پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۶۶۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۱
مخملباف، یکی از ساکنین بخشی از محله‌ی ولنجک تهران در متنی ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی ماجرای زمین‌هایی که آستان قدس می‌گوید وقفی است، نوشت:
شعار سال: سلام دوستان… لطفا به ما بگویید در مقابل این ظلم آشکار چه کنیم؟

عده‌ای از ساکنین بلوار دانشجو، گلستان سوم، خیابان شهید امیرابادی (غرب ولنجک) بیش از حدود ۳۰ سال پیش، قطعات زمینی را از زمین شهری خریداری نموده و سپس همگی که از شاغلین دولتی بودند بابت این دریافت زمین، هزینه آنرا به سازمان زمین شهری پرداخت نموده‌اند.

حدود دو سه سالی می‌شود که متوجه شدیم، آستان قدس رضوی، دست گذاشته و پیگیری حقوقی کرده و حکم به وقفی بودن داده. اهالی ساکن، شورای عالی ثبت، با ارایه‌ی مستندات، حکم آستان قدس را نقض نموده و داوری به دیوان عدالت رفت.

شعبه ۵ دادگاه بدوی پس از بررسی مستندات، حکم به نفع اهالی داده، (سال۹۷)، اما در این سال که جناب رییسی، ریاست آستان قدس را بر عهده داشته به حکم اعتراض نموده و دادگاه تجدید نظر علیرغم مستندات اهالی (خصوصا مدارک خرید زمین از سازمان زمین شهری) حکم ب نفع آستان داده است؟!

مسحضر هستید که جهت وقفیت ملک باید به اداره آستان قدس تهران مراجعه نمود. پس از مراجعه، متوجه شدیم علاوه بر پرداخت ۵۰ میلیون تومان به استان، باید این جملات که تایپ شده در فرم آستان قدس می‌باشد را امضا نماییم: نظر به وقفیت زمین‌های فوق (پس از سی سال)، و اذعان به آن، اینجانب، (ساکنین مبتلابه) اعلام می‌دارم از تصرف بنده خارج و در اختیار وقف و اذعان به وقفیت می‌نمایم؟! یعنی زمین‌هایی ک خودمان با پول خودمان از زمین شهری خریده‌ایم، دو دستی به آستان قدس تحویل و هزینه‌ی سنگینی نیز بابت این سی سال باید پرداخت نماییم و فقط اعیان مال اهالی است و عرصه متعلق به آستان …

زخم اصلی این امر پس از حکم غیر عادلانه این است، ما که می‌توانیم از زمین شهری، بواسطه فروش مال غیر، (اهالی حکم را مطلقا با توجه به خرید از زمین شهری قبول ندارند) شکایت کنیم، با این امضای در پایین فرم آستان قدس، هم این حکم ناروا را تایید نموده‌ایم، همه دیگر به‌هیچ‌وجه نمی‌توانیم از سازمان زمین شهری شکایت کنیم؟!

لطفا بفرمایید راهنمایی کنید، در مقابل این ظلم آشکار و محرز، به کجا شکایت بریم؟ به سید محرومان، که خود شاکی علیه حکم بدوی شد؟ به رییس قضا؟ ب کجا؟

پاسخ به بی اعتمادی‌های حاصله از حکم تجدید نظر، زیاده خواهی و ظلم آستان قدس، و شکایت از زمین شهری را اهالی و خانواده هایشان، ب کجا ببرند..؟

ممنون اگر درگاه موثر و مطمین و دلسوزی جهت رسیدگی به این مهم در کشور ام القرای اسلامی، می‌شناسید به ما معرفی نمایید…

با تشکر

از طرف جمعی از اهالی و ساکنین منطقه – مخملباف

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت انصاف نیوز، تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۴۰۰، www.ensafnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین