پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۰۸۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۸
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان گفت: جانمایی نخستین شهرک تخصصی فرآوری عناصر معدنی کشور در شهرستان آغاز شد.
شعار سال: محمدجواد بگی روز سه شنبه در جلسه جانمایی این شهرک در نایین، افزود: ابتدا باید ناحیه صنعتی با هدف استفاده از مزایای آن و جذب سرمایه گذاران در فاصله‌ای مناسب از شهر نایین بر اساس مطالعات زیست محیطی و در نزدیک‌ترین مکان به زیرساخت‌ها و خطوط خدماتی احداث شود.

وی اظهار داشت: باید نحوه تصفیه و انتقال پساب شهرک صنعتی نایین همچنین سهم شهرداری‌های نایین و بافران تعیین شود سپس برای شرایط در اختیار گرفتن و استفاده از پساب فاضلاب شهر نایین در شهرک راهبردی نیز مشخص شود.

بگی با اشاره به وضعیت شهرک و نواحی صنعتی مستقر در شهرستان گفت: حدود ۵۰ میلیارد تومان پروژه در شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک تعریف شده است.

وی افزود: اقدامات اداری و اخذ مجوز‌ها برای ایجاد ناحیه صنعتی بافران انجام شده است، اما در نهایت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به دلیل استفاده نکردن کامل از ظرفیت‌های موجود در شهرک و نواحی صنعتی شهرستان با این طرح مخالفت کرد.


ایجاد ناحیه صنعتی بافران با وجود شهرک‌ها و نوحی صنعتی نیمه فعال مجاور، توجیهی ندارد

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: ایجاد ناحیه صنعتی بافران نایین، به دلیل استفاده نکردن کامل از ظرفیت‌های موجود در شهرک و نواحی صنعتی این شهرستان هیچ توجیهی ندارد.

محمدرضا قاسمی با اشاره به دلایل مخالفت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با این طرح، افزود: در زمان حاضر شهرک صنعتی مجاور این ناحیه صنعتی با ۲۰ درصد ظرفیت فعال است.

وی ادامه داد: مخالفت با احداث ناحیه صنعتی بافران یکی از مهمترین اقدامات صحیح و قانونی است.

عملیات احداث ناحیه صنعتی شهربافران نایین سال ۹۶ در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در غرب این شهر آغاز شد و در آن زمان پیش بینی‌های لازم برای آماده سازی زیرساخت‌های این ناحیه صنعتی از جمله آب، برق، گاز و تلفن را بیش از ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده بود و قابلیت توسعه این ناحیه صنعتی تا ۵۰ هکتار نیز وجود دارد.

شهر بافران در پنج کیلومتری نایین قراردارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان بیان کرد: اخذ مجوز ناحیه صنعتی بافران باید بطور مجدد از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیگیری شود که درصورت تصویب در جلسه شورای برنامه ریزی استان تا یک ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با مساعدت شرکت شهرک‌های صنعتی استان و بر اساس ظرفیت‌های موجود همچنین با توجه به مکاتبات قبلی با وزیر صمت، شهرک تخصصی فرآوری عناصر معدنی کشور در شهرستان نایین ایجاد شود.

الهام آزاد افزود: محور ارتباطی انارک به دلیل وجود زیرساخت‌های لازم نظیر بزرگراه غرب به شرق کشور، ریل آهن، پساب شهرنایین و خطوط انتقال آب و برق همچنین وجود اراضی مورد نیاز برای احداث شهرک صنعتی برای اجرای این طرح مکان مناسبی است.

محمدحسین نصرتی، فرماندار نایین نیز بر افزایش ظرفیت‌های شهرستان برای جذب سرمایه گذاران و ایجاد توسعه پایدار تاکید کرد.

در پایان این جلسه، مدعوین با هدف تعیین مکان مناسب برای احداث شهرک فرآوری عناصر راهبردی در مجاورت محور ارتباطی نایین – انارک از محل احداث شهرک بازدید کردند.

جلسه جانمایی شهرک فرآوری عناصر راهبردی در شهرستان نایین با حضور نماینده مردم شهرستان‌های نایین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی، محمدحسین نصرتی فرماندار شهرستان نایین، محمدجواد بگی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، امیدکوهی رئیس اداره صنعت، معدن وتجارت شهرستان نایین و تنی چند از مسوولان دستگا‌های اجرایی شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

شهرستان نایین دارای یک شهرک صنعتی و ۲ ناحیه صنعتی انارک و نیستانک با مساحت ۴۰۳ هکتار است که تا کنون ۱۵۴ قرارداد به مساحت ۱۵۷ هکتار به سرمایه گذاران واگذار شده و ۴۹ واحد صنعتی با اشتغالی بیش از ۹۲۰ نفر به بهره برداری رسیده است.

شهرستان نایین در ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی معادن و فلزات خاورمیانه، تاریخ انتشار:۲ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: www.felezatkhavarmianeh.ir، ۲۳۷۰۴۵
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین