پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۶۷۵۲۸
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: برنامه‌های درسی که رشته‌های آن‌ها در دوره کارشناسی برای سه سال متوالی زیر حدنصاب ۱۰ دانشجو ثبت نامی داشته باشند، منسوخ خواهند شد.
شعار سال: محمدرضا آهنچیان درباره حذف رشته‌های کم طرفدار در دانشگاه‌ها گفت: رشته‌هایی که قرار است حذف شوند اول شناسایی شده و سپس در برنامه درسی این رشته‌ها نیز اصطلاح منسوخ شده درج می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین در بحث گسترشی نیز وقتی درسی منسوخ شده باشد نمی‌توان گسترش آن را به دانشگاه‌ها واگذار کرد. حذف رشته‌ها به طور حتم شامل ۱۱ رشته اصلی مهندسی و یا رشته‌های علوم اجتماعی مانند روانشناسی و جامعه شناسی نیست.

آهنچیان تأکید کرد: این‌ها یک سری رشته‌های خاصی هستند که در یک دوره زمانی ایجاد شده، اما کسی متقاضی آن‌ها نبوده و تعداد صندلی مربوط به این رشته‌ها روز به روز خالی‌تر شده و محکوم به حذف هستند.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: برنامه‌های درسی هم که رشته‌های آن‌ها در دوره کارشناسی دانشگاه‌های کشور برای سه سال متوالی زیر حدنصاب ۱۰ دانشجو ثبت نامی داشته باشند، منسوخ خواهند شد.

وی ادامه داد: این قاعده بر مبنای این منطق گذاشته شده است که تقاضامحوری، دلیل اصلی تأسیس و فعال بودن یک برنامه است که اگر برای آن، متقاضی وجود نداشته باشد، لزومی به پرداخت هزینه دولت برای حفظ آن رشته نیز مشاهده نمی‌شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۳۷۲۵۵۳، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین