود.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص تامین اعتبار مالی خط ۱۰ مترو تهران گفت: این پروژه در قالب ۲۵ درصد قرارداد پیمانکار اول بسته شده، اما بی تردید برای خطوط جدید تشریفات مالی طی خواهد شد. بقیه تامین مالی این خط از محل اعتبارات حوزه حمل و نقل انجام خواهد شد.

شهردار تهران در خصوص قرارگیری شرکت فروشگاهی شهروند در بورس نیز گفت: آنچه که موجب نگرانی است حباب سهام است، اما با توجه به شفافیتی که در خصوص دارایی‌ها و سرمایه‌های این شرکت وجود دارد قطعا زمانی در بورس ارائه می‌شود که به صرفه و صلاح باشد.

شهردار تهران در خصوص بودجه دفتر شهردار که در برخی رسانه‌ها از اعطای پاداش با مبلغ بالا به دفتر شهردار یاد کرده بودند گفت: از این بخش برای عملکرد متمایز کارکنان شهرداری تهران همچون مواردی مثل روز آتش نشان و ... استفاده می‌شود و صرف کارکنان دفتر شهردار نیست. این موارد در قالب تقدیر پرداخت می‌شود؛ لذا خبر پاداش دفتر شهردار دروغ است و صحت ندارد.

وی در خصوص بکارگیری برخی افراد بازنشسته در شهرداری نیز گفت: من خودم پیگیر بازنشستگی چنین افرادی هستم. فقط یک مورد استثنا وجود دارد که آن هم طبق قانون بوده است.

وی افزود: در مورد برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران تلاش کردیم که این برنامه را اجرایی کنیم، اما با توجه به شرایط کرونایی موجود در برخی موارد نتوانسته ایم به خوبی عمل کنیم. ما به برنامه پنج ساله دوم پایبند بودیم و امیدواریم در آینده نیز برنامه سوم در دوره‌های بعدی پیگیری شود.

حناچی در خصوص بکارگیری مشاوران در مجموعه شهرداری تهران نیز گفت: من در دوره خودم مشاور نگرفتم، اما برخی معاونین که جابجا شدند به دلیل تجربه حکم مشاورت گرفتند. برخی مشاوران نیز از قبل حکم داشتند که، چون مدیر ارشد بودند ما آن‌ها را جابجا نکردیم.

وی در خصوص بدهی دولت به شهرداری تهران گفت: برآورد اولیه ما برای میزان بدهی‌ها بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان بود که بخش تعهدات دولت در ساخت و ساز‌های لشگری و کشوری بوده است که تا کنون بیش از ۵۰۰۰ میلیارد تومان از این محل از طریق تهاتر تسویه شده است.

وی تاکید کرد: وام غیر متعارف، مسکن و پاداش عجیب غریب نداده ایم. در حالیکه در دوره‌های قبل مدیرانی بودند که حداقل دو واحد مسکونی دریافت کردند. از این جهت من شرمنده تیم مدیریتی هستم که با من کار می‌کنند.

وی درباره سند املاکی که در اختیار شهرداری تهران است گفت: در این دوره ۳۸۶ فقره به مساحت دو میلیون و ۴۷۲ هزار و ۱۴ متر مربع به ارزش ریالی ۴۱ هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان برای شهرداری تهران سند صادر شده است.

وی در خصوص مفهوم شهر فروشی نیز گفت: شهر فروشی مفهومش آن است که شهرداری تهران یکی از ملاکین شهر تهران محسوب می‌شود. عبور از ظرفیت برنامه‌های تعیین شده در شهر تهران به معنای شهر فروشی است وگرنه به صورت دائمی شهرداری تهران با دستگاه‌های مختلف توافق دارد و املاکی را می‌دهد یا می‌گیرد. برای مثال ما خانه نیما را که مقرر بود به یک برج تبدیل شود مرمت کردیم و به عنوان ارزش‌های شهر تهران حفظ کردیم. اینکه شهرداری تهران تلاش کند ارزش‌های شهر در مقابل ساخت و ساز‌ها حفظ شود، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایسنا، تاریخ انتشار:۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۱۴۰۰۰۲۲۷۱۹۲۷۱، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین