پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۷۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
بیمه‌های تکمیلی در بعضی از جا‌ها بدلیل کم توجهی‌های کارشناسی نمایندگان بیمه شدگان یا فساد‌ها و زد و بند‌های رخ داده، بیشتر شبیه یک دکور هستند تا بیمه تکمیلی. آنقدر بروکراسی اداری و شروط برای اخذ وجه را سنگین می‌کنند که بازتشسته‌ای تمایل به دنباله گیری کار نداشته باشد. یا آنقدر سطح تعهدات و پوشش بیمه‌ای را پائین می‌آورند که عملا دردی از درد‌های بیمه شده را دوا نمی‌کند. خیانتی که به ظاهر بدلیل آزادی قرارداد و توافقی بودن، سکوت بیمه مرکزی را توجیه می‌کند و با حداکثر بی خیالی آنهم بشکلی قانونی نظاره گر تخلفات است و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی که به دنبال حداکثر منافع بعضا نامشروع خود هستند و بازنشستگانی که قربانی یک چرخه فساد می‌باشند.
شعار سال: مسلمی (بازنشسته تامین اجتماعی) در ارتباط با بیمه تکمیلی و نادیده گرفته شدن سهم پرداخت ۵۰ درصدی تامین اجتماعی گفت: کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی باید در مورد قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان شفاف‌سازی کند و لیست شرکت‌هایی که از آن‌ها در استعلام مزایده بیمه تکمیلی دعوت و یا خود آن‌ها شرکت کرده‌اند را اطلاع‌رسانی نماید؛ به راستی چرا از سقف تعهدات پیشنهادی، اطلاعاتی نیست و قبل از نهایی شدن، از بازنشستگان نظرسنجی نمی‌کنند؟!

به گفته وی، بازنشستگان باید از جزئیات مناقصه و سقف تعهدات شرکت‌های داوطلب، اطلاعات کافی داشته باشند و بدانند چرا یک شرکت خاص انتخاب می‌شود.

او ادامه می‌دهد: بازنشستگان در ارتباط با بیمه تکمیلی و قرارداد آن نارضایتی‌هایی دارند؛ هم در ارتباط با سقف تعهدات بیمه‌گزار و هم در رابطه با سهم پرداختی تامین اجتماعی و وعده‌هایی که مدیرعامل به جامعه هدف داده بود. پیش از این نیز بازنشستگان در این رابطه بار‌ها مطالبه‌گری کرده بودند، اما هیچ زمان نتیجه‌ای نگرفته‌اند.

مسلمی یک پرسش مطرح می‌کند: چرا پس از انعقاد قرارداد با شرکت‌های بیمه تکمیلی، هیچگونه نظارتی بر آن‌ها نیست و حتی از آن‌ها نمی‌خواهند که با مراکز درمانگاهی، آزمایشگاهی، سونوگرافی و رادیولوژی و… قرارداد ببندند و اغلب بیمارانِ تحت قرارداد، به صورت نقدی هزینه‌های درمان خود را پرداخت می‌نمایند؟

او اضافه می‌کند: هنوز خیلی از موارد از قبیل ویزیت، دارو، دندانپزشکی، و… تحت پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی قرار نگرفته و مهمتر از همه سقف محدودی که برای خیلی از موارد دیگر لحاظ کردند، جوابگو نیست. ما خواستار نظارت بر نحوه قرارداد و انتخاب بیمه تکمیلی و همچنین بازبینی سقف تعهدات بیمه‌گر هستیم؛ بازنشستگانی که سال‌ها حق بیمه و سهم درمان به سازمان تامین اجتماعی پرداخته‌اند، حق دارند که مطالبه‌گر باشند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۶ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۶۶۱۳۳، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین