پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۵۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
وزیر کشور با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی حتی بعد از انجام واکسیناسیون عمومی گفت: طرح ممنوعیت تردد شبانه تنها برای سلامت مردم به اجرا درآمده بود و آورده مالی برای دولت نداشته است.
شعار سال: احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران گفت: موضوعاتی که امروز در قرارگاه مقابله با کرونا مورد بحث قرار گرفت در خصوص تغییر مصوبات بود که با توجه به تغییر شرایط باید این مصوبات مورد بررسی و بازنگری قرار می‌گرفت.

وی افزود: همچنین در خصوص موضوع نوسازی پروتکل‌ها بحث شد که با توجه به دانسته‌های جدید و واکسیناسیون گسترده ممکن است در نحوه اجرای پروتکل‌ها بازنگری داشته باشیم.

وحیدی اظهار کرد: در یکی، دو هفته آینده پروتکل‌ها را بنا بر شرایط بازنگری خواهیم کرد.

وزیر کشور با اشاره به لغو محدودیت‌ها تصریح کرد: با توجه به لغو محدودیت‌ها تذکر جدی راجع به مراقبت از اعمال پروتکل‌هایی که تاکنون هست مثل زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی به ویژه در حوزه مدارس داریم و خواهشمندیم مدیران مدارس پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وحیدی عنوان کرد: مسئله دیگر راجع به بررسی میزان تأثیرات واکسیناسیون است که آمار‌ها نشان می‌دهد که هر جا تزریق واکسن بیشتر بوده ویروس کرونا بهتر کنترل شده است.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: بنابراین نظر بر این داریم که افرادی که با مسئله واکسیناسیون کرونا مشکل دارند با عزیزان ما در وزارت بهداشت صحبت کنند؛ اینکه این افراد به سطح اجتماع بیایند درست نیست، چراکه آمار نشان می‌دهد واکسیناسیون با مرگ و میر نسبت مستقیمی داشته است.

وی افزود: در خصوص طرح شهید سلیمانی و بیماریابی برای هوشمند سازی قرنطینه که بسیار نیاز است؛ ما باید مراقبت کنیم که آمارویروس کرونا بالا نرود و لازمه این کار اجرای بهتر و همه جانبه این طرح است.

وحیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال بیان کرد: در مورد واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال باتوجه به اینکه از نظر علمی هنوز به نتایج دقیقی نرسیده ایم ضرورتی برای انجام واکسیناسیون تشخیص داده نشد و در خصوص افراد بالای ۱۲ سال کار واکسیناسیون انجام شده است، اما به رغم همه این‌ها باید مراقبت‌های بهداشتی در این خصوص انجام شود و باید پروتکل‌ها رعایت شود.

وی درخصوص اعمال جریمه‌ها برای اجرای قرنطینه هوشمند خاطرنشان کرد: دستورالعمل در ستاد ملی کرونا برای قرنطینه هوشمند و مراحل اجرایی آن تهیه شده است، اما نتایج عدم رعایت آن و تنبیهات آن پس از توجیه کامل همه افراد جامعه انجام خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به لغو طرح ممنوعیت تردد شبانه گفت: این طرح برخلاف آنچه که گفته شده است منبع درآمدی برای دولت نبود و آورده‌ای برای دولت نداشت و تنها برای رعایت سلامت مردم و برای جلوگیری از دورهمی‌ها انجام شد، اما با بهبود وضعیت پیش بینی شد و اجرای این طرح لغو شد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری شفقنا، تاریخ انتشار:۲ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: www.fa.shafaqna.com، ۱۲۶۷۱۵۸
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین